Gå til innhold

Pro- Israel og Trump svigerfamilie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker mannen min, men holdingene og verdiene til hans familie derimot.. Det stjeler så mye energi og fokus fra meg at jeg tror dette er på grensen til å kunne gjøre meg ulykkelig? Når jeg tenker på alle selskap, julaftener osv som jeg har i vente med diskusjoner blir jeg lei meg. Hver gang jeg leverer barna til barnepass er jeg redd for hva som blir sagt rundt og til dem. Hvordan finne roen til tross for dette? 

Anonymkode: cd098...8a7

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde diskutert minst mulig og hatt minst mulig omgang med dem. 

Anonymkode: 05db5...484

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Min svigerfamilie er lik din. Men jeg vokste opp i samme type familie, så jeg forstår godt hvordan det er.

Vi har begge foreldrene våre på armlengdes avstand grunnet så stor forskjell i politikk og verdier. 

Anonymkode: 49b12...643

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Har mannen din samme holdninger som svigerfamilien? 

Anonymkode: 041cc...38b

AnonymBruker
Skrevet

Man må bare unngå temaet. Jeg har folk som er pro-Israel i familien, men ønsker å opprettholde et godt forhold til tross. Alle er inneforstått med at det er en sak som ikke kan diskuteres om familiefreden skal bevares.

Anonymkode: 05e18...f36

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke latt et politisk ståsted som skiller seg fra mitt eget ødelegge familien min. Blod er tykkere enn vann.

Anonymkode: 2f925...780

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg slitt alvorlig med. Man kan bare ha et perifert og overfladisk forhold til slike mennesker, dessverre.

Anonymkode: bd52c...691

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde ikke latt et politisk ståsted som skiller seg fra mitt eget ødelegge familien min. Blod er tykkere enn vann.

Anonymkode: 2f925...780

Har aldri forstått meg på folk som sier at blod er tykkere enn vann. Dumt utsagn.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Eh, kanskje det bare er bra for ungene å få se at det faktisk finnes mennesker i Norge som har andre meninger enn det opplest og vedtatt politisk korrekte middelklasseperspektivet?

Dey kommer til å hjelpe dem veldig om de for eksempel skal gjøre karriere internasjonalt.

Norge er et ganske sært sted politisk. Det rett og slett finnes ikke noe konservativt politisk parti, og man skal bare over til Danmark så er debatten rundt Israel/Palestina langt mer nyansert. Man kan mene hva man vil om Trump, men NRKs vinklinger og vridninger er helt latterlig dårlig Orange Man Bad liksomjournalistikk.

Anonymkode: 4943f...d84

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Eh, kanskje det bare er bra for ungene å få se at det faktisk finnes mennesker i Norge som har andre meninger enn det opplest og vedtatt politisk korrekte middelklasseperspektivet?

Dey kommer til å hjelpe dem veldig om de for eksempel skal gjøre karriere internasjonalt.

Norge er et ganske sært sted politisk. Det rett og slett finnes ikke noe konservativt politisk parti, og man skal bare over til Danmark så er debatten rundt Israel/Palestina langt mer nyansert. Man kan mene hva man vil om Trump, men NRKs vinklinger og vridninger er helt latterlig dårlig Orange Man Bad liksomjournalistikk.

Det er snakk om mennesker med manglende evne til kildekritikk og refleksjon. Uansett hvor mange uskyldige barn Israel dreper eller hvor respektløs fremtreden Trump har, så vil det alltid bli tatt i forsvar. Nei, det er ikke bra å lære barn å tenke ut ifra et svart/hvitt perspektiv. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri latt barna være alene med de, og sosialisert minst mulig. 

Anonymkode: 88edd...348

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg så godt!  Bor sammen med en som menet Trump er en ypperlig president. Jeg klarer snart ikke snakke med mannen min etter uttaleser etter ferdagena «trum show i det ovale kontor» kjenner jeg blir sint på han, for at hb har så lite forståelese for hvor mye skade han kan gjøre på sin nye og forhåpentligvis siste periode i det hvite hus.

Gi oss Obama tilbake, vær så snill!

Anonymkode: 7dac3...291

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg elsker mannen min, men holdingene og verdiene til hans familie derimot.. Det stjeler så mye energi og fokus fra meg at jeg tror dette er på grensen til å kunne gjøre meg ulykkelig? Når jeg tenker på alle selskap, julaftener osv som jeg har i vente med diskusjoner blir jeg lei meg. Hver gang jeg leverer barna til barnepass er jeg redd for hva som blir sagt rundt og til dem. Hvordan finne roen til tross for dette? 

Ikke lever barna der er jo nr1 på lista…

• Liker 3
Skrevet

Det er jo greit at det er ulike meninger og politisk ståsted i en familie. Tenker at det må vi tåle og godta.

Det som er så farlig med det ts viser til er jo og at disse menneskene betviler det som vi får av nyheter, "tror" ikke på MSM og at de (som jeg kjenner)  formidler hat og spyr ut av seg løgner og fiendebilder. Er det noe vi ikke trenger i verden i dag så er det mer fake news og hatefulle ytringer.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er snakk om mennesker med manglende evne til kildekritikk og refleksjon. Uansett hvor mange uskyldige barn Israel dreper eller hvor respektløs fremtreden Trump har, så vil det alltid bli tatt i forsvar. Nei, det er ikke bra å lære barn å tenke ut ifra et svart/hvitt perspektiv. 

Bare greit med svarthvitt tankegang dersom man blindt støtter Hamas altså? Hva med å lære barna at konflikten er kompliserte og det er slemme og gode mennesker både blant israelere og palestinere? 

Anonymkode: e614e...798

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så lenge man har evnen til å vedkjenne at det finnes forskjellige meninger, være enig om å være uenig, og faktisk se at det er positive og negative ting uansett hvilken "side" man velger så ja, da er jeg enig med deg. 

Problemet med disse Trump-supporterne, Russland-sympatisørene og til dels Pro Israel fanatikerne er at de er så ytre høyrevridd at de tror de eier hele sannheten, alltid. Vold og jævelskap er helt greit at lenge du er på den "riktige" siden (Akkurat her, er det det samme med ekstremt venstrevridde, antifa, Pro Palestina osv også) deres meninger er de eneste riktige. 

Men, det som gjerne går igjen hos spesielt Trump og putin fans er at de tror på en helt grenseløs ideologi! De lever med et EKSTREMT forvrengt virkelighetsbilde. Det var en artikkel i avisen for noen år siden som viste til (forskning) at vaksinemotstandere var i 80% av tilfellene putin-sympatisører. I deres verden så er moderne medisin farlig og sosialistiske mennesker støtter pedofile nettverk som opererer under bakken. Dette er er ekstremt forstyrrende og farlig. For dem så er hele kloden en eneste stor sammensvergelse. 

Jeg har kuttet ut min egen far og min stemor fordi de støtter på Israel, Trump og Putin. Jeg har prøvd å tenke som andre, at det er jo familie, folk har rett til å mene hva de vil, politisk ståsted bør ikke få ødelegge familieverdier etc. 

Men, da min stemor på høylys dag midt på en kaffe, proklamerte til meg at den eneste grunnen til at jeg ikke var blitt syk av covid- vaksinene, det var at regjeringen bare hadde gitt meg saltvann i sprøyta, kun for å forske på meg, da reiste jeg meg opp å gikk uten å se meg tilbake! Denne dagen fant jeg at at dette handler ikke om forskjellig politisk ståsted, det handler om psykisk sykdom, vrangforestillinger rett og slett. 

Dessverre så er veldig mange (ikke alle) Trump supportere som henne. Det er i mine øyne veldig farlig og ikke noe jeg ønsker at mine barn eller meg selv skal være nødt til å forholde oss til.

Anonymkode: 072da...6ae

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Bare greit med svarthvitt tankegang dersom man blindt støtter Hamas altså? Hva med å lære barna at konflikten er kompliserte og det er slemme og gode mennesker både blant israelere og palestinere? 

Nei, svart-hvitt tankegang er ikke greitt uansett.

Det er mulig å se at Iran og deres «underleverandører» som Hamas, er ekstremt farlige og bør bekjempes med alle lovlige midler.

OG samtidig se at Israels fullstendig uakseptable fremferd på Gaza er ødeleggende for det palestinske folk og på sikt også for Israel.

Det er den manglende evnen til å se en sak fra flere sider som gjør det ekstremt slitsomt å diskutere med Trump-tilhengere.

Anonymkode: e2747...b6a

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen i familien som er superfan av Listhaug, er pro-Israel osv, og som i mange tilfeller virker å være ekstremt uvitende om hvordan samfunn og politikk faktisk fungerer. MEN, det er utrolig ålreite og godhjertede mennesker, som stiller opp for venner og familie, så det trenger ikke være så svart-hvitt at man er dum og ond bare fordi man har alternativt syn på verden. Jeg ville prøvd å se hvilke gode sider svigerforeldrene dine har, og fokusere på det. Unngå politikk i familieselskaper!

Anonymkode: 5235f...6fe

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja ikke sant bare at Israel har drept/sprengt flere titusener mere palestinerer enn Palenstina. 

Anonymkode: 021b6...7fd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skilte meg fordi eksmannen min og jeg var politiske ytterpunkter fra hverandre.  Jeg klarte ikke å respektere en som mente kjønn, etnisitet, religion eller hvor du var født bestemte om du fortjente å bli behandlet med grunnleggende menneskerettigheter. 

For meg er grunnleggende menneskerettigheter for alle ikke oppe til diskusjon. 

Anonymkode: d8de1...d84

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...