Gå til innhold

Kjæresten gjorde meg usikker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Trådstarter her. Kjæresten er i 30-åra og vi har datet lenge før vi ble sammen. Han er lite erfaring med jenter og ingen forhold bak seg. Jeg har derfor unnskyldt en del og tenkt det skyldes mangel på erfaring og forståelse. Tror dette blir for vanskelig med min usikkerhet. Jeg har sagt jeg er en usikker person og han vet selvtilliten ikke er den beste, men ikke sikkert han ser det blir verre når han sier de tingene han gjør.

Anonymkode: 3f6d9...bfb

Da er han uhyre klønete sosialt, hvis han  som såpass voksen ikke forstår at det er helt «ute» å snakke om hvilke kvinner i bekjentskapskretsen han kunne tenke seg å date eller ha ons med. Det spiller ingen rolle om han har lite erfaring eller ikke har vært i forhold, de fleste med litt sosiale antenner klarer å tenke seg frem til dette selv.

Anonymkode: a1a89...ed9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Trådstarter her. Kjæresten er i 30-åra og vi har datet lenge før vi ble sammen. Han er lite erfaring med jenter og ingen forhold bak seg. Jeg har derfor unnskyldt en del og tenkt det skyldes mangel på erfaring og forståelse. Tror dette blir for vanskelig med min usikkerhet. Jeg har sagt jeg er en usikker person og han vet selvtilliten ikke er den beste, men ikke sikkert han ser det blir verre når han sier de tingene han gjør.

Dette er nok en grunn til det. Sånt kommer ofte ikke bare av uerfarenhet, men fordi  de er sosialt klønete. Dessverre går det ofte nettopp utover den de dater på en måte som er kjip for dem. Har datet tre sånne gutter. Alle hadde lite erfaring og alle drev med dette jentestyret foran meg. Til en viss grad er det mangel på empati (de blir selv fort usikre og hadde ikke tålt det godt om kvinner holdt på sånn foran dem). Det kommer ikke fra et ondt sted, men de gjør likevel kjærestene sine usikre og sårer dem, og ofte blir man satt i en slags sosial oppdragerrolle, hvor du må lære dem hvordan de ikke sårer deg. Det er slitsomt og skjevt.

Anonymkode: 4d1c2...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

høres ut som han vil ha et åpent forhold og tenner på å se partneren sin med andre, og ønsker det samme for seg selv. Spør han rett ut.

Anonymkode: dd556...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man kunne ha unnskyldt det om dere var i tenårene, men han er i 30 årene. Da er ikke mangel på erfaring en unnskyldning, for slik atferd. Dette handler om vanlig folkeskikk og er noe man fint skal kunne tenke seg frem til uavhengig av mengde erfaring.

Du sier at du er usikker og har dårlig selvtillit, men det er irrelevant. Jeg har god selvtillit og finnes ikke sjalu, og jeg ville reagert svært negativt på dette- ikke fordi JEG blir usikker, men fordi HAN viser en side av seg selv som er særdeles usjarmerende og som jeg ikke ønsker i en partner.

Om du bestemmer deg for å prate med han om dette, så råder jeg deg til å ikke vinkle det som "jeg blir usikker/du gjør meg usikker".

Dette handler ikke om hva han får deg til å føle om deg selv, men hva han får deg til å føle og tenke om han.

"Det du sa i forrige uke har plaget meg og fått meg til å tvile på om jeg ønsker å være i dette forholdet. Jeg liker ikke at du tror det er greit å snakke om dine kvinnelige bekjente på en så ekkel og nedverdigende måte, og jeg er spesielt overrasket over at du i godt voksen alder enda ikke har forstått at det er respektløst ovenfor både meg og dine kvinnelige bekjente når du rangerer de på denne måten. Det får meg til å lure på om du har diskutert meg med dine kamerater på samme måte."

Om han avfeier deg og kaller deg usikker, dramatisk, sensitivt eller noe om at han har jo øyne og må se litt... 

"jeg forventer at min kjæreste har normal folkeskikk og vet hvordan man er respektfull mot meg og andre, og som forstår forskjellen mellom å beundre attraktive mennesker i stillhet, og å sikle høyt blant meg og andre. Om du ikke ser at dette ikke er greit, så mangler du kvalitene jeg ønsker i en kjæreste."

Anonymkode: f56b7...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...