AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #121 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Han skal endre det som utløser vold? Du tuller nå? Anonymkode: b33a6...936 Han skal endre å dele bilder på nett ja, selvfølgelig. Det er også straffbart. Selvfølgelig skal man heller ikke være utro eller lyve og er noe han forhåpentligvis jobber med før neste forhold. Ts har alt oppsøkt hjelp. Håper hun tar til seg den og jobber grundig med seg selv før neste Partner. De fortjener begge selvfølgelig mye bedre i en partner når begge to har utført straffbare handlinger mot den andre. Anonymkode: 13bda...7c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #122 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tenk at du gikk igjennom alt det og så fortsatte du å være sammen med han. Du virker å ha et usunt mønster. Hvordan var oppveksten din? Var foreldrene dine glad i deg? Var deres kjærlighet betinget eller ubetinget? Måtte du kjempe for deres oppmerksomhet og kjærlighet? Ble du utsatt for vold? (Hvis du leter etter bevis på at foreldrene dine var glade i deg, så var de ikke det.) Du treffer en fyr som behandler deg dårlig. Han er utilgjengelig og han bryter avtaler. Så du blir lettet over å bli samboer sånn at du kan få kontroll på han og forhåpentligvis få en slutt på at han da er utilgjengelig og bryter avtaler. Istedenfor gjøre det slutt så gjorde du dette. Og så når han flørtet med andre og delte bilder av deg på en app. Så gjorde du det heller ikke slutt, men forsøkte å komme forbi det også. Det er et helt ufattelig svik. Flørtingen. Og det med bildene er sjokkerende. Og kriminelt! Og så lurer jeg på hvor lenge du hadde slått han før han gjorde det slutt? Og hvor lenge du hadde bare fortsatt å være sammen med han uten å søke hjelp for volden, hvis ikke han hadde gjort det slutt? Det virker som det var bruddet som gjorde at du kontaktet psykolog for volden? Er det for å få han tilbake? Og til og med nå vil du ha han tilbake og lurer på hvordan det er mulig. Fyren gjorde deg en tjeneste med å gå. Han gjorde seg selv også en tjeneste. Men han gjorde det du ikke klarte på alle disse årene. Du må finne ut av hvorfor du på død og liv vil være sammen med en sånn fyr. Og det virker muligens også som om han fremdeles piner deg med daglige meldinger om at han savner deg og div. Men han nekter å snakke med deg. Og han har kontaktet advokat, men ingenting haster. Ta grep og kutt fyren ut. Aldri bli sammen med denne fyren igjen. Vær sammen med deg selv. Alt fokuset du har på han, flytter du over på deg selv nå. Gjør fine ting for deg selv. Let etter ny bolig. Tenk på hva du vil snakke med psykologen om. Bare fokuser ordentlig på deg selv. Man kommer ikke over noe av det dere har gjort mot hverandre. Det var vel spørsmålet du opprinnelig lurte på. Jeg håper du klarer å skifte fokus fremover. Anonymkode: 4e2da...6da Jeg søkte hjelp for flere måneder siden og har allerede vært hos flere samtaler med psykolog. Anonymkode: 61b8f...1cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #123 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Både psykolog hos Atv og fastlege var klokkeklare på at jeg har vært utsatt for psykisk vold over tid, så de som skriver det samme i tråden her er nok ikke så borte vekke. Men jeg har uansett ingen unnskyldning for å være voldelig. Jeg ba selv om terapi for vold, men ble også tilbudt terapi som voldsoffer. Jeg greier ikke å se at han er den type menneske som bevisst ville drevet psykisk vold mot meg, så jeg tenker da at det heller må skyldes at jeg får fram noen sider hos han. TS Anonymkode: 61b8f...1cc Ok. Dette er jo nyttig kontekst som jeg ikke synes kommer frem tidligere. Ja, her var det tydeligvis all grunn til å avslutte relasjonen. Anonymkode: b5988...86d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #124 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Både psykolog hos Atv og fastlege var klokkeklare på at jeg har vært utsatt for psykisk vold over tid, så de som skriver det samme i tråden her er nok ikke så borte vekke. Men jeg har uansett ingen unnskyldning for å være voldelig. Jeg ba selv om terapi for vold, men ble også tilbudt terapi som voldsoffer. Jeg greier ikke å se at han er den type menneske som bevisst ville drevet psykisk vold mot meg, så jeg tenker da at det heller må skyldes at jeg får fram noen sider hos han. TS Anonymkode: 61b8f...1cc Bra. Du har absolutt ikke noe ansvar for dårlige ting han har gjort mot deg. Du "får ikke frem sider" hos ham. Når din kjæreste behandler deg dårlig, er det hans ansvar, og din jobb er ikke å forstå. Etter hva jeg kan lese, har han aldri kunnet gi deg det du trenger. I tillegg har han nektet å oppsøke hjelp for det han gjorde mot deg for to år siden. For meg virker det som om dette forholdet var dødsdømt fra begynnelsen av. Og det kommer ikke med noe enklere utgangspunkt fremover. Jeg anbefaler deg å bruke god tid alene og i terapi og at du og denne mannen en gang for alle gjør det slutt og kutter kontakt. Det er viktig at du får mer kunnskap om deg selv, hvorfor du finner deg i å være med en mann mann som åpenlyst ikke er bra for deg og på hvilken måte du kan sørge for å ikke være voldelig mot noen igjen. Du kan ikke bare håpe på at dette var et engangstilfelle. Og selv om du aldri slår igjen, er det mulig at din desperasjon og ditt sinne kan ta andre, tilsynelatende mer "akseptable" former, som heller ikke er bra. Anonymkode: 3738a...cfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #125 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Der fremkommer ingenting som tyder på det, og TS påstår det heller ikke. Men jeg skjønner jo at det er fristende å lage historier for å forsvare at en kvinne slår en mann. Anonymkode: b5988...86d Ingen har forsvart at ts har vært voldelig. Du tåler bare ikke at ts får noe annet enn rasende innlegg mot seg, selv når du vrir og vender på historien og bagatelliserer hva eksen har gjort. Anonymkode: a2d9a...4c4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #126 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Og for å få råd om hvordan jeg kan kommunisere til han hva jeg strever med og om noen har erfart at det er mulig å reparere et forhold hvor det har vært vold. Synes det er så vanskelig å forstå hvorfor du vil dette? Hvorfor vil du så absolutt være sammen med akkurat denne fyren? Du har ikke sagt en eneste bra ting om han. Derimot det motsatte. Han har gjort at fremmede kanskje sitter og runker til et bilde av deg nå. Det er så fucket up. Det er ikke kjærlighet. Han har ingen respekt for deg. Anonymkode: 4e2da...6da 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #127 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Og dette tviler jeg på TS forstår, hun har ihvertfall ikke skrevet noe her som tyder på at hun forstår at det er slik hun tar ansvar for egne handlinger Anonymkode: dc3ff...e04 Jeg forstod det heller ikke den gangen jeg gjorde det. Det kom etter hvert som jeg ble eldre. Men samtidig ser jeg så mange voksne som lar det være, at man ikke kan satse på at det kommer gratis. Anonymkode: 3738a...cfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #128 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tenk at du gikk igjennom alt det og så fortsatte du å være sammen med han. Du virker å ha et usunt mønster. Hvordan var oppveksten din? Var foreldrene dine glad i deg? Var deres kjærlighet betinget eller ubetinget? Måtte du kjempe for deres oppmerksomhet og kjærlighet? Ble du utsatt for vold? (Hvis du leter etter bevis på at foreldrene dine var glade i deg, så var de ikke det.) Du treffer en fyr som behandler deg dårlig. Han er utilgjengelig og han bryter avtaler. Så du blir lettet over å bli samboer sånn at du kan få kontroll på han og forhåpentligvis få en slutt på at han da er utilgjengelig og bryter avtaler. Istedenfor gjøre det slutt så gjorde du dette. Og så når han flørtet med andre og delte bilder av deg på en app. Så gjorde du det heller ikke slutt, men forsøkte å komme forbi det også. Det er et helt ufattelig svik. Flørtingen. Og det med bildene er sjokkerende. Og kriminelt! Og så lurer jeg på hvor lenge du hadde slått han før han gjorde det slutt? Og hvor lenge du hadde bare fortsatt å være sammen med han uten å søke hjelp for volden, hvis ikke han hadde gjort det slutt? Det virker som det var bruddet som gjorde at du kontaktet psykolog for volden? Er det for å få han tilbake? Og til og med nå vil du ha han tilbake og lurer på hvordan det er mulig. Fyren gjorde deg en tjeneste med å gå. Han gjorde seg selv også en tjeneste. Men han gjorde det du ikke klarte på alle disse årene. Du må finne ut av hvorfor du på død og liv vil være sammen med en sånn fyr. Og det virker muligens også som om han fremdeles piner deg med daglige meldinger om at han savner deg og div. Men han nekter å snakke med deg. Og han har kontaktet advokat, men ingenting haster. Ta grep og kutt fyren ut. Aldri bli sammen med denne fyren igjen. Vær sammen med deg selv. Alt fokuset du har på han, flytter du over på deg selv nå. Gjør fine ting for deg selv. Let etter ny bolig. Tenk på hva du vil snakke med psykologen om. Bare fokuser ordentlig på deg selv. Man kommer ikke over noe av det dere har gjort mot hverandre. Det var vel spørsmålet du opprinnelig lurte på. Jeg håper du klarer å skifte fokus fremover. Anonymkode: 4e2da...6da TS her Jeg takker for et veldig konstruktivt innlegg. Det er vondt og flaut å se med andres øyne hvor mye jeg har akseptert, Jeg ser hva du skriver og jeg ser hvor jeg må legge fokus framover. Anonymkode: 61b8f...1cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #129 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ingen har forsvart at ts har vært voldelig. Du tåler bare ikke at ts får noe annet enn rasende innlegg mot seg, selv når du vrir og vender på historien og bagatelliserer hva eksen har gjort. Anonymkode: a2d9a...4c4 Nei, jeg forholder meg til det som fremkommer. Eksen fremstår som en dritt. Har selv en eks som hadde tvilsomme tlf-forbindelser, så slikt har jeg kjent mye på. Jeg vil bare mane til forsiktighet med å slenge ut om psykisk vold før det faktisk kommer frem noe konkret. Anonymkode: b5988...86d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #130 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Synes det er så vanskelig å forstå hvorfor du vil dette? Hvorfor vil du så absolutt være sammen med akkurat denne fyren? Du har ikke sagt en eneste bra ting om han. Derimot det motsatte. Han har gjort at fremmede kanskje sitter og runker til et bilde av deg nå. Det er så fucket up. Det er ikke kjærlighet. Han har ingen respekt for deg. Anonymkode: 4e2da...6da Ts Jeg ser hva du skriver og jeg tar det til meg. Jeg ville være sammen med han så jeg kunne reparert det jeg har ødelagt og gi både han og meg gode dager. Jeg har hatt så skrekkelig dårlig samvittighet fordi han har det vondt pga meg. Men jeg vet ikke om jeg vil det likevel, både ditt og mange andre innlegg i tråden her har fått meg til å innse at jeg kanskje fortjener bedre til tross min atferd. Anonymkode: 61b8f...1cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #131 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ok. Dette er jo nyttig kontekst som jeg ikke synes kommer frem tidligere. Ja, her var det tydeligvis all grunn til å avslutte relasjonen. Anonymkode: b5988...86d Nå har TS skrevet rett ut det hun har prøvd å forklare (og som har vært rimelig enkelt å forstår fra HI). Men når hun prøver å forklare så er jo dette det samme som å forsvare handlingene sine, dvs. hun tar ikke ansvar for noen ting og eneste grunnen til at noen forstår det hun prøver å forklare er at hun er kvinne. Er det ikke slik det er? Anonymkode: a2d9a...4c4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #132 Del Skrevet 21 timer siden Ts jeg forstår deg, og jeg er kvinne med samme problem som deg. Jeg gir drittsekker deng. Jeg gjør det de gjør mot andre svake kvinner.. derfor har ingen av de gitt meg juling, og flere er store sterke voldlige fengselfugler som selv slår jenter. Når de trigger meg reagerer jeg og det er utrolig hvor dårlig vi mennesker liker å bli behandlet. exen din bedrev en form for utroskap ( psykisk vold) , du reagerer med fysisk vold. Helt normalt det spør du meg. Anonymkode: a1637...a72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #133 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg greier ikke å se at han er den type menneske som bevisst ville drevet psykisk vold mot meg, så jeg tenker da at det heller må skyldes at jeg får fram noen sider hos han. Det er ikke din feil. Han kommer til å være lik mot nestemann også. Anonymkode: 4e2da...6da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #134 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts jeg forstår deg, og jeg er kvinne med samme problem som deg. Jeg gir drittsekker deng. Jeg gjør det de gjør mot andre svake kvinner.. derfor har ingen av de gitt meg juling, og flere er store sterke voldlige fengselfugler som selv slår jenter. Når de trigger meg reagerer jeg og det er utrolig hvor dårlig vi mennesker liker å bli behandlet. exen din bedrev en form for utroskap ( psykisk vold) , du reagerer med fysisk vold. Helt normalt det spør du meg. Anonymkode: a1637...a72 Mennesker som liker å bli behandlet dårlig har ofte ubearbeidede traumer hvor de i nåtiden ubevvist havner i lignende situasjoner for å ta kontroll over ting som skjedde i fortiden. Det er skadelig og det gjør en ikke tøffere. Tverimot sender det en inn i en loop og man tar skade av det over tid. Anonymkode: 3738a...cfe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #135 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg greier ikke å se at han er den type menneske som bevisst ville drevet psykisk vold mot meg, så jeg tenker da at det heller må skyldes at jeg får fram noen sider hos han. Dette minner meg om meg som barn. "Det må være min feil at mamma og pappa er sånn som de er. For det kan ikke være det at de ikke er snille. Det må ha vært noe jeg gjorde. Hvis jeg bare slutter å snakke, se, puste, tenke osv, så kanskje de blir grei mot meg." Anonymkode: 4e2da...6da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #136 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå har TS skrevet rett ut det hun har prøvd å forklare (og som har vært rimelig enkelt å forstår fra HI). Men når hun prøver å forklare så er jo dette det samme som å forsvare handlingene sine, dvs. hun tar ikke ansvar for noen ting og eneste grunnen til at noen forstår det hun prøver å forklare er at hun er kvinne. Er det ikke slik det er? Anonymkode: a2d9a...4c4 Jeg kjenner nok menn som "forstår" menn som har utøvd vold eller oppført seg dårlig også. De henviser alltid til "situasjonen", til den "krevende partneren", til psyken hans, til oppveksten hans, alkoholproblemet hans og så videre. Anonymkode: 3738a...cfe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #137 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ts jeg forstår deg, og jeg er kvinne med samme problem som deg. Jeg gir drittsekker deng. Jeg gjør det de gjør mot andre svake kvinner.. derfor har ingen av de gitt meg juling, og flere er store sterke voldlige fengselfugler som selv slår jenter. Når de trigger meg reagerer jeg og det er utrolig hvor dårlig vi mennesker liker å bli behandlet. exen din bedrev en form for utroskap ( psykisk vold) , du reagerer med fysisk vold. Helt normalt det spør du meg. Anonymkode: a1637...a72 Enda en.. Kanskje jeg bør begynne å følge din logikk å gi kvinnelige drittsekker deng, for de fortjener det jo Anonymkode: dc3ff...e04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #138 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ts Jeg ser hva du skriver og jeg tar det til meg. Jeg ville være sammen med han så jeg kunne reparert det jeg har ødelagt og gi både han og meg gode dager. Jeg har hatt så skrekkelig dårlig samvittighet fordi han har det vondt pga meg. Men jeg vet ikke om jeg vil det likevel, både ditt og mange andre innlegg i tråden her har fått meg til å innse at jeg kanskje fortjener bedre til tross min atferd. Anonymkode: 61b8f...1cc Denne samvittigheten blekner etter hvert. Det betyr ikke at du glemmer det, men at de vonde, tunge og desperate følelsene ikke melder seg, rett og slett fordi hendelsene er lengre unna og du tenker på andre ting. Det er ikke alltid vi får sjansen til å reparere i nøyaktig samme type relasjon som vi ødela, og det er ikke alltid vi bør det heller. Anonymkode: 3738a...cfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #139 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ts jeg forstår deg, og jeg er kvinne med samme problem som deg. Jeg gir drittsekker deng. Jeg gjør det de gjør mot andre svake kvinner.. derfor har ingen av de gitt meg juling, og flere er store sterke voldlige fengselfugler som selv slår jenter. Når de trigger meg reagerer jeg og det er utrolig hvor dårlig vi mennesker liker å bli behandlet. exen din bedrev en form for utroskap ( psykisk vold) , du reagerer med fysisk vold. Helt normalt det spør du meg. Anonymkode: a1637...a72 Helt normalt å denge vedkommende gjentatte ganger over lang tid, lenge etter at utroskapen fant sted? Tror du må se ganske langt innover og spørre deg selv hvorfor du ender opp med straffedømte kvinnemishandlere. Litt daddy-issues her vil jeg tenke. Anonymkode: b5988...86d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #140 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Gå til ATV (alternativ til vold), og jobb med deg selv og hva du har gjort. Så du aldri tyr til noe slikt igjen. Og ligg unna han, han fortjener bedre. Anonymkode: b33a6...936 Enig i det første men ‘han fortjener bedre’?! Leste du hva han har gjort? Delt intime bilder av henne. Ingen ting unnskylder vold, men syns verken han er så mye bedre eller fortjener så mye bedre.. Anonymkode: 86e37...4c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå