AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:54 #181 Del Skrevet søndag kl 17:54 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Der er jeg ikke, jeg er erfaren leietaker og skjønner at man har et ansvar selv for å passe boligen man leier. Anonymkode: f25d8...e22 Man har et ansvar, men her har TS tvilsomt en sak i det hele tatt, og fremstår som noe uerfaren som utleier, for å si det mildt. Anonymkode: 86411...964 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:54 #182 Del Skrevet søndag kl 17:54 Eneste jeg kan huske det har skjedd er hos noen vi leide i kjeller, eldre hus, der vannbåren varme i gulvet røk. Slet plutselig med astma.(og vi var flinke og lufte og luker åpne). Men alle klær osv myglet. Fant ut at det var vannrørene i gulvet som var ødelagt. Da slår seg! Om huset er eldre og det er tett og ingen lufting slår det seg. Anonymkode: cbd56...00d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:55 #183 Del Skrevet søndag kl 17:55 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): For noe tøv. Det går helt fint an å lufte med rullegardina nede. Lufta går inn på sidene, under, over og gjerne også gjennom. Dette har ingenting med boevne å gjøre. Anonymkode: 14146...b68 Hjelper ikke det når problemet er at di ikke lufter i det hele tatt. Dersom du lufter og åpner vinduet er jo ikke dette noe problem, men det har jo ikke skjedd i dette tilfellet.. Det er det som er hele poenget. Selvsagt går det jo an å lufte med rullegardinen nede. Anonymkode: a53a5...640 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet søndag kl 17:57 #184 Del Skrevet søndag kl 17:57 Snublefot62 skrev (1 time siden): Forrige leietaker kan jo ha vasket bort muggen ved utvask, og så har dere inspisert, hatt visning og fått ny leietaker før den kom tilbake igjen nå i vinter? Men hvor er muggen? Du skriver mellom glassene - mener du vanlige dobbeltisolerte glass som mugg har kommet MELLOM glassene? Dette lurer jeg også på. Om det stemmer at muggen har kommet mellom glassene, må de jo være en feil et sted som ikke skyldes leietagerne. Det blir da ikke mugg mellom glassene samme hvor fuktig det måtte være inne i leiligheten!?! 2 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:02 #185 Del Skrevet søndag kl 18:02 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): For noe tøv. Det går helt fint an å lufte med rullegardina nede. Lufta går inn på sidene, under, over og gjerne også gjennom. Dette har ingenting med boevne å gjøre. Anonymkode: 14146...b68 Det er ikke tøv at det blir kondens bak en TETT plastgardin, det er fakta. Bak min lystette rullegardin samler det seg mengder av kondens når det er kaldt, som PÅ GRUNN AV den tette rullegardinen ikke forsvinner av seg selv. Dette til tross for gliper over, under og på sidene! Jeg må tørke vinduet med tørkepapir hver morgen og jeg bruker avfukter på dagtid for å få bort resterende fukt. Dette fordi soverommet er ganske lite og jeg må ha døra igjen hele tiden pga kjæledyr, akkurat som i TS sitt eksempel. Gjett hva som skjer hvis jeg slurver? Det blir mugg. Heldigvis har JEG boevne, i motsetning til leieboerne det er snakk om, så muggen rekker aldri å feste seg. Anonymkode: b51ac...ebc 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:06 #186 Del Skrevet søndag kl 18:06 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Der er jeg ikke, jeg er erfaren leietaker og skjønner at man har et ansvar selv for å passe boligen man leier. Anonymkode: f25d8...e22 Det vet de fleste leietakere. Likevel er det langt mellom å passe boligen selv og å bli beskyldt for å være grunnen til at mugg plutselig har kommet, satt seg og ødelagt pakninger i vindu på 4-5 mnd. Dette er ikke noe som er sannsynlig selv med stengt ventil og uten lufting (ingen lufting er for øvrig ennå bare diktning). Utleier ble gjort oppmerksom på mugg fra leietaker, som hadde vasket det vekk, men det var etterlatt klormerke. Av en eller annen merkelig grunn, utbedret ikke utleier skadene. De prøvde ikke å finne årsaken og fjerne kilden til muggdannelsen utover å be leietaker gjøre dette og dette. Og heller ikke nå har de tenkt å utrede dette. Tvertimot legger de skylden direkte på leietaker, selv om det mest sannsynlige er at det er et underliggende problem, siden muggen har kommet så raskt tilbake. Stakkars neste person som skal få skylda for muggen i den leiligheten. Anonymkode: 14146...b68 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:07 #187 Del Skrevet søndag kl 18:07 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke tøv at det blir kondens bak en TETT plastgardin, det er fakta. Bak min lystette rullegardin samler det seg mengder av kondens når det er kaldt, som PÅ GRUNN AV den tette rullegardinen ikke forsvinner av seg selv. Dette til tross for gliper over, under og på sidene! Jeg må tørke vinduet med tørkepapir hver morgen og jeg bruker avfukter på dagtid for å få bort resterende fukt. Dette fordi soverommet er ganske lite og jeg må ha døra igjen hele tiden pga kjæledyr, akkurat som i TS sitt eksempel. Gjett hva som skjer hvis jeg slurver? Det blir mugg. Heldigvis har JEG boevne, i motsetning til leieboerne det er snakk om, så muggen rekker aldri å feste seg. Anonymkode: b51ac...ebc Jeg tenker WTF, som selv bor i et tett nybygg på 5. året, med rullgardin nede konstant. Riktignok med balansert ventilasjon, men det blir altså så mye kondens uten at man må tørke av vinduet med tørkepapir hver morgen og kveld? Nå fulgte jeg bruksanvisningen til hvordan man monterte rullgardinen, med korrekt avstand til vinduet. Noe sier meg at det ikke er alle som gjør det. Anonymkode: 86411...964 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:08 #188 Del Skrevet søndag kl 18:08 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hjelper ikke det når problemet er at di ikke lufter i det hele tatt. Dersom du lufter og åpner vinduet er jo ikke dette noe problem, men det har jo ikke skjedd i dette tilfellet.. Det er det som er hele poenget. Selvsagt går det jo an å lufte med rullegardinen nede. Anonymkode: a53a5...640 At de ikke lufter er diktning. Anonymkode: 14146...b68 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:10 #189 Del Skrevet søndag kl 18:10 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker WTF, som selv bor i et tett nybygg på 5. året, med rullgardin nede konstant. Riktignok med balansert ventilasjon, men det blir altså så mye kondens uten at man må tørke av vinduet med tørkepapir hver morgen og kveld? Nå fulgte jeg bruksanvisningen til hvordan man monterte rullgardinen, med korrekt avstand til vinduet. Noe sier meg at det ikke er alle som gjør det. Anonymkode: 86411...964 Ja, når man ikke har balansert ventilasjon, lukker lufteluker og/eller må ha dører igjen, er dette ganske vanlig. Anonymkode: f25d8...e22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:16 #190 Del Skrevet søndag kl 18:16 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, når man ikke har balansert ventilasjon, lukker lufteluker og/eller må ha dører igjen, er dette ganske vanlig. Anonymkode: f25d8...e22 Hvordan skal TS bevise at leiektaker aldri har hatt oppe luftventiler og alltid hatt dører igjen, samt aldri lukket opp vinduet på soverom? Dette faller på sin egen urimelighet. Anonymkode: 86411...964 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:17 #191 Del Skrevet søndag kl 18:17 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan skal TS bevise at leiektaker aldri har hatt oppe luftventiler og alltid hatt dører igjen, samt aldri lukket opp vinduet på soverom? Dette faller på sin egen urimelighet. Anonymkode: 86411...964 De sa det. At de lukker ventilene fordi de vil spare strøm. De merket ikke muggen før nylig, og det hadde de vel gjort hadde de åpnet vinduet bak den gardina. De sa de har døra igjen pga kjæledyr. Anonymkode: f25d8...e22 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:17 #192 Del Skrevet søndag kl 18:17 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er ikke tøv at det blir kondens bak en TETT plastgardin, det er fakta. Bak min lystette rullegardin samler det seg mengder av kondens når det er kaldt, som PÅ GRUNN AV den tette rullegardinen ikke forsvinner av seg selv. Dette til tross for gliper over, under og på sidene! Jeg må tørke vinduet med tørkepapir hver morgen og jeg bruker avfukter på dagtid for å få bort resterende fukt. Dette fordi soverommet er ganske lite og jeg må ha døra igjen hele tiden pga kjæledyr, akkurat som i TS sitt eksempel. Gjett hva som skjer hvis jeg slurver? Det blir mugg. Heldigvis har JEG boevne, i motsetning til leieboerne det er snakk om, så muggen rekker aldri å feste seg. Anonymkode: b51ac...ebc Hvis du slurver, kan det bli mugg. Men muggen kommer ikke til åspre seg og ødelegge pakningene i vinduet ditt på få måneder. Mugg vokser heller ikke raskt om vinteren. Og i de tilfeller der muggen kommer raskt tilbake, er det som oftest et underliggende problem med leiligheten. Men flott at du kan få brukt en tråd til å fremheve at du er en god leietaker. Anonymkode: 14146...b68 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:19 #193 Del Skrevet søndag kl 18:19 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du slurver, kan det bli mugg. Men muggen kommer ikke til åspre seg og ødelegge pakningene i vinduet ditt på få måneder. Mugg vokser heller ikke raskt om vinteren. Og i de tilfeller der muggen kommer raskt tilbake, er det som oftest et underliggende problem med leiligheten. Men flott at du kan få brukt en tråd til å fremheve at du er en god leietaker. Anonymkode: 14146...b68 Trist at det kommer innlegg som samsvarer med det ts sier, du er ko så godt i gang med å ta ts og den elendige leiligheten. Anonymkode: f25d8...e22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:21 #194 Del Skrevet søndag kl 18:21 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan skal TS bevise at leiektaker aldri har hatt oppe luftventiler og alltid hatt dører igjen, samt aldri lukket opp vinduet på soverom? Dette faller på sin egen urimelighet. Anonymkode: 86411...964 Ts her, jeg melder meg ut av tråden etter dette. Da jeg helst ønsker å gå konstruktivt og ikke hatsk frem mot leietakerne slik som de fleste i tråden her gjør (bare mot meg). Alt jeg har kommet med er ikke spekulasjoner, men noe leietakerne har informert om selv. Noe overraskende at folk ikke forstår at problemer de ikke har selv, ikke kan være tilfellet. Jeg ønsker ikke at det er leietakernes feil, men de har kommet med så mye at det er trist. Jeg har ikke lyst til å kreve de for penger, men har heller ikke så god råd at vi kan bruke mange titusener som mest sannsynlig er pga feil bruk av boligen. Anonymkode: cd092...490 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:23 #195 Del Skrevet søndag kl 18:23 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her, jeg melder meg ut av tråden etter dette. Da jeg helst ønsker å gå konstruktivt og ikke hatsk frem mot leietakerne slik som de fleste i tråden her gjør (bare mot meg). Alt jeg har kommet med er ikke spekulasjoner, men noe leietakerne har informert om selv. Noe overraskende at folk ikke forstår at problemer de ikke har selv, ikke kan være tilfellet. Jeg ønsker ikke at det er leietakernes feil, men de har kommet med så mye at det er trist. Jeg har ikke lyst til å kreve de for penger, men har heller ikke så god råd at vi kan bruke mange titusener som mest sannsynlig er pga feil bruk av boligen. Anonymkode: cd092...490 Lykke til, jeg håper dere finner ut av det. Neste leietaker må dere sjekke at forstår hva det vil si å lufte og ha et godt inneklima. Flere i denne tråden har helt klart ikke peiling og burde ikke bo andre steder enn med automatisk ventilasjon, tydeligvis. Anonymkode: f25d8...e22 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:24 #196 Del Skrevet søndag kl 18:24 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her, jeg melder meg ut av tråden etter dette. Da jeg helst ønsker å gå konstruktivt og ikke hatsk frem mot leietakerne slik som de fleste i tråden her gjør (bare mot meg). Alt jeg har kommet med er ikke spekulasjoner, men noe leietakerne har informert om selv. Noe overraskende at folk ikke forstår at problemer de ikke har selv, ikke kan være tilfellet. Jeg ønsker ikke at det er leietakernes feil, men de har kommet med så mye at det er trist. Jeg har ikke lyst til å kreve de for penger, men har heller ikke så god råd at vi kan bruke mange titusener som mest sannsynlig er pga feil bruk av boligen. Anonymkode: cd092...490 Ingen som skriver hatsk og usaklig her annet enn du og mannen din. Anonymkode: 2c81f...dd8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:24 #197 Del Skrevet søndag kl 18:24 Bor i blokk, vinduene her ble skiftet i 2014 med vedlikeholdsfrie karmer. Ventiler i toppen av alle vinduene. I år ble leiligheten under meg solgt. Alle vinduskarmene var ødelagt av fuktskader. De som bodde der hadde stengt alle ventilene og nesten ikke luftet. Det var og muggskader på veggene. Dette kan derfor skje i alle leiligheter dersom de som bor der ikke sørger for utlufting. Anonymkode: a76a9...c27 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:24 #198 Del Skrevet søndag kl 18:24 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ønsker ikke at det er leietakernes feil, Det er jo nettopp det du gjør. Anonymkode: 2c81f...dd8 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:24 #199 Del Skrevet søndag kl 18:24 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen som skriver hatsk og usaklig her annet enn du og mannen din. Anonymkode: 2c81f...dd8 Jeg er ikke ts sin mann, sier jeg igjen. Anonymkode: f25d8...e22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:25 #200 Del Skrevet søndag kl 18:25 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bor i blokk, vinduene her ble skiftet i 2014 med vedlikeholdsfrie karmer. Ventiler i toppen av alle vinduene. I år ble leiligheten under meg solgt. Alle vinduskarmene var ødelagt av fuktskader. De som bodde der hadde stengt alle ventilene og nesten ikke luftet. Det var og muggskader på veggene. Dette kan derfor skje i alle leiligheter dersom de som bor der ikke sørger for utlufting. Anonymkode: a76a9...c27 Ti år er ikke det samme som et halvt år. Anonymkode: 2c81f...dd8 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå