Gå til innhold

Leietakere som har muggskadet vinduene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og vi burde helt klart tatt bilde av at ventilasjonslukene var igjen.

Det beviser ingenting annet enn at de var igjen der og da.

Uansett er ikke dette noe leietakerne dine har forårsaket.

Problemet ligger i leiligheten.

Anonymkode: 2c81f...dd8

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er helt normalt å ha rullegardinen på soverommet trukket ned.

Ikke måneder i strekk når det ikke er balansert lufting ellers. 

Anonymkode: f25d8...e22

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei det er det faktisk ikke. 

Jo, det er det. Det er ærlig talt bare luskete kjerringer som lurer på hvorfor noen har rullegardina nede på soverommet. Kjenner flere som har et mørkt soverom hele dagen. (Siden de feks har gått inn der hvis jeg har vært på besøk). Ingen av dem har mugg og de er vanlige mennesker.

Anonymkode: 14146...b68

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er noe den ene personen har vært åpen om. At det er noen hjemme hele dagen er faktisk ikke noe problem for meg i det hele tatt, men at det påvirker mengden fukt som produseres der. 

De har skriftlig meld fra om dette. Og vi burde helt klart tatt bilde av at ventilasjonslukene var igjen. At de ikke har åpnet vinduet sier seg selv, da hadde de sett muggen lenge før... 

Anonymkode: cd092...490

Helt ærlig så virker du ikke helt god når du kommer med kritikk om mennesker som er hjemme hele dagen. Noen har helseproblemer, andre har hjemmekontor, andre igjen studerer på nettet. Hvordan vet du at de aldri går tur, aldri går på besøk, har hobbyer, aldri går på butikken, men "er hjemme hele dagen"? Du virker fordømmende og uvitende på måten du uttaler deg på i denne tråden, derav motsvarene du får. 

De har skriftlig meldt fra om at de aldri har åpnet rullgardinen eller vinduet? 

Anonymkode: 07960...223

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er noe den ene personen har vært åpen om.

Man får ikke omfattende muggskader slik du beskriver av at noen er hjemme j egen leilighet.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det beviser ingenting annet enn at de var igjen der og da.

Uansett er ikke dette noe leietakerne dine har forårsaket.

Problemet ligger i leiligheten.

Nei, problemet er at en leilighet på 40kvm tok ikke 2 voksne og 3 dyr uten lufting og med stengte luftventiler, det er dårlig boevne. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Agatha skrev (Akkurat nå):

De har jo heller ikke visst om det. At boligen skulle råtne bak rullegardina er hvertfall ikke noe jeg hadde regna med og mange har jo nettopp nedtrekt rullegardin på soverommet.  Problemet er jo ventilasjonen i leiligheta, det faktum at dere til og med gir ut en lufttørker sier jo at dere vet at det er fuktproblemer i leiligheta. Dette burde dere informert skikkelig om;dette er såpass alvorlig at dere hele tiden må lufte, men selv om leietaker er opplyst om det så vet jeg ikke hvor mye skyld de egentlig har om muggen likevell begynner å vokse. Som flere skriver her, dere har ikke en veldig sterk sak. Men du kan jo kanskje skremme leietaker til å betale det meste likevell? Om du mener at du har rett, noe flere her påpeker at du muligens ikke har. Dette er en komplisert sak, der skylddeling slettes ikke er rett fram. 

Vi satt inn en avfukter fordi vi hadde lest oss opp på at det ikke var lurt å tørke tøy inne, og at dette var et tiltak som var lett å gjøre. Vi har selv brukt avfukter for å tørke tøy kjappere (ikke i denne boligen) for å forhindre at det blir surt. At det også minsker sannsynlighet for at leietakere lager muggskader var også et argument for å ha en der. Ikke at det var et problem fra før...

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo, det er det. Det er ærlig talt bare luskete kjerringer som lurer på hvorfor noen har rullegardina nede på soverommet. Kjenner flere som har et mørkt soverom hele dagen. (Siden de feks har gått inn der hvis jeg har vært på besøk). Ingen av dem har mugg og de er vanlige mennesker.

Da har de nok balansert lufting ellers, tror du ikke det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kudos til deg som fortsetter å svare på en fin måte når folk bare har bestemt seg for å ta deg. 

Fin måte? Eh.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fin måte? Eh.

Ja, faktisk. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, problemet er at en leilighet på 40kvm tok ikke 2 voksne og 3 dyr uten lufting og med stengte luftventiler, det er dårlig boevne. 

Problemet ligger hos TS og i leiligheten. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjære samboer til TS; anbefaler at dere begge bruker energien på å planlegge hvordan dere kan bli kvitt mugg i boligen dere leier ut, og ellers sørger for å skaffe referanser før neste leieforhold, samt er klare på hvor viktig det er med luftventiler og lufting generelt når de nye flytter inn. På en hyggelig måte, selvsagt.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Joda, det er helt vanlig å ha rullegardiner nedtrukket på sitt eget soverom.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

I denne tråden:

Lufteluker

Bruk av avfukter 

Varmekabler

"Hjemme hele dagen"

Osv

varmekabler? Bare, hæ? De har selv skriftlig og muntlig sagt hva de har gjort. Jeg har ikke lyst til at det skal være deres feil, men dette er så langt unna hvordan jeg selv ville gjort og meldt fra om lenge før til utleier. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leide i et godt tiår, og opplevde aldri å få med avfukter i leieforholdet, opplevde helle aldri mugg. Her er det ugler i mosen.

Anonymkode: 86411...964

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

varmekabler? Bare, hæ? De har selv skriftlig og muntlig sagt hva de har gjort. Jeg har ikke lyst til at det skal være deres feil, men dette er så langt unna hvordan jeg selv ville gjort og meldt fra om lenge før til utleier. 

Det virker som om du presser dem mye, jeg håper de ikke lar seg knekke.

Dette skyldes ikke dem.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kjære samboer til TS; anbefaler at dere begge bruker energien på å planlegge hvordan dere kan bli kvitt mugg i boligen dere leier ut, og ellers sørger for å skaffe referanser før neste leieforhold, samt er klare på hvor viktig det er med luftventiler og lufting generelt når de nye flytter inn. På en hyggelig måte, selvsagt.

Jeg er ikke ts sin samboer, jeg engasjerte meg fordi jeg har bodd forskjellige steder og skjønner godt at dette ble et problem. Er mange hus og leiligheter der ute som ikke har annen lufting enn ventiler og vinduer, og da BØR man som leietaker sette seg inn i hvordan man bor, ikke bare bure seg inne og dra ned gardina bokstavelig talt. Det er ikke ts sin feil, og det ble veldig fort til her at ts burde ikke leie ut, ts gjør ditt feil og ts gjør datt feil, og alt ble satt spørsmålstegn ved. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Selvfølgelig er det greit. Akkurat som min alltid er nede så folk ikke skal kunne se inn. Ærlig talt. Å ha rullegardinen på soverommet nede er overhodet ikke din sak, og det har ikke noe med full muggutvikling å gjøre.

De har selv nevnt det som grunn for at muggen var der. Om det kommer ny kondens hver dag, og muggen som får godgjøre seg i flere måneder, så kan det bli ganske ille. Tydeligvis.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke ts sin samboer, jeg engasjerte meg fordi jeg har bodd forskjellige steder og skjønner godt at dette ble et problem. Er mange hus og leiligheter der ute som ikke har annen lufting enn ventiler og vinduer, og da BØR man som leietaker sette seg inn i hvordan man bor, ikke bare bure seg inne og dra ned gardina bokstavelig talt. Det er ikke ts sin feil, og det ble veldig fort til her at ts burde ikke leie ut, ts gjør ditt feil og ts gjør datt feil, og alt ble satt spørsmålstegn ved. 

TS burde jo ikke leie ut når hun prøver å presse disse leietakerne til å bekoste vedlikehold de ikke har ansvaret for.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Rullgardin har ikke en dritt med lufting å gjøre. Jeg lufter med rulla ned.

Når man må ha lufttørker i utleieleiligheten, så vet man at det er dårlig ventilasjon. Jeg har aldri fått med meg en lufttørker på kjøpet og ingen har måttet insistere på at alle luftventiler skal være åpne før jeg flyttet inn. Utleier vet det er fuktproblemer fra før av.

Det er både sært og frekt å insistere på å ta leietakers depostitumspenger uten engang å ha fått noen til å inspisere leiligheten.

I utg. får jeg følelsen av at utleier har leid ut til noen som ikke er særlig huslige og renslige. Og så skylder hun muggutvikling på dette, selv om muggen fint kan ha vært til stede før de flyttet inn (bare ikke synlig).

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...