Gå til innhold

Jeg har vært voldelig mot min samboer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg søkte hjelp for flere måneder siden og har allerede vært hos flere samtaler med psykolog. 

Anonymkode: 61b8f...1cc

Dette er dine ord i ditt opprinnelige/første innlegg: "Jeg har søkt om hjelp for min atferd, og skal begynne i terapi."

Anonymkode: 4e2da...6da

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ts 

Jeg ser hva du skriver og jeg tar det til meg. Jeg ville være sammen med han så jeg kunne reparert det jeg har ødelagt og gi både han og meg gode dager. Jeg har hatt så skrekkelig dårlig samvittighet fordi han har det vondt pga meg.
Men jeg vet ikke om jeg vil det likevel, både ditt og mange andre innlegg i tråden her har fått meg til å innse at jeg kanskje fortjener bedre til tross min atferd. 

Regner med dere har snakket mye sammen om dette og hvor dårlig samvittighet du har for volden og at du har søkt og skal få hjelp. Men snakker dere noe om det han gjorde mot deg og hvor alvorlig det er?

Jeg syns ingenting unnskylder vold og det kan være like skadelig for menn som kvinner å bli utsatt for det, kanskje særlig i nære relasjoner. Av samme grunn er det strengere straff for vold i nære relasjoner enn vanlig vold på gata feks.

Anonymkode: 86e37...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er dine ord i ditt opprinnelige/første innlegg: "Jeg har søkt om hjelp for min atferd, og skal begynne i terapi."

Det stemmer. Terapi er i gruppe og det har oppstart i mars. Men jeg har allerede vært hos psykolog for å bli kartlagt for terapi. 

TS 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Enig i det første men ‘han fortjener bedre’?! Leste du hva han har gjort? Delt intime bilder av henne.

Ingen ting unnskylder vold, men syns verken han er så mye bedre eller fortjener så mye bedre..

Selvfølgelig fortjener han bedre. Han fortjener en partner som ikke er voldelig mot ham. Hun fortjener en partner som ikke lyver, er utro, og deler nakenbilder av henne og som ikke vil søke hjelp for denne atferden han drev med over tid. Dette gjaldt særlig for to år siden, da hun selv valgte å forsette å være sammen med ham. Per i dag har ikke hun en partner som driver med dette, så nå gjelder det selvfølgelig mest for ham, siden hun nå er den som terroriserer forholdet med vold. Men hun fortjener selvfølgelig også å få det bedre med seg selv, et sunnere og mer regulert følelsesliv, etc.

Anonymkode: 3738a...cfe

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Regner med dere har snakket mye sammen om dette og hvor dårlig samvittighet du har for volden og at du har søkt og skal få hjelp. Men snakker dere noe om det han gjorde mot deg og hvor alvorlig det er?

Jeg syns ingenting unnskylder vold og det kan være like skadelig for menn som kvinner å bli utsatt for det, kanskje særlig i nære relasjoner. Av samme grunn er det strengere straff for vold i nære relasjoner enn vanlig vold på gata feks.

Han sier at vold ikke hører sammen med kjærlighet og det er jeg enig i. Og jeg har søkt om hjelp for å endre meg. 
Når jeg spør om utroskap, gjentatte løgner og bildedeling hører hjemme i et forhold, så svarer han bare at han ikke er feilfri. 

TS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg står for min innledende holdning i denne tråden. 

En mann, en konebanker, om enn med en slem kone/samboer som var utro/ufin etc, hadde aldri blitt møtt med at han fortjente bedre + kritikk for kvinnemisbruk. Aldri. 

Ellers heier jeg på TS og ønsker lykke til på reisen til en bedre hverdag/et bedre liv. 

Anonymkode: b5988...86d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Han sier at vold ikke hører sammen med kjærlighet og det er jeg enig i. Og jeg har søkt om hjelp for å endre meg. 
Når jeg spør om utroskap, gjentatte løgner og bildedeling hører hjemme i et forhold, så svarer han bare at han ikke er feilfri. 

TS 

Det er fullstendig irrelevant og jævlig av deg å ta opp det han gjorde for to år siden i en diskusjon om din voldelighet. Hvis han ikke tok ansvar for det han gjorde da det kom frem, så må du virkelig se på hvorfor du velger å bli værende i forhold med menn som oppfører seg som nek.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er fullstendig irrelevant og jævlig av deg å ta opp det han gjorde for to år siden i en diskusjon om din voldelighet. Hvis han ikke tok ansvar for det han gjorde da det kom frem, så må du virkelig se på hvorfor du velger å bli værende i forhold med menn som oppfører seg som nek.

Det er jo ikke sånn at han plutselig har sluttet å lyve da, det er jo et av problemene i dag også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo ikke sånn at han plutselig har sluttet å lyve da, det er jo et av problemene i dag også. 

Fortsatt irrelevant hvis vi snakker om årsak til vedvarende voldsbruk. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lyving har ikke noe med utroskap og billeddeling å gjøre. Du sier selv at han lyver fordi han er konfliktsky. Irriterende og umodent, ja, men en langt mindre overtredelse enn dine voldelige handlinger og ingen sammenligning verdig. Det er nettopp sånne ting som dette som viser at du ikke vil ta ansvar for handlingene dine. Du bruker ennå hans handlinger for to år siden og løgn fra hans side etter dette for å flytte fokus fra at du selv har vært voldelig over tid, nylig.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ts 

Jeg ser hva du skriver og jeg tar det til meg. Jeg ville være sammen med han så jeg kunne reparert det jeg har ødelagt og gi både han og meg gode dager. Jeg har hatt så skrekkelig dårlig samvittighet fordi han har det vondt pga meg.
Men jeg vet ikke om jeg vil det likevel, både ditt og mange andre innlegg i tråden her har fått meg til å innse at jeg kanskje fortjener bedre til tross min atferd. 

Det ville aldri ha blitt gode dager. Ikke for deg i hvertfall. Si at du fikser opp i deg selv, og at du aldri er fysisk mot han igjen. Han gjør ingen jobb og du sitter med en fyr som lyger og muligens er utro og kanskje fremdeles deler bilder av deg. Han har ikke gjort noe for å forsøke å ordne opp i sin atferd. 

Og det at du har blitt fysisk mot han, betyr ikke at du automatisk fortjener dårlige ting. OG han var jo i såfall stygg mot deg først. Han delte bilder av deg til fremmede som ligger ute og kanskje til og på pc'en til folk. Jævlig bra du ikke delte bilder med ansiktet ditt. Han fyren er en skikkelig drittsekk. 

Og ja, han kan virkelig utnytte offerrollen nå som du faktisk ble fysisk igjen mot han. Men nok er nok. Du har sagt unnskyld til han. Bryt det hektet eller holdet han har over deg. Det er som om han har forhekset deg eller noe.

Dere vil aldri bli lykkelig og glad sammen. Du må rett og slett bare tilgi deg selv. Og så gå videre. Det er ikke kjærlighet det du opplever. Fyren delte nakenbilder av deg. Fyren er ikke glad i deg. Bli glad i deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det ville aldri ha blitt gode dager. Ikke for deg i hvertfall. Si at du fikser opp i deg selv, og at du aldri er fysisk mot han igjen. Han gjør ingen jobb og du sitter med en fyr som lyger og muligens er utro og kanskje fremdeles deler bilder av deg. Han har ikke gjort noe for å forsøke å ordne opp i sin atferd. 

Og det at du har blitt fysisk mot han, betyr ikke at du automatisk fortjener dårlige ting. OG han var jo i såfall stygg mot deg først. Han delte bilder av deg til fremmede som ligger ute og kanskje til og på pc'en til folk. Jævlig bra du ikke delte bilder med ansiktet ditt. Han fyren er en skikkelig drittsekk. 

Og ja, han kan virkelig utnytte offerrollen nå som du faktisk ble fysisk igjen mot han. Men nok er nok. Du har sagt unnskyld til han. Bryt det hektet eller holdet han har over deg. Det er som om han har forhekset deg eller noe.

Dere vil aldri bli lykkelig og glad sammen. Du må rett og slett bare tilgi deg selv. Og så gå videre. Det er ikke kjærlighet det du opplever. Fyren delte nakenbilder av deg. Fyren er ikke glad i deg. Bli glad i deg selv.

Han "var stygg først"? Vi snakker om at hun har dengt løs på han i lang tid lenge etter bildeepisoden. Vi snakker ikke om ekvivalente handlinger her.

Hun har sagt unnskyld? Mest sannsynlig så kvalifiserer dette til ubetinget fengsel. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

TS 

Og en ting til. Ingenting av dette hører hjemme i et forhold. Du valgte å bli og bruker hans atferd som forklaring på hvorfor du er voldelig. Dette skulle derimot vært forklaringen på hvorfor du gjorde det slutt. I stedet valgte du å bli og slå, sparke, spytte og klype. Det må du stå for. Du må nøste opp i hvorfor du fant deg i å bli behandlet på den måten og ble, opparbeide deg selvrespekt, og få bukt med ditt voldsmisbruk. At du har søkt hjelp for dette, kan bare gjøre alt bedre. Men du får ta ansvar for dine egne handlinger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

TS 

Så han har bagatellisert det til å være en feil. En feil er "oi, jeg kjøpte cola light, mente å kjøpe cola."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han "var stygg først"? Vi snakker om at hun har dengt løs på han i lang tid lenge etter bildeepisoden. Vi snakker ikke om ekvivalente handlinger her.

Hun har sagt unnskyld? Mest sannsynlig så kvalifiserer dette til ubetinget fengsel. 

Jeg har aldri dengt løs på han, han har aldri fått fysiske smerter av min voldsbruk. 
Jeg har slått han på overarm og skulder, sparket han i leggen og baken. Det har aldri vært grov vold altså. Bare for å oppklare det. Han er fysisk mye større og sterkere enn meg, så jeg har ikke hatt sjans med min styrke til å skadet han med den volden jeg har utøvd. 
Det har vært mer som en toåring i trassalder om jeg skal gi et bilde på det. 
Og nei, det er fortsatt ikke en unnskyldning for min atferd,

TS

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så han har bagatellisert det til å være en feil. En feil er "oi, jeg kjøpte cola light, mente å kjøpe cola."

Ja, det er mer sånn han snakker om det. 

TS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Og en ting til. Ingenting av dette hører hjemme i et forhold. Du valgte å bli og bruker hans atferd som forklaring på hvorfor du er voldelig. Dette skulle derimot vært forklaringen på hvorfor du gjorde det slutt. I stedet valgte du å bli og slå, sparke, spytte og klype. Det må du stå for. Du må nøste opp i hvorfor du fant deg i å bli behandlet på den måten og ble, opparbeide deg selvrespekt, og få bukt med ditt voldsmisbruk. At du har søkt hjelp for dette, kan bare gjøre alt bedre. Men du får ta ansvar for dine egne handlinger.

Tror du at du virker klok ved å gjenta TS sin egen historie og prøve å bruke den mot henne som om du sitter på en eller annen kunnskap her? Bortsett fra at du ikke gjør det, men bare vifter med pekefingeren på toppen?

Tror du at du kan mer om hva TS må gjøre nå enn den profesjonelle hjelpen hun nå får? 

Hvordan skal TS i følge deg ta mer ansvar enn hun har tatt?

Anonymkode: a2d9a...4c4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dengt løs på han? Kan du komme med resten av informasjonen du sitter på som er grunnlaget for at du kan påstå at det mest sannsynlig kvalifiserer til ubetinget fengsel? Du kommer bare med synsing, diktning og vas her.

Anonymkode: a2d9a...4c4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er noen virkelig overrasket over at en fyr som er utro over lang tid og deler seksuelle bilder av kjæresten sin på nett, bagatelliserer handlingene sine? Han klarer vel nettopp ikke å ta ansvar for sine egne handlinger og han ønsket heller ikke å etterkomme ts ønsker om å jobbe med ting. Fyren opptrådte for 2 år siden som både svikefull, kriminell og en løk. Men ts valgte å bli og etter dette begynte hun å bli voldelig mot ham. Volden får hun ta på sin egen kappe, uten bortforklaringer og sammenligninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har aldri dengt løs på han, han har aldri fått fysiske smerter av min voldsbruk. 
Jeg har slått han på overarm og skulder, sparket han i leggen og baken. Det har aldri vært grov vold altså. Bare for å oppklare det. Han er fysisk mye større og sterkere enn meg, så jeg har ikke hatt sjans med min styrke til å skadet han med den volden jeg har utøvd. 
Det har vært mer som en toåring i trassalder om jeg skal gi et bilde på det. 
Og nei, det er fortsatt ikke en unnskyldning for min atferd,

TS

Jo, du unnskylder deg. Hele tiden. En setning på begynnelsen eller slutten av unnskyldningene dine, gjør det ikke mindre av en unnskyldning. Selvfølgelig kan kvinner skade menn. Bare å merke at partneren ønsker å slå en er skadelig. Og en kvinne kan fint både slå og sparke fra seg på måter som gjør vondt. Leggen tåler for øvrig ingenting. Det beste i leggen er vondt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...