AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Del Skrevet 22 timer siden Er det bare jeg som irriterer meg over at folk bruker det? Spesielt her på Kvinneguiden? Anonymkode: b29a7...216 12 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Del Skrevet 22 timer siden Gidder ikke bruke energi på å irritere meg over det, men synes det er et helt unødvendig ord jeg aldri har hatt behov for å bruke selv Anonymkode: bcc8d...d6c 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #3 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det bare jeg som irriterer meg over at folk bruker det? Spesielt her på Kvinneguiden? Anonymkode: b29a7...216 Det er ikke noe å irritere seg over. Det er en lettvint måte å kommunisere på når man ikke vet kjønnet. Det er like idiotisk å irritere seg over ordet «han» og «hun». Anonymkode: a3e60...1f6 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #4 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke noe å irritere seg over. Det er en lettvint måte å kommunisere på når man ikke vet kjønnet. Det er like idiotisk å irritere seg over ordet «han» og «hun». Anonymkode: a3e60...1f6 Er da alskens andre måter man kan skrive på uten å ta i bruk dette latterlige ordet. Anonymkode: db844...bde 13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #5 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er da alskens andre måter man kan skrive på uten å ta i bruk dette latterlige ordet. Anonymkode: db844...bde Enig Anonymkode: b29a7...216 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #6 Del Skrevet 21 timer siden Lett å la seg irritere over uviktige ting, men det er til syvende og sist det det er - en uviktig ting. Eller, ikke for de som kjenner et behov for at ordet eksisterer, for all del, men for deg virker det iallefall som. Liker holdningen "dersom det ikke påvirker noen negativt, kan andre få gjøre som de vil". Det gjelder her, spør du meg Anonymkode: 18a20...5b8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #7 Del Skrevet 21 timer siden Irriterer meg grønn over de som sier "hvem farge" ol. DET er grønnjævlig irriterende det. Hen kan jeg fint bruke selv. Folk som ikke kan skrive derimot. Anonymkode: 36ab7...ee3 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 21 timer siden #8 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er det bare jeg som irriterer meg over at folk bruker det? Spesielt her på Kvinneguiden? Anonymkode: b29a7...216 Så ikke bruk det, det finnes to kjønn ! Og om man ikke vil risikere masse bråk ? Bruk ordet "vedkommende" i stedet. Woke hysteriet vil om få år være et avsluttet kapittel. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 21 timer siden #9 Del Skrevet 21 timer siden Jeg har ingenting imot ordet hen, og jeg skulle gjerne sett at ordet hadde vært mer kjent når jeg gikk på universitetet. Jeg irriterte meg mange ganger over at vi ikke hadde et tilsvarende ord som "they" for å referere til en person man ikke vet kjønnet på når jeg skrev akademiske tekster. 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #10 Del Skrevet 21 timer siden Er ett idiotisk ord, og jeg gidder ihvertfall ikke å lese gjennom en historie med " hen" i. Anonymkode: 87621...051 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lass4r Skrevet 21 timer siden #11 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er da alskens andre måter man kan skrive på uten å ta i bruk dette latterlige ordet. Anonymkode: db844...bde Hvilke andre enklere måter tenker du på da? Når jeg hørte dette ordet for første gang tenkte jeg at det er så åpenbart og enkelt ord at det kommer til å bli tatt i bruk. Perfekt for alle situasjoner du ikke spesifiserer kjønn. Istedenfor å skrive han/hun liksom... Mistenker at dette har noe med kjønnsdebatten i de senere år å gjøre, er det derfor du lar deg provosere? 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 21 timer siden #12 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er ikke noe å irritere seg over. Det er en lettvint måte å kommunisere på når man ikke vet kjønnet. Det er like idiotisk å irritere seg over ordet «han» og «hun». Anonymkode: a3e60...1f6 Ne dette er fakta som fornektes ! Det er ikke bare irriterende det er litt slik ekstremt provoserende ! Han og hun er fakta, hen brukes jo om de som ikke kan identifisere seg med "han og hun" fordi de har fått for seg at det finnes xxxxxx x antall kjønn, hele forbanna alfabetet faktisk. Det sier meg en ting de som hegnet om dette er ikke psykisk friske, eller de har slukt dette woke hysteriet med søkke, agn, stang og båt. De om det, jeg gidder ikke ha med slike mennesker å gjøre. Er man i en offisiell jobb ? Bruk ordet "vedkommende" i stedet om man ikke gidder ta den slåsskampen der. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 21 timer siden #13 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er ett idiotisk ord, og jeg gidder ihvertfall ikke å lese gjennom en historie med " hen" i. Anonymkode: 87621...051 Ordet er jo ikke dummere enn han og hun, lettvinte og korte ord man kan bruke i stedet for f.eks. navn eller tittel. Hen betyr jo ikke at personen ikke har et kjønn, bare at vi ikke vet kjønnet. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #14 Del Skrevet 21 timer siden Hvordan går det egentlig an å irritere seg over et ord? Spesielt et ord som «hen», som både er nyttig og praktisk og som jeg selv bruker ofte. Anonymkode: ded4d...f3d 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #15 Del Skrevet 21 timer siden Lass4r skrev (2 minutter siden): Hvilke andre enklere måter tenker du på da? Når jeg hørte dette ordet for første gang tenkte jeg at det er så åpenbart og enkelt ord at det kommer til å bli tatt i bruk. Perfekt for alle situasjoner du ikke spesifiserer kjønn. Istedenfor å skrive han/hun liksom... Mistenker at dette har noe med kjønnsdebatten i de senere år å gjøre, er det derfor du lar deg provosere? Vedkommende er et fint eksempel. Anonymkode: db844...bde 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #16 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Irriterer meg grønn over de som sier "hvem farge" ol. DET er grønnjævlig irriterende det. Hen kan jeg fint bruke selv. Folk som ikke kan skrive derimot. Anonymkode: 36ab7...ee3 Enig!!!! Anonymkode: b29a7...216 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #17 Del Skrevet 21 timer siden Lass4r skrev (3 minutter siden): Mistenker at dette har noe med kjønnsdebatten i de senere år å gjøre, er det derfor du lar deg provosere? Absolutt ikke. Ordet hen er overflødig. Anonymkode: db844...bde 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #18 Del Skrevet 21 timer siden Latterlig ord, og det er irriterende når det blir brukt. Anonymkode: 710d1...d2f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 21 timer siden #19 Del Skrevet 21 timer siden TomKrus skrev (Akkurat nå): Ne dette er fakta som fornektes ! Det er ikke bare irriterende det er litt slik ekstremt provoserende ! Han og hun er fakta, hen brukes jo om de som ikke kan identifisere seg med "han og hun" fordi de har fått for seg at det finnes xxxxxx x antall kjønn, hele forbanna alfabetet faktisk. Det sier meg en ting de som hegnet om dette er ikke psykisk friske, eller de har slukt dette woke hysteriet med søkke, agn, stang og båt. De om det, jeg gidder ikke ha med slike mennesker å gjøre. Er man i en offisiell jobb ? Bruk ordet "vedkommende" i stedet om man ikke gidder ta den slåsskampen der. Her har du nok misforstått betydningen av ordet. Å bruke hen, betyr ikke at personen ikke identifiserer seg som mann eller dame, men at vi ikke vet om vedkommende er mann eller dame. Når kommer elektrikeren? Hen kommer kl 12 f.eks. 5 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 21 timer siden #20 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan går det egentlig an å irritere seg over et ord? Spesielt et ord som «hen», som både er nyttig og praktisk og som jeg selv bruker ofte. Anonymkode: ded4d...f3d Fordi du er med å endre en kultur ! Gjør fakta om til løgn og løgn om til fakta. Det holder jeg bare ikke på med. Et sted går grensen og man har da sin etiske prinsipper som man ikke selger seg for, bare fordi man skal gli inn og være en i gjengen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå