Gå til innhold

Kjæresten gjorde meg usikker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kjæresten min og jeg ble sammen for en måned siden. Den siste uken har jeg vært veldig usikker på om jeg ønsker å fortsette forholdet av to grunner. Den første grunnen er hvordan han omtaler andre jenter. Søte, flotte, hyggelig og diverse andre komplimenter om nesten alle. Hvis han snakker om menn er de hyggelige og morsomme, aldri noe mer.

Den andre grunnen er fordi han for en uke siden tok opp et tema jeg ikke synes egner seg i et forhold. Han nevnte alle felles bekjente jenter og listet opp hvem han kunne datet og hvem som kun egnet seg for en ons. Han nevnte flere gutter og spurte hva jeg kunne gjort med dem. Jeg svarte de alle var helt uinteressante for meg. Det mente jeg oppriktig fordi jeg er ikke interessert i andre enn ham. Jeg er veldig usikker på meg selv og dette gjorde overhodet ikke ting noe enklere. Er dette noe jeg burde godta? Er det min usikkerhet som er urimelig?

Anonymkode: 3f6d9...bfb

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg ville fått litt stygga til han. Vitner om noe mangler på sosiale antenner. Man sier ikke sånne ting til kjæresten sin.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når han sier sånt bare tre uker ut i forholdet, da hadde jeg takket for meg.

Han ville nok ikke blitt særlig glad om du ut av det blå begynte å ramse opp alle kjekke menn du kjenner, for så å fortelle ham hvem du ville hatt sex med og hvem han kunne tenkt seg å date for et forhold.

Denne mannen hadde jeg ønsket lykke til videre.

Dette er vondt, ts, men en så umoden og korttenkt mann følger det langt flere problemer enn dette.

Anonymkode: 01295...a66

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Merkelig oppførsel av en voksen mann 🤔 Hadde nok revurdert forholdet siden så han kunne kost seg med ONS-listen sin 🤯

Anonymkode: 98c00...b43

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han høres jo helt blåst ut. Her hadde jeg avsluttet umiddelbart, dette er ikke normal eller ok oppførsel. 

Anonymkode: 63407...d96

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ikke ut som starten på et godt forhold, spør du meg. Absolutt ikke noe du burde godta, og det er ikke bare usikkerheten din som er urimelig - bare så det er klart!

Men jeg er likevel nysgjerrig på et par ting.
Hvor godt kjenner dere hverandre? Du sier dere ble sammen for en måned siden, men dere har kanskje datet en stund? 

Og hvor mye har dere pratet om grenser, behov og usikkerheter?
Dersom du ønsker at forholdet skal fortsette og utenom denne hendelsen ser på dette som en bra mann for deg ville jeg startet med å prate om disse tingene. Det er viktig å vite hvor man står i forhold til hverandre dersom man vil at forholdet skal fungere, og man kan ikke alltid vite før man har prata om det. Nå synes jeg jo for all del at å prate om dette vitner til litt barnslig og useriøs oppførsel, men jeg synes også det kan virke som om han har sine egne usikkerheter.

Og til slutt, hva var hans respons til at du sa du ikke tenkte på andre og kun var interessert i han?

Jeg er forøvrig helt enig i at det ikke er noen grei oppførsel, og den enkle oppfatningen man får av denne fyren basert på det du skriver får også meg til å tenke at dette er en fyr jeg trolig hadde dumpa ja 

Anonymkode: d2572...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er dette en tenåring? Eller er det virkelig en voksen person?

Tror ikke det har noen hensikt å snakke mer om dette, han har vist at han ikke er en fyr som det er noe poeng i å gå videre med. Ville funnet meg en annen, det skal ikke mye til for å bli bedre enn han der.

Men når du avslutter det, så pass på å fortelle at det der gjorde utslaget. Det har han godt av å vite.

Anonymkode: ffb93...fb0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eh, jeg hadde hatt store vansker med å ikke se på han som en umoden gutt eller en kontrollerende svin som har begynt å teste ut hva jeg finner meg i, etter dette, og det hadde drept attraksjonen min for han. 

Ts, du bør spørre deg selv: hva er intensjonen hans?

1. Forsøker han med vilje å gjøre deg usikker? I så fall, det er en vanlig taktikk blant de som ønsker å bryte ned kjæresten så de kan ta mer og mer kontroll, og slike menn er potensielt veldig farlige for din mentale helse, kanskje til og med din fysiske helse, og derfor bør man holde seg langt unna slike menn. Slå opp.

2. Mangler han såpass mye modenhet og emosjonell intelligens at han ikke forstår at denne typen atferd er respektløst og upassende i et forhold? I så fall er han ikke klar for et forhold før han har jobbet med seg selv. Med mindre du vil bruke tid og energi på å lære han basic common sense 101, så bør du avslutte forholdet og heller finne noen som ikke må på kurs for å lære normal folkeskikk. 

3. Prøver han å få deg inn på tanken om et åpent forhold? I så fall, med mindre det er noe du er interessert i, så bør du avslutte forholdet.

4. Er han en type som offentlig sikler etter kvinner, følger instababes, har behov for å vurdere og rangere kvinner og generelt virker ekstremt opptatt av å snakke om andre kvinner? I så fall... Ew. Slå opp. 

5. Er han selv usikker og tror han høres kul ut når han objektiviser kvinnelige bekjente? I så fall er han ikke moden nok for et forhold og henger muligens på incel sider. Slå opp. 

Så, nei du er ikke urimelig. Jeg hadde fått avsmak om kjæresten begynte å prate om kvinnelige bekjente på denne måten. Det er helt greit å legge merke til attraktive mennesker for vi har jo øyne, men det er usmakelig og respektløst å sikle etter andre i offentlighet og/eller foran kjæresten, både i det virkelige liv og på nettet. Det er spesielt ekkelt å begynne og liste opp hvem av kvinnelige bekjente man kunne ha datet, og hvem som bare er god nok for et ons.

Har han sagt til deg at du er usikker, eller at du ikke må være så usikker? Har du tidligere uttrykket ubehag over måten han prater på, og blitt avfeid av et "ikke vær så usikker da"? En god partner vil lytte når noen uttrykker misnøye, usikkerhet, ubehag etc, så man kan prate om det og løse det sammen.

Og husk: du trenger aldri en "god grunn" til å avslutte et forhold. "Jeg ønsker å avslutte forholdet" er nemlig en god grunn i seg selv. Følg magefølelsen.

Anonymkode: f56b7...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville sagt til ham at jeg ikke synes han virker klar for et forhold. 

Anonymkode: c722f...a30

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det er på tid å finne seg en annen type. Han der er ikke vits å samle på, beklager. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ikke ut som en voksen mann, evt. han han mangel på sosiale antenner eller kanskje et snev av en diagnose.. uansett, flau oppførsel av han, jeg ville takket for meg. 

Anonymkode: 3fdfc...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvor gammel er han? Høres ut som en umoden tenåring 

Anonymkode: ba23c...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Buh bye.

Følg magefølelsen og instinktet ditt. Det skriker for en grunn.

Anonymkode: 49114...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klassisk umoden kommentar. Man kjenner igjen en umoden guttunge på hvor mye han prater om eller stirrer på andre damer foran deg. Det er så fjernt. Er så merkelig at dette trekket er så likt.

Anonymkode: 4d1c2...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

18 og 17 år

Anonymkode: 9976c...383

Du har ikke samme anonymkode som TS, så hva prøver du å formidle her?

Anonymkode: a1a89...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...