AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Del Skrevet 23 timer siden Inspirert av en annen tråd her! Må man virkelig rope om hjelp for å få hjelp? Selvom man er heldig og er inne i helsesystemet Anonymkode: 13e0e...c62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #2 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Inspirert av en annen tråd her! Må man virkelig rope om hjelp for å få hjelp? Selvom man er heldig og er inne i helsesystemet Anonymkode: 13e0e...c62 Du kan jo forsøke å låse deg inne i din egen bolig, slå av telefonen og se om noen kommer løpende for å gi deg hjelp. Det meste synes å fungere slik at de som skriker mest og høyest er dem som får hjelp først. Anonymkode: fdc02...2fc 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #3 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan jo forsøke å låse deg inne i din egen bolig, slå av telefonen og se om noen kommer løpende for å gi deg hjelp. Det meste synes å fungere slik at de som skriker mest og høyest er dem som får hjelp først. Anonymkode: fdc02...2fc Det hjelper bare de første 2 - 3 gangene. Så vil du ikke bli tatt seriøst igjen. Ved en ulykke så prioriteres de som skriker mest sist. Anonymkode: 84284...b0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du kan jo forsøke å låse deg inne i din egen bolig, slå av telefonen og se om noen kommer løpende for å gi deg hjelp. Det meste synes å fungere slik at de som skriker mest og høyest er dem som får hjelp først. Anonymkode: fdc02...2fc Skjønner at det ikke finnes en helt som kommer å redder meg. Jeg har flere ganger vært hos psykologer hvor de er mer opptatt av å få meg ut enn behandlingen i seg selv. En psykolog var det bare kaffeprat uten noe form for behandling mellom timene eller i timene. (Selv med traumer i oppvekst og voldtekt i voksenalder).Da det ble avsluttet ble det verre. Nå vil jeg anmelde saken noe nok senteret sier jeg kan, og søke voldsoffererstatning, men dps, men det må sjekkes om jeg mulig har fått ptsd. Noe det er stor sannsynlighet for, men det virker til at systemet ikke har tid og vi bare ha meg ut igjen. ts Anonymkode: 13e0e...c62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner at det ikke finnes en helt som kommer å redder meg. Jeg har flere ganger vært hos psykologer hvor de er mer opptatt av å få meg ut enn behandlingen i seg selv. En psykolog var det bare kaffeprat uten noe form for behandling mellom timene eller i timene. (Selv med traumer i oppvekst og voldtekt i voksenalder).Da det ble avsluttet ble det verre. Nå vil jeg anmelde saken noe nok senteret sier jeg kan, og søke voldsoffererstatning, men dps, men det må sjekkes om jeg mulig har fått ptsd. Noe det er stor sannsynlighet for, men det virker til at systemet ikke har tid og vi bare ha meg ut igjen. ts Anonymkode: 13e0e...c62 Det har dessverre vært min erfaring også. Da jeg først kom inn til en psykiater, så ville han bare ha meg ut igjen. Gi meg piller, og ferdig med det. Ingen terapi, følte meg bare til bryderi. Jeg måtte kjempe for å komme til han, bare for å få den opplevelsen. Fastlegen min gjorde ingenting for meg. Det tok mange år før jeg fant ny fastlege som fikk meg inn hos DPS. Jeg anbefaler at du tar en samtale med fastlegen din og ber h*n henvise deg så du får ordentlig hjelp. Du må kreve. Hvis du har en tafatt fastlege, finn deg ny. Jeg satt på venteliste i over 1 år for å komme dit jeg går nå, og det var det virkelig verdt. Anonymkode: 3e2f9...53a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden Det kommer helt an på hva som feiler deg og hvor mye informasjon helsevesenet er pliktig eller orker å informere pasienten om. Jeg har flere rundt meg som har og har hatt kreft som har vært tilknyttet ulike sykehus i ulike landsdeler, og det er veldig forskjellig hvilken hjelp pasienten har fått uten at pasienten etterlyser informasjon selv. Noen har fått vite omtrent alt de trenger å vite ved oppstart av behandling, og deres pårørende blir også involvert. Andre har ikke blitt spurt eller fått noe informasjon, og deres pårørende har ikke blitt involvert i det hele tatt. Skader og sykdommer som ikke kan måles på prøver eller vises på bilder, får man ikke noe hjelp for dessverre. Har man ikke kreft eller andre kjente sykdommer, må man som oftest rope opp selv Anonymkode: 2d885...44e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå