AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Del Skrevet 14 timer siden Dette blir et langt innlegg, men jeg håper noen som har vært i noe lignende tar seg tid til å lese. Jeg har vært voldelig mot min samboer over lang tid. Vi har vært sammen i mange år. Og for et par år siden kom det fram at han hadde vært mye på sjekkeapper, hatt seksuell dialog med mange andre kvinner og han hadde også delt intime bilder av meg på en av disse sidene. Og alt dette hadde pågått over en periode på ca 1 år, ut fra hva han sier da. Jeg valgte å fortsette forholdet, og det har vært krevende. Etterhvert som tiden gikk ble jeg mer og mer destruktiv i min atferd mot han når vi kranglet. Han er en mann som lett tyr til løgn fordi han er så konfliktsky, så det har vært vanskelig for meg å gjenopprette tilliten etter hans svik. Så for hver gang han har valgt å unnlate å fortelle meg ting eller løyet, så har jeg blitt mer og mer fortvilt. Og til slutt har det altså endt med at jeg har utagert fysisk med spark, slag, klepet og spyttet. Ikke fordi jeg er så sint, men mer i desperasjon over å ikke bli hørt og verdsatt. Og jo mer vi kranglet jo mer lukket ble jo han, noe som er helt naturlig. Vi har, bortsett fra krangling, et veldig fint forhold med mye kjærlighet og omsorg for hverandre. For noen uker siden valgte han å avslutte forholdet og han dro på dagen. Han greidde ikke å leve med vold. Jeg har ikke snakket med han etter det, kun hatt en del kontakt på melding. Han har skrevet mye om at han er lei seg, ikke har det bra etter det han har blitt utsatt for osv. Men også mange fine meldinger. Han har også vært veldig opptatt av hva jeg gjør, hvor jeg er. Melder egentlig om stort og smått gjennom dagen. Men han vil ikke prate med meg, noe jeg synes er veldig vondt. Jeg er så lei meg for hva jeg har utsatt han for, og hvilke konsekvenser det har fått. Jeg har søkt om hjelp for min atferd, og skal begynne i terapi. Jeg savner han sånn at jeg føler jeg går i stykker og ønsker veldig at vi skal finne tilbake til hverandre med tiden. Han har bedt om bistand fra advokat til å fordele innbo og leilighet. Men når det kom til stykket så var det ingen hast med å fordele noe som helst. Så jeg blir litt forvirret. I alle fall, jeg er helt ødelagt av dårlig samvittighet over egen atferd og skammer meg veldig. Er det noen som har fått et forhold til å fungere etter slike ting? Og hva gjorde at dere fikk det til? Anonymkode: 61b8f...1cc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 14 timer siden #2 Del Skrevet 14 timer siden Det høres ikke ut som dere er gode for hverandre i det hele tatt! Tenker at av og til er brudd til det beste, og at selv om det er vondt nå så kommer dere begge til å få det mye bedre på sikt! 31 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Del Skrevet 14 timer siden Vold som har pågått over tid er nesten umulig tilgi, spesielt når voldsutøveren ikke skjønner alvoret eller søker hjelp før man går... Jeg klarte aldri tilgi... 15 år senere har jeg fortsatt ikke klart tilgi, og jeg har heller ikke klart kommet over redselen for at en ny partner skal utsette meg for vold. Så jeg holder meg singel, mens jeg angrer som bare det på at jeg ikke gikk tidligere, og at jeg aldri anmeldte... Jeg skulle ønske jeg var sterk nok til å anmelde... Anonymkode: 1e3f1...659 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Del Skrevet 14 timer siden To mennesker med alvorlige problemer bør ikke være sammen. Fiks deg selv først, og håp du finner noen bedre senere. Anonymkode: 7ead6...cbd 12 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden Gå til ATV (alternativ til vold), og jobb med deg selv og hva du har gjort. Så du aldri tyr til noe slikt igjen. Og ligg unna han, han fortjener bedre. Anonymkode: b33a6...936 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Del Skrevet 14 timer siden TS her Jeg har aldri vært voldelig mot noen i hele mitt liv før denne digitale utroskapen og deling av bilder dukket opp. Og jeg har brukt så mye energi på å bygge tillit og på å bearbeide hans svik, og når han da lyver på nytt og på nytt blir jeg så fortvilt at jeg ikke greier å tenke. Jeg unnskylder ikke min atferd, men prøver å forklare. Og han sier han forstår. Han sier også at han ikke vet om vi blir sammen igjen, men at det ikke er utelukket. Hva kan jeg gjøre for å gjøre han trygg igjen? Anonymkode: 61b8f...1cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Del Skrevet 14 timer siden Det er jo ikke bare ts som har gjort feil. Aldri greit å slå. Men her har også samboer vært utro, løyet og ikke villig til å kommunisere. Han også delt intime bilder av deg?? Det er veldig alvorlig. Forhold skal få frem det beste i hverandre. Og skal dette fungere og være sunne for hverandre, må begge være 100% innstilt på å gå i terapi og endre atferd. Du tar på deg all akyld. Men ut i fra det du skriver her, har dere begge usunne trekk. Og dere får frem det verste i hverandre, som ikke er bra. Anonymkode: e4cc4...c64 6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): TS her Jeg har aldri vært voldelig mot noen i hele mitt liv før denne digitale utroskapen og deling av bilder dukket opp. Og jeg har brukt så mye energi på å bygge tillit og på å bearbeide hans svik, og når han da lyver på nytt og på nytt blir jeg så fortvilt at jeg ikke greier å tenke. Jeg unnskylder ikke min atferd, men prøver å forklare. Og han sier han forstår. Han sier også at han ikke vet om vi blir sammen igjen, men at det ikke er utelukket. Hva kan jeg gjøre for å gjøre han trygg igjen? Anonymkode: 61b8f...1cc Han var en drittsekk, men INGENTING unnskylder vold. For å trygge han tror jeg det viktigste er å ikke bagatellisere det du har gjort, å ta 100% ansvar og ikke unnskylde det. For øvrig ville jeg rådet deg til no-contact og å unngå å prøve å komme i et forhold med han igjen. Du kommer aldri til å komme over utroskapen uansett, virker det som. Og du fortjener å være i et forhold uten utroskap, og han fortjener å være i et forhold uten vold. Anonymkode: 4c28c...461 19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): TS her Jeg har aldri vært voldelig mot noen i hele mitt liv før denne digitale utroskapen og deling av bilder dukket opp. Og jeg har brukt så mye energi på å bygge tillit og på å bearbeide hans svik, og når han da lyver på nytt og på nytt blir jeg så fortvilt at jeg ikke greier å tenke. Jeg unnskylder ikke min atferd, men prøver å forklare. Og han sier han forstår. Han sier også at han ikke vet om vi blir sammen igjen, men at det ikke er utelukket. Hva kan jeg gjøre for å gjøre han trygg igjen? Anonymkode: 61b8f...1cc Jeg tror dessverre ikke han kan bli trygg på deg igjen, og heller ikke du på ham. Selv om fysisk vold er verst, er det langt over streken å dele intime bilder av deg mot ditt samtykke, og utroskap generelt. Dere kan nok ikke få et bra forhold, og ingen av dere har egentlig grunn til å stole på hverandre. Du sier du skal gå i terapi og jobbe med deg selv, gjør det. Og når du er klar kan du finne en ny, og et forhold som kan bli bedre og tryggere for begge Anonymkode: f07c8...e05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 14 timer siden #10 Del Skrevet 14 timer siden Dere bør aldri bli sammen igjen. Dere er ikke bra for hverandre. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #11 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo ikke bare ts som har gjort feil. Aldri greit å slå. Men her har også samboer vært utro, løyet og ikke villig til å kommunisere. Han også delt intime bilder av deg?? Det er veldig alvorlig. Forhold skal få frem det beste i hverandre. Og skal dette fungere og være sunne for hverandre, må begge være 100% innstilt på å gå i terapi og endre atferd. Du tar på deg all akyld. Men ut i fra det du skriver her, har dere begge usunne trekk. Og dere får frem det verste i hverandre, som ikke er bra. Anonymkode: e4cc4...c64 Jo. Å ty til vold er aldri greit! Anonymkode: def76...4fa 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #12 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva kan jeg gjøre for å gjøre han trygg igjen? Anonymkode: 61b8f...1cc Hva skal DERE gjøre for å gjøre hverandre trygg igjen. Men det du egentlig bør spørre deg selv er om det er verdt det. Anonymkode: 4ae5b...b72 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #13 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): TS her Jeg har aldri vært voldelig mot noen i hele mitt liv før denne digitale utroskapen og deling av bilder dukket opp. Og jeg har brukt så mye energi på å bygge tillit og på å bearbeide hans svik, og når han da lyver på nytt og på nytt blir jeg så fortvilt at jeg ikke greier å tenke. Jeg unnskylder ikke min atferd, men prøver å forklare. Og han sier han forstår. Han sier også at han ikke vet om vi blir sammen igjen, men at det ikke er utelukket. Hva kan jeg gjøre for å gjøre han trygg igjen? Anonymkode: 61b8f...1cc Jeg tror at dersom man allerede har erfart at en person lar deg gå over grensene for hva som er greit så vil du gjøre det på nytt hvis du får sjansen. Du må finne deg en ny som ikke aksepterer dette. Anonymkode: 7ead6...cbd 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #14 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo ikke bare ts som har gjort feil. Aldri greit å slå. Men her har også samboer vært utro, løyet og ikke villig til å kommunisere. Han også delt intime bilder av deg?? Det er veldig alvorlig. Forhold skal få frem det beste i hverandre. Og skal dette fungere og være sunne for hverandre, må begge være 100% innstilt på å gå i terapi og endre atferd. Du tar på deg all akyld. Men ut i fra det du skriver her, har dere begge usunne trekk. Og dere får frem det verste i hverandre, som ikke er bra. Anonymkode: e4cc4...c64 TS her Vi hadde et konfliktfritt forhold fram til utroskap og alt det andre kom for en dag. Jeg har følt meg så verdiløs og motløs at det har gjort meg til et menneske jeg ikke vil være. Jeg synes også prosessen rundt bruddet her har vært veldig vond. Han melder meg om vær, vind og sier han savner meg. Men han nekter å ta en samtale. Jeg føler han sitter med all makten, og jeg må bare godta det fordi jeg har vært fysisk utagerende. Jeg har fått plass i terapi og jeg skammer meg så enormt over egen atferd. Men jeg kjenner også på litt vonde følelser fordi jeg ble ikke slik ut av det blå. Jeg har det veldig vondt. Anonymkode: 61b8f...1cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 14 timer siden #15 Del Skrevet 14 timer siden Han er en utro løgnhals og du slår. Hold dere unna hverandre. 7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #16 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jo. Å ty til vold er aldri greit! Anonymkode: def76...4fa Nei det er aldri greit. Psykisk vold er heller aldri greit. Begge har vært voldelige og begge trenger hjelp det er klart. Anonymkode: a2d9a...4c4 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #17 Del Skrevet 14 timer siden Når du oppdager utroskap og slike uakseptable greier i et forhold, så skal du avslutte forholdet. Dere kan aldri stole på hverandre igjen, derfor kan dere heller aldri bli sammen igjen. Blir dere det, så er det en destruktiv vei. Det er vel ingen av dere som har lyst til det? Men bra at du har søkt hjelp og skal i terapi. Jobb med deg selv og prioriter deg selv fremover. Så kan du, når du er klar, finne deg en bra og trygg mann. Men da er det viktig at du er klar på grensene dine og hva du skal gjøre om grensene dine krysses. Anonymkode: c553c...bbd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 14 timer siden #18 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): TS her Vi hadde et konfliktfritt forhold fram til utroskap og alt det andre kom for en dag. Jeg har følt meg så verdiløs og motløs at det har gjort meg til et menneske jeg ikke vil være. Jeg synes også prosessen rundt bruddet her har vært veldig vond. Han melder meg om vær, vind og sier han savner meg. Men han nekter å ta en samtale. Jeg føler han sitter med all makten, og jeg må bare godta det fordi jeg har vært fysisk utagerende. Jeg har fått plass i terapi og jeg skammer meg så enormt over egen atferd. Men jeg kjenner også på litt vonde følelser fordi jeg ble ikke slik ut av det blå. Jeg har det veldig vondt. Anonymkode: 61b8f...1cc Først og fremst er du jo veldig klar over at du har vært voldelig. Det betyr ikke at du kommer til å være det igjen med en eventuelt ny parter, men som du også er klar over trenger du hjelp. Når man først har tydd til vold har man gått over en grense som man også kan gå over igjen. Jeg vil råde deg til å unngå kontakt med din eks da det ikke er bra for noen av dere. Du har også vært offer for en kriminell hanling, deling av intime bilder er straffbart og dette har din eks gjort. Det er ikke straffbart å være utro uansett hvor forkastelig dette er. Din eks er jo klar over dette og klar over at han også kan bli straffet med bøter eller fengsel om dette du anmelder han for dette. Så forsett som du har startet med hjelp for dine handlinger. Jeg håper din eks gjør det samme. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #19 Del Skrevet 14 timer siden Du har utagert i pressete situasjoner. Jeg har selv gjort det noen ganger i mitt liv. Første gang som veldig ung, der var jeg og han ikke gode for hverandre på noen måte følelsesmessig og han utsatte meg for et kontrollregime som var svært uheldig. Utviklinga i det forholdet var at jeg gjorde det slutt og han nektet å akseptere det. Andre gang utagerte jeg som en respons på stadig eskalerende «trykke på knappene mine» oppførsel. For å regulere meg hylgrein jeg i stedet for å slå og forsøkte å få litt alenetid for å hente meg inn igjen. Han påsto da at jeg var helt loco siden jeg grein hysterisk, nektet å la meg være og han så ikke sin side i saken. Jeg gjorde det slutt på grunn av blant annet denne episoden. I dag aksepterer jeg gjerne en partner jeg krangler med, men blir dynamikken slik at jeg havner på kanten mot vold i meg selv går jeg. Nesten alle mennesker har aggresjon som kan komme til syne i enkelte situasjoner. Jeg har altså ingen erfaring med at slike forhold «ordner seg». Jeg tenker terapi for deg vil fokusere på grensesetting, bearbeiding av stress og selvregulering. Det mennesket du blir vil da være en helt annen og du vil etterhvert få nye relasjoner som ikke er mulige for deg å oppleve i dag. Anonymkode: 900df...dc5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #20 Del Skrevet 14 timer siden Virker som du bruker mye energi på å prøve å unnskylde volden du har drevet med, sannsynligvis for å bedre din egen samvittighet. Han kommer ikke til å tilgi deg, og skulle han gjøre det, så vil det uansett aldri bli bra. Så jobb med deg selv og din selvinnsikt, så du forhåpentligvis ikke gjør samme feilen mot en annen mann Anonymkode: dc3ff...e04 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå