AnonymBruker Skrevet 8. mars #81 Del Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (På 3.3.2025 den 21.42): Det er helt greit å ta opp dette hvis utleier har utgifter som må betales og forsinkelsen gjør det vanskeligere. Jeg synes det er rart å bli irritert av prinsipp selv, ettersom pengene kommer inn, men en kontrakt er en kontrakt. Huseier selvfølgelig lov å ta det opp hvis det er viktig for hen. Kan sende en meld og skriver at hen har lagt merke til det og skrive at autotrekk må settes et par dager i forveien. Da blir det maks et par dager over på det meste når det er helg. Anonymkode: c8c08...15c Men igjen, merkelig å kreve at leieboer skal betale leien dager i forveien? Utleier får sikkert lov å komme å hente i kontanter på forfallsdatoen hvis hen hinter frem til det. Men vi er jo alle klar over at dette er ikke noe utleier har interesse av overhodet og blir alt for mye styr. Her er det noe som blåses veldig opp når en kunne tatt det knusende med ro. Kan ikke fatte at folk i det hele tatt gidder å ofre en kalori på noe slikt når det kun er prat om noen få dager. Hadde det dratt seg mot ei uke så ville jeg nok gitt beskjed. Hvis utleier har så dårlig økonomi at en er avhengig av disse få dagene det tar ekstra før leien kommer inn så ville jeg faktisk revurdert om utleie faktisk var noe for meg. Da mener jeg en ikke er økonomisk skikket. Ville nå aldri drevet utleie med de forutsetningene i alle fall, men hver sin smak. Anonymkode: 202c4...7d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #82 Del Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (På 2.3.2025 den 17.40): Om dette skjer hver måned, ville jeg hørt om vi skulle endret dato på husleiens forfall... Så lenge pengene kommer, så hadde jeg vært fornøyd. Hadde prøvd en fin dialog før jeg ble sur hvertfall. Anonymkode: ad777...bd0 Signerer denne. Hvis det kommer fast noen dager for sent så er det nok en grunn til det. Jeg ville tatt en vennlig prat med leieboer for å finne ut hvordan man kunne tilpasset slik at pengene er der til riktig tid, enten det er å justere forfall eller annet. Mange er avhengig av å faktisk få lønnen inn på konto før man kan betale, og ikke har mulighet til å betale en ekstra måned for å komme i forkant. En annen grunn kan faktisk være at han sitter å gambler med kredittkort for å klare å få pengene inn i henhold til kontrakt i påvente av lønn. Da kan det hende han betaler på forfall, men at pengene kommer inn senere. Mitt råd er som sagt å ta denne praten. Hvem vet, kanskje din fleksibilitet fører til fleksibilitet fra leietaker sin side. Leietaker kan fort bli en nyttig ressurs hvis fleksibilitet går begge veier. Anonymkode: 7144c...298 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå