Gå til innhold

ser denne bra nok ut?

Fremhevede innlegg

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet
Jeg hadde silke og tørkede ting i min bukett, og det var vel ikke en gjest som ikke kommenterte hvor fin den var.  Det de reagerte på var hvordan jeg hadde rukket å lage den ( tar tid å lage bukett, og siden det var friske blomster måtte jeg jo ha lagd den samme dag eller dagen før var det de tenkte).  Ingen la merke til at det var uekte blomster før jeg sa det - noen måtte til og med ta på rosene før de trodde meg.

Jeg brukte blekrosa roser som på en måte var krympet i kantene.  Så brukte jeg tørket brudeslør (ser ut som masse bittesmå perler/baller).  Som grønt brukte jeg blader av tørket og farget aspargesbregne.  I tillegg hadde jeg i noen hvite perler som var tredd på fiskesnøre og bundet i bue.  Jeg brukte også noen stive blader - de var ikke av plast, men lagd i et hardt materiale og malt.

Du kan altså fint lage en uekte bukett, men bytt ut det du øver deg på nå med noe som ser mer naturtro ut.  Kikk litt i hobbybutikker, de har gjerne finere ting der enn på Plantasjen. :)

Og vips, så ble det billigere å kjöpe en!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Og vips, så ble det billigere å kjöpe en!

Koster det ikke et par tusen for en bukett da?

Koster ikke så mye å kjøpe holder, noen roser, grønt og litt ekstra. :)

I tillegg får man en evigvarende bukett, som jo er noe av ønsket til trådstarter. :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvordan binder du den?

Personlig ville jeg ikke hatt den i plast eller med så mye grønt, men det er jo en smakssak. formen var veldig fin :)

Pene silkeblomster koster vel gjerne litt...

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet
Koster det ikke et par tusen for en bukett da?

Koster ikke så mye å kjøpe holder, noen roser, grønt og litt ekstra. :)

I tillegg får man en evigvarende bukett, som jo er noe av ønsket til trådstarter. :)

nei det behöver så absolutt ikke å koste ett par tusen for en bukett. Og särlig ikke om du bor i en liten by.

Gjest Gjesta
Skrevet

Brudebuketter lages på en annen måte enn vanlige buketter

Gjest Gjest
Skrevet
Pene silkeblomster koster vel gjerne litt...

Ja, men det ser ikke ut som om det er snakk om mer en fem stk her. :)

Og det å kjøpe påkostede silkeblomster er absolutt verdt pengene.

Jeg husker ikke hva jeg betalte - det er lenge siden og jeg hadde kjøpt flere esker engros. :)

Drar med meg de rosene "overalt" - pynting av kirke både ved brylluper og begravelser, og hver gang får jeg spørsmål om når jeg har rukket å lage dekorasjonene siden blomstene ikke har visnet. :)

Gjest Gjesta
Skrevet
Ja, men det ser ikke ut som om det er snakk om mer en fem stk her. :)

Og det å kjøpe påkostede silkeblomster er absolutt verdt pengene.

Jeg husker ikke hva jeg betalte - det er lenge siden og jeg hadde kjøpt flere esker engros. :)

Drar med meg de rosene "overalt" - pynting av kirke både ved brylluper og begravelser, og hver gang får jeg spørsmål om når jeg har rukket å lage dekorasjonene siden blomstene ikke har visnet. :)

Klart det blir billigere jo færre man har.

Shishi har pene silkeblomster, prøvde å søke opp nå, men finner ingen side... Butikken ligger i Oslo og ble vel ihvertfall startet av en som heter Linda

Skrevet

tusen takk du ukjente. va d ej hadde tenkt å gjere. men måtte berre prøve mej fram lit først.....

Gjest Gjest
Skrevet
tusen takk du ukjente. va d ej hadde tenkt å gjere. men måtte berre prøve mej fram lit først.....

:)

Lykke til - husk ståltråd så du får bundet det hele godt sammen.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet
Brudebuketter lages på en annen måte enn vanlige buketter

Neimen, trodde du ikke at jeg visste det eller? ;)

Skrevet

Likte fasongen og størrelsen kjempegodt, men desverre lett å se at den en kunstig. I tillegg synes jeg den ble for grønn. Personlig ville hatt flere roser i ulike størrelser, eller noen andre småblomster som hadde livet opp litt mer.

Men dette er jo smak og behag da.

Gjest Gjest
Skrevet

Slik jeg skjønner det er det økonomien som stopper deg i å ha en overdådig brudebukett. Da hadde jeg heller hatt ei langstilka rose istedet for plastikkblomster for det blir aldri noe annet enn stygt. Rosa kan du tørke også.

Skrevet

Heisann;-)

Jeg syns det ble for mye grønt og lite blomster, sorry.... Men utformingen var pen og jeg liker både roser og eføy;-) Men mye mer roser enn eføy;-)

Lager du den selv? Så flink du er!!

Gjest Gjesta
Skrevet
Neimen, trodde du ikke at jeg visste det eller? ;)

Var ikke deg jeg svarte

Skrevet

Enig med siste gjest jeg.....hvis det er sånn at du vil spare penger ville jeg heller valgt noen ekte blomster som er billige. Gjest foreslo en rose....syns kanskje det er litt kjipt men om du feks ilder 3 calla'e sammen med fint bånd....kan da ikke koste så mye?! Du får riktig nok ikke spart selve buketten men du kan alltids få presset en av blomstene....moren min har tre av blomstene fra buketten sin presset inn i albummet sitt.....

Den du hadde laget var fin - slenger meg inn i "for lite blomster" rekken...og ellers ville jeg ikke hatt uekte bmster jeg heller....da...ville jeg som sgat i straten...heler valgt få og billigere ekte blomster. (For jeg skjønner godt at du vil prioritere andre ting så gjestene får det moro.)

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

..Dessuten må du ikke velge en i bukett i "brudebukett" klassen. Du kan fint sette sammen en fantstisk "vanlig" bukett uten å velge en klassisk "brudebukett". Og det er billigere.

Gjest Gjest
Skrevet
Slik jeg skjønner det er det økonomien som stopper deg i å ha en overdådig brudebukett. Da hadde jeg heller hatt ei langstilka rose istedet for plastikkblomster for det blir aldri noe annet enn stygt. Rosa kan du tørke også.

Ser ut som om du ikke har fått den hele forståelsen for trådstarters ønske. ;)

Hun ønsker også en bukett som ikke visner - å ta vare på den som et minne.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet
Ser ut som om du ikke har fått den hele forståelsen for trådstarters ønske. ;)

Hun ønsker også en bukett som ikke visner - å ta vare på den som et minne.

Ehe, men det kan man ikke om man vil ha en naturlig bukett uten törkede blomster. enten eller liksom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...