AnonymBruker Skrevet 2. mars #1 Del Skrevet 2. mars Jeg har aldri vært bevist over hva jeg spiser av frukt. Bare at frukt er bra, og viktig med variasjon. Spiser selvfølgelig det som er mest tilgjengelig i sesong. Kiwi husker jeg å høre skal være bra, men om det er bedre enn en plomme eller nektarin, det vet jeg ikke. Spiser ellers mye banan, druer, epler, pærer, melon, appelsin, bringebær, blåbær. Hva ellers av frukt og bær spiser dere og hva har dere mest fokus på av frukt og bær? Anonymkode: 1bbaf...8bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #2 Del Skrevet 2. mars Avokado og blåbær. Ellers er det lurt å variere inkludert alle forskjellige farger. Anonymkode: 72bc2...67f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #3 Del Skrevet 2. mars At det er godt… Anonymkode: 13c31...abf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #4 Del Skrevet 2. mars Banan og tomat. Kan ikke spise så mye frukt og bær lenger. Før levde jeg på frukt og bær-nesten. Elsker det! Å spise variert er det beste! Anonymkode: 69fed...eae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #5 Del Skrevet 2. mars Appelsin, banan, blåbær og avokado. Anonymkode: 902e7...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #6 Del Skrevet 2. mars Ser flere skriver banan. Det er jo veldig godt, men jeg mener hørt at gir en voldsom blodsukkerstigning. På hvilken måte er banan bra for kroppen? Hadde blitt drit glad om det viste seg at den var bra for kroppen, for da skal jeg spise mye mer av det 😅 Anonymkode: 741c9...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #7 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På hvilken måte er banan bra for kroppen? Kalium. Anonymkode: 902e7...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #8 Del Skrevet 2. mars Alt du nevner er jo bra, og variasjon er aller best. Anonymkode: 63305...2f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #9 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ser flere skriver banan. Det er jo veldig godt, men jeg mener hørt at gir en voldsom blodsukkerstigning. På hvilken måte er banan bra for kroppen? Hadde blitt drit glad om det viste seg at den var bra for kroppen, for da skal jeg spise mye mer av det 😅 Anonymkode: 741c9...4b1 Det er svært lite næringsstoffer i banan i forhold til kcal og sukker. Jeg spiser daglig: kirsebær, blåbær, tyttebær, bjørnebær og rips. Avokado, spinat og grønnkål. Ellers går det i ulike ting. Anonymkode: 4d7b3...796 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #10 Del Skrevet 2. mars Granateple Anonymkode: 1d6ba...b74 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #11 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ser flere skriver banan. Det er jo veldig godt, men jeg mener hørt at gir en voldsom blodsukkerstigning. På hvilken måte er banan bra for kroppen? Hadde blitt drit glad om det viste seg at den var bra for kroppen, for da skal jeg spise mye mer av det 😅 Anonymkode: 741c9...4b1 «– Mens umodne, grønne bananer har et stivelsesinnhold på nær 24 prosent og kun 6 prosent sukker, vil den modne bananen inneholde 3 prosent stivelse og 21 prosent sukker.» God kilde til kalium. Anonymkode: 72bc2...67f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 2. mars #12 Del Skrevet 2. mars (endret) Blåbær🫐 jordbær🍓 kivi🥝 druer🍇 epler🍎 pærer🍐 bananer🍌 lime🍋🟩 sitron🍋 tomater🍅 hvitløk🧄 oliven🫒 paprika🫑 gulerøtter🥕 agurk🥒 avokado🥑 Endret 2. mars av Rødstrupa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #13 Del Skrevet 2. mars Appelsin, kiwi, paprika for vitamin c Blåbær, granateple og kirsebær for antioksidanter Jordbær, bringebær, mango, melon for smak og kos (selv om de også har masse nyttig) Anonymkode: 07abe...8ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #14 Del Skrevet 2. mars Jeg spiser mest banan, appelsin, eple gulrot og løk. Jordbær om sommeren. Mye avokado i perioder. Anonymkode: b3b94...2a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #15 Del Skrevet 2. mars Blåbær, avokado. AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Avokado og blåbær. Ellers er det lurt å variere inkludert alle forskjellige farger. Anonymkode: 72bc2...67f 👆🏻 Anonymkode: 191a2...acc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #16 Del Skrevet 2. mars Bær: Blåbær, bringebær, jordbær ( i sesong), skogsbær Frukt: ananas, mango, epler, banan, appelsin, sitron, druer, Grønnsaker: spinat, grønnkål, gulrøtter, løk, stangselleri, rødbeter, potet, søtpotet, kål, tomater, rød paprika, brokkoli, blomkål Urter; peppermynte, hvitløk, ingefær, gurkemeie, basilikum, koriander, Frø, Linfrø, gresskarkjerner, sesamfrø, solsikkekjerner, Nøtter; valnøtter, mandler Anonymkode: 24425...c0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 2. mars #17 Del Skrevet 2. mars (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser flere skriver banan. Det er jo veldig godt, men jeg mener hørt at gir en voldsom blodsukkerstigning. På hvilken måte er banan bra for kroppen? Hadde blitt drit glad om det viste seg at den var bra for kroppen, for da skal jeg spise mye mer av det 😅 Anonymkode: 741c9...4b1 full av potassium. Hvis du spiser dem når de er fremdeles små grønne, de er også en god kilde av probiotica. Og mindre sukker. https://www.healthline.com/nutrition/green-bananas-good-or-bad Endret 2. mars av NatNat 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #18 Del Skrevet 2. mars Kan ikke spise frukt pga diabetes 2. Spiser litt blåbær hver dag. Litt jordbær når de er gode på sommeren. Knasker mye stangselleri. Spiser blandede salater daglig. Savner banan 🙂. Det var liksom et supert mellommåltid. Især sydhavsfrukter gir sinnsyk blodsukkerstigning 😞 Anonymkode: 35c4a...2be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #19 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser flere skriver banan. Det er jo veldig godt, men jeg mener hørt at gir en voldsom blodsukkerstigning. På hvilken måte er banan bra for kroppen? Hadde blitt drit glad om det viste seg at den var bra for kroppen, for da skal jeg spise mye mer av det 😅 Anonymkode: 741c9...4b1 Kutt ut fettet, så får du ikke den blodsukkerstigningen. Anonymkode: def21...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 2. mars #20 Del Skrevet 2. mars NatNat skrev (57 minutter siden): full av potassium. Hvis du spiser dem når de er fremdeles små grønne, de er også en god kilde av probiotica. Og mindre sukker. https://www.healthline.com/nutrition/green-bananas-good-or-bad Det heter kalium på norsk. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå