AnonymBruker Skrevet i går, 21:21 #81 Del Skrevet i går, 21:21 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jo, det er masse slike svar her. Anonymkode: 3738a...cfe Da kan du vell glatt gi fem eksempler? Anonymkode: a2d9a...4c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:22 #82 Del Skrevet i går, 21:22 Du stoler ikke på han, og han stoler ikke på deg. Dere er ikke bra for hverandre, og dere trenger hjelp begge to. Vold er aldri greit, utroskap og foto-deling er heller ikke greit. Gjør det slutt på ekte, slett hverandre fra some og blokker (etter at du forklarer hvorfor). Anonymkode: d36c2...8b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:23 #83 Del Skrevet i går, 21:23 Du fortjener å bli alene. Vold skader psyken. Vold er mer enn fysisk styrke, det er nedverdigende, utmattende og usikkert. Veldig godt for han at han klarte å gå fra deg❤️ Anonymkode: 195f1...0c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:25 #84 Del Skrevet i går, 21:25 AnonymBruker skrev (1 time siden): Utroskap og løgn er ikke psykisk vold. Skjerp deg. Anonymkode: b5988...86d Å dele intime bilder er psykisk vold i tillegg til den lange listen av eksempler på hans oppførsel fra TS. Skjerp deg. Anonymkode: a2d9a...4c4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:25 #85 Del Skrevet i går, 21:25 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS her Så vondt å lese hvordan du har hatt det, og hva det har ført til for deg. Jeg håper du har gode folk rundt deg som tar vare på deg nå, og at du greier å komme på et godt sted når du får dette på avstand ❤️ Jeg kjenner igjen noe av det du forteller her fra mitt eget forhold. Før vi flyttet sammen så var han slik mot meg. Distanserte seg veldig, sa sjelden fra om helt selvfølgelige ting slik at jeg ble veldig usikker på hvor han var, avlyste avtaler i siste liten. Jeg husker jeg var så glad da vi flyttet sammen fordi da slapp jeg den usikkerheten hele tiden. Jeg kjenner meg også veldig igjen i den desperasjonen etter å bli sett og forstått. Jeg blir ofte møtt med tomme fraser når jeg ber om at han skal forstå, og taushet. Han styrer samtalene våre ved å bli taus eller gjøre seg emosjonelt utilgjengelig, så jeg mister mulighet til å oppnå samhandling og kontakt. Flere av svarene jeg har fått i tråden her har fått meg til å se dette med nye øyne. Og innlegget ditt traff meg fordi det var så mye gjenkjennelig. Ta godt vare på deg selv ❤️ Anonymkode: 61b8f...1cc Da vet du at du trenger venner og en partner som gir deg den kontakten du ønsker, søker og blir desperat etter. Og at du får et alvorlig adferdsproblem som blir uløselig for deg alene, for det handler om kontakt. Jeg håper psykolog vil kunne lære deg selvhevdelse som bedrer mulighetene dine. Føler du deg sint kan du gå for deg selv til du har funnet ut hvilke behov du har som ikke er blitt møtt. Anonymkode: 900df...dc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:26 #86 Del Skrevet i går, 21:26 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): TS her Så vondt å lese hvordan du har hatt det, og hva det har ført til for deg. Jeg håper du har gode folk rundt deg som tar vare på deg nå, og at du greier å komme på et godt sted når du får dette på avstand ❤️ Jeg kjenner igjen noe av det du forteller her fra mitt eget forhold. Før vi flyttet sammen så var han slik mot meg. Distanserte seg veldig, sa sjelden fra om helt selvfølgelige ting slik at jeg ble veldig usikker på hvor han var, avlyste avtaler i siste liten. Jeg husker jeg var så glad da vi flyttet sammen fordi da slapp jeg den usikkerheten hele tiden. Jeg kjenner meg også veldig igjen i den desperasjonen etter å bli sett og forstått. Jeg blir ofte møtt med tomme fraser når jeg ber om at han skal forstå, og taushet. Han styrer samtalene våre ved å bli taus eller gjøre seg emosjonelt utilgjengelig, så jeg mister mulighet til å oppnå samhandling og kontakt. Flere av svarene jeg har fått i tråden her har fått meg til å se dette med nye øyne. Og innlegget ditt traff meg fordi det var så mye gjenkjennelig. Ta godt vare på deg selv ❤️ Anonymkode: 61b8f...1cc Når jeg leser dette så tenker jeg at det er veldig viktig at du snakker om dette også med psykologen. Om hvorfor du ville ha en sånn fyr som behandler deg så dårlig. Du må få orden inni deg. For mennesker som har det bra med seg selv ønsker ikke så usunne forhold. Reagerer på at du ble lettet over å kunne bo med en sånn person. Og nå vil du ha han tilbake etter det han og du har gjort mot hverandre. Vold og deling av bilder. Han har helt tydelig vært en drittsekk helt fra starten, men du sa at dere ikke hadde noen konflikter før han delte bildene. Vår så snill og snakk med psykologen om alt dette sånn at du kan få sunne forhold i fremtiden. Og selvfølgelig, hold deg så lang unna eksen som mulig. Anonymkode: 4e2da...6da 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:27 #87 Del Skrevet i går, 21:27 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Godt at rettsvesenet klarer å se nyanser, i motsetning til deg. Anonymkode: a2d9a...4c4 Rettsvesenet ser neppe nyanser i langvarig gjentatt voldsbruk som affekt for noen bilder som ble delt langt tilbake i tid. Anonymkode: b5988...86d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:29 #88 Del Skrevet i går, 21:29 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da kan du vell glatt gi fem eksempler? Anonymkode: a2d9a...4c4 Du kan heller få opp øynene dine, siden de er i denne tråden. Folk som bagatelliserer det ved å si at begge driver med vold, og folk som skriver ts åh hjerte. Han svek henne og delte nakenbilder av henne for to år siden. Dette er horribelt og den ene handlingen er kriminell. Men etter dette har han vært lukket, unnvikende og løyet fordi han er konfliktsky. Han har åpenbart vært en jævlig kjæreste for to år siden og er vel ikke akkurat særlig moden videre etter dette. Men det hun har gjort skal ikke møtes med masse forståelse eller ved å heve det han har gjort for to siden opp på linje med at hun i det siste og over tid har slått, sparket, spyttet og kløpet ham. Anonymkode: 3738a...cfe 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:29 #89 Del Skrevet i går, 21:29 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Klassisk gaslighting å utøve psykisk vold ovenfor partner, få en reaksjon og arrestere/straffe vedkommende for reaksjonen. Er vel dette vi må begynne å si til menn som er voldelige mot sine partnere også.. TS har vært voldelig på mange forskjellige måter, ingenting unnskylder det, med mindre det er snakk om selvforsvar, noe der helt åpenbart ikke er i dette tilfellet Anonymkode: dc3ff...e04 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:30 #90 Del Skrevet i går, 21:30 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å dele intime bilder er psykisk vold i tillegg til den lange listen av eksempler på hans oppførsel fra TS. Skjerp deg. Anonymkode: a2d9a...4c4 Usikker på om du kan kalle deling av bilder psykisk vold hvis det ikke er ment for å skade/sverte. Konteksten er jo av betydning. List gjerne opp de andre voldselementene? Løgn og utroskap er ikke psykisk vold. Der verken ulovlig eller straffbart, selv om det er jævlig. Anonymkode: b5988...86d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:33 #91 Del Skrevet i går, 21:33 Hannabanna skrev (1 time siden): Jeg forstår ikke helt hvorfor du siterte mitt innlegg her? Er enig i det du skriver og har heller ikke skrevet noe om at vold er sort/hvitt. Som jeg skrev har du fått intime bilder delt av deg og dette er relevant i din situasjon, spesielt når din eks kontakter deg. Ts her Jeg siterte feil person. Jeg setter pris på at du greier å se situasjonen nyansert. Tusen takk ❤️ Anonymkode: 61b8f...1cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet i går, 21:33 #92 Del Skrevet i går, 21:33 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du fortjener å bli alene. Vold skader psyken. Vold er mer enn fysisk styrke, det er nedverdigende, utmattende og usikkert. Veldig godt for han at han klarte å gå fra deg❤️ Anonymkode: 195f1...0c0 Så bra at du forstår at vold er mer en fysisk styrke. Vold er feks som du skriver: 1. Nedverdigende Som å dele flere intime bilder av partner mot partners vilje 2. Utmattende Gi beskjed i siste sekund om endringer Gjøre seg selv emosjonelt utilgjengelig for at partner skal bli stresset og ha det vondt Styre samtalene og kontrollere partner med taushet 3. Usikkert Ikke gi beskjed om selvfølgelige ting Ikke gi beskjed om hvor en er eller når en kommer til å dukke opp Distansere seg fra partner uten grunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:37 #93 Del Skrevet i går, 21:37 Hannabanna skrev (2 minutter siden): Så bra at du forstår at vold er mer en fysisk styrke. Vold er feks som du skriver: 1. Nedverdigende Som å dele flere intime bilder av partner mot partners vilje 2. Utmattende Gi beskjed i siste sekund om endringer Gjøre seg selv emosjonelt utilgjengelig for at partner skal bli stresset og ha det vondt Styre samtalene og kontrollere partner med taushet 3. Usikkert Ikke gi beskjed om selvfølgelige ting Ikke gi beskjed om hvor en er eller når en kommer til å dukke opp Distansere seg fra partner uten grunn Slutt nå da. All dårlig oppførsel er selvsagt ikke vold. Anonymkode: 5801a...046 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:37 #94 Del Skrevet i går, 21:37 Hannabanna skrev (1 minutt siden): Så bra at du forstår at vold er mer en fysisk styrke. Vold er feks som du skriver: 1. Nedverdigende Som å dele flere intime bilder av partner mot partners vilje 2. Utmattende Gi beskjed i siste sekund om endringer Gjøre seg selv emosjonelt utilgjengelig for at partner skal bli stresset og ha det vondt Styre samtalene og kontrollere partner med taushet 3. Usikkert Ikke gi beskjed om selvfølgelige ting Ikke gi beskjed om hvor en er eller når en kommer til å dukke opp Distansere seg fra partner uten grunn Er du helt koko, dette er ikke vold. Nå utvanner du begrepet. Vold er alvorlig og straffbart. Det du nevner over kan være dårlig behandling, men milevis unna vold. Anonymkode: b5988...86d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:37 #95 Del Skrevet i går, 21:37 Hannabanna skrev (1 minutt siden): Så bra at du forstår at vold er mer en fysisk styrke. Vold er feks som du skriver: 1. Nedverdigende Som å dele flere intime bilder av partner mot partners vilje 2. Utmattende Gi beskjed i siste sekund om endringer Gjøre seg selv emosjonelt utilgjengelig for at partner skal bli stresset og ha det vondt Styre samtalene og kontrollere partner med taushet 3. Usikkert Ikke gi beskjed om selvfølgelige ting Ikke gi beskjed om hvor en er eller når en kommer til å dukke opp Distansere seg fra partner uten grunn Ts her Takk for at du her hjalp meg å se klart. Dette er akkurat slik jeg har det. Anonymkode: 61b8f...1cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:41 #96 Del Skrevet i går, 21:41 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Usikker på om du kan kalle deling av bilder psykisk vold hvis det ikke er ment for å skade/sverte. Konteksten er jo av betydning. List gjerne opp de andre voldselementene? Løgn og utroskap er ikke psykisk vold. Der verken ulovlig eller straffbart, selv om det er jævlig. Anonymkode: b5988...86d Jeg tok kontakt med politi etter jeg oppdaget at bilder var delt for jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre for å sikre at de ikke var delt på flere sider. Han ble kalt inn til avhør samme dag, som var på helg. og anmeldt av politiet. Jeg ba de etterhvert trekke anmeldelsen fordi jeg synes synd på han. Så jo, deling av bilder er straffbart. Og det å dele bilder av sin egen samboer var skjerpende omstendigheter og høyt prioritert av politiet. TS Anonymkode: 61b8f...1cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet i går, 21:42 #97 Del Skrevet i går, 21:42 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er du helt koko, dette er ikke vold. Nå utvanner du begrepet. Vold er alvorlig og straffbart. Det du nevner over kan være dårlig behandling, men milevis unna vold. Anonymkode: b5988...86d Det er psykisk vold. Psykisk vold er når noen bruker stemme, kroppsspråk og ord på en måte som krenker, skader, truer og kontrollerer andre. https://dinutvei.no/vold-i-naere-relasjoner/hva-er-psykisk-vold/ Jeg håper ikke du kaller noen i nære relasjoner koko eller på andre måter utøver dette over dine nærmeste. Det kan være psykisk vold. Psykisk vold er mye vanskeligere å identifisere dessverre. Men det er heldigvis straffbart. Som å dele intime bilder mot andres vilje. Endret i går, 21:44 av Hannabanna 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:44 #98 Del Skrevet i går, 21:44 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tok kontakt med politi etter jeg oppdaget at bilder var delt for jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre for å sikre at de ikke var delt på flere sider. Han ble kalt inn til avhør samme dag, som var på helg. og anmeldt av politiet. Jeg ba de etterhvert trekke anmeldelsen fordi jeg synes synd på han. Så jo, deling av bilder er straffbart. Og det å dele bilder av sin egen samboer var skjerpende omstendigheter og høyt prioritert av politiet. TS Anonymkode: 61b8f...1cc Og alikevel null unnskyldning for å være voldelig. Ta litt ansvar for egne handlinger og kom deg videre Anonymkode: dc3ff...e04 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:45 #99 Del Skrevet i går, 21:45 Du burde få hjelp til å bearbeide traumene fra forholdet, og hvordan du skal regulere følelsene dine. Det du har opplevd er fælt, og det er forståelig at det har vært med på å gjøre deg til en person du ikke ønsker å være. Når det er sagt, finnes det aldri en god grunn eller unnskyldning for å ty til vold. Jeg skjønner at du føler et behov for å forklare grunnen til at det endte opp slik, men det oppfattes mest som at du forsøker å rettferdiggjøre det overfor deg selv. Så oppsøk terapi, du fortjener hjelp til å lege mangeårige, åpne sår - men ta også ansvar. Når det gjelder volden, er det absolutt ikke du som er offeret. Så å legge ut om all skam- og skyldfølelse blir litt uspiselig frem til du først og fremst tar deg selv i nakken. ATV er en flott ressurs her. Håper du møter rette fagfolk som kan hjelpe deg fremover. Både med det som var ugreit mot deg, og ugreit av deg. Anonymkode: bcf7b...f15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet i går, 21:49 #100 Del Skrevet i går, 21:49 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Slutt nå da. All dårlig oppførsel er selvsagt ikke vold. Anonymkode: 5801a...046 Nei, du får slutte. Det var en liste av eksempler hvor det groveste var å dele intime bilder av partner, det er kriminelt og psykisk vold. Det er helheten som betyr noe, ikke en kommentar eller dårlig oppførsel en gang. Dessverre så er det så altfor mange som forsvarer psykisk vold med at det bare er litt dårlig oppførsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå