AnonymBruker Skrevet i går, 15:24 #1 Del Skrevet i går, 15:24 Kan jeg få noen tips? Hva gjør dere når barnet slår? Dette er fjerdemann, har aldri opplevd noe slikt før. Slår og slår. Skolestarter til høsten. Bokser meg hardt i magen med vilje. Jeg har forsøkt samme taktikk som på de andre, med å lære de fra de var babyer at man koser og bruker myke hender. Da han bikket to år skjønte jeg at dette ikke var som de andre, han slo heller mer og hardere. Og nå får jeg blåmerker. Sier jeg nei ler han og bokser igjen. Blir jeg sint ler han og stikker av mens han håper jeg kommer etter. Overser jeg slår han til jeg reagerer. Avtaler vi konsekvens på forhånd, blir han sint på seg selv og slår både seg selv og meg. Går jeg unna går han etter for å slå. Dette er ekstremt 😟 Anonymkode: 2282d...8ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:30 #2 Del Skrevet i går, 15:30 Ingen barn får slå meg. Hvorfor har du ikke fysisk stoppet dette fra første stund? Ta tak i hendene og hold hardt fast. Hvis han ikke gir seg, holder du hardere. Ikke snakk. Bare stopp. Hvor er faren? Dette må stoppe nå. Ingen diskusjon. Anonymkode: dcaca...71e 21 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:32 #3 Del Skrevet i går, 15:32 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan jeg få noen tips? Hva gjør dere når barnet slår? Dette er fjerdemann, har aldri opplevd noe slikt før. Slår og slår. Skolestarter til høsten. Bokser meg hardt i magen med vilje. Jeg har forsøkt samme taktikk som på de andre, med å lære de fra de var babyer at man koser og bruker myke hender. Da han bikket to år skjønte jeg at dette ikke var som de andre, han slo heller mer og hardere. Og nå får jeg blåmerker. Sier jeg nei ler han og bokser igjen. Blir jeg sint ler han og stikker av mens han håper jeg kommer etter. Overser jeg slår han til jeg reagerer. Avtaler vi konsekvens på forhånd, blir han sint på seg selv og slår både seg selv og meg. Går jeg unna går han etter for å slå. Dette er ekstremt 😟 Anonymkode: 2282d...8ee Et så stort barn forstår når vi snakker til hen. Her er det klart noe annet som er hovedproblemet. Kanskje særlig fordi her er eldre søsken, med andre metoder (verbalt?) for å få oppmerksomhet? Hva skjer i forkant av at dette barnet slår? Der må du angripe problemet. Anonymkode: 0cd73...1e5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:32 #4 Del Skrevet i går, 15:32 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen barn får slå meg. Hvorfor har du ikke fysisk stoppet dette fra første stund? Ta tak i hendene og hold hardt fast. Hvis han ikke gir seg, holder du hardere. Ikke snakk. Bare stopp. Hvor er faren? Dette må stoppe nå. Ingen diskusjon. Anonymkode: dcaca...71e I all verden for en barneoppdragelse! Anonymkode: 0cd73...1e5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:37 #5 Del Skrevet i går, 15:37 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I all verden for en barneoppdragelse! Anonymkode: 0cd73...1e5 Det er ikke galt å hindre barn i slå. Anonymkode: 8aee0...d82 25 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:45 #6 Del Skrevet i går, 15:45 Dette har gått alt for langt over alt for mange år. Inger barn over to år bør (forsøke å) slå foreldrene. Far må på banen, eldre søsken, hjelpeapparatet. Du blir mishandlet i ditt eget hjem. Han ser deg nok som svak, og behandlet deg deretter. Du må sette deg i respekt. Anonymkode: bbc84...cfd 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #7 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Kan jeg få noen tips? Hva gjør dere når barnet slår? Dette er fjerdemann, har aldri opplevd noe slikt før. Slår og slår. Skolestarter til høsten. Bokser meg hardt i magen med vilje. Jeg har forsøkt samme taktikk som på de andre, med å lære de fra de var babyer at man koser og bruker myke hender. Da han bikket to år skjønte jeg at dette ikke var som de andre, han slo heller mer og hardere. Og nå får jeg blåmerker. Sier jeg nei ler han og bokser igjen. Blir jeg sint ler han og stikker av mens han håper jeg kommer etter. Overser jeg slår han til jeg reagerer. Avtaler vi konsekvens på forhånd, blir han sint på seg selv og slår både seg selv og meg. Går jeg unna går han etter for å slå. Dette er ekstremt 😟 Anonymkode: 2282d...8ee Kontakt den lokale Barnevernstjenestenog be om hjelp. https://www.bufdir.no/barnevern/hjelpetiltak-i-hjemmet/ «Tiltak for barn og unge med atferdsvansker: Det finnes ulike metoder og tiltak til familier og barn for å forhindre eller begrense utviklingen av atferdsvansker.» Anbefaler deg også å lese denne: https://www.bufdir.no/foreldrehverdag/smabarn/grenser-trass-og-konflikter/smabarn-som-slar/ Anonymkode: be0a1...2b0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #8 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): I all verden for en barneoppdragelse! Anonymkode: 0cd73...1e5 Nei. Dette er riktig barneoppdragelse. Det du og andre antakelig driver med er å lage drittunger med ufyselig oppførsel. Gentle parenting. Det fungerer ikke i den virkelige verden! Anonymkode: 71eab...2e9 19 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #9 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan jeg få noen tips? Hva gjør dere når barnet slår? Dette er fjerdemann, har aldri opplevd noe slikt før. Slår og slår. Skolestarter til høsten. Bokser meg hardt i magen med vilje. Jeg har forsøkt samme taktikk som på de andre, med å lære de fra de var babyer at man koser og bruker myke hender. Da han bikket to år skjønte jeg at dette ikke var som de andre, han slo heller mer og hardere. Og nå får jeg blåmerker. Sier jeg nei ler han og bokser igjen. Blir jeg sint ler han og stikker av mens han håper jeg kommer etter. Overser jeg slår han til jeg reagerer. Avtaler vi konsekvens på forhånd, blir han sint på seg selv og slår både seg selv og meg. Går jeg unna går han etter for å slå. Dette er ekstremt 😟 Anonymkode: 2282d...8ee Si bestemt nei, ta hendene hans hardt bort og si at mamma får vondt! Anonymkode: e29b9...8d6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #10 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Si bestemt nei, ta hendene hans hardt bort og si at mamma får vondt! Anonymkode: e29b9...8d6 Det har jeg gjort siden han var helt liten. Først mykt da han var baby, og så mer bestemt fra ettårsalder, slik jeg har gjort med de andre. Gjør jeg det nå river han løs hendene, skaller til meg, biter eller spytter. Anonymkode: 2282d...8ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sorthstudios Skrevet 22 timer siden #11 Del Skrevet 22 timer siden (endret) Skjermfri en uke per gang han slår deg eller andre. Endret 22 timer siden av sorthstudios 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #12 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det har jeg gjort siden han var helt liten. Først mykt da han var baby, og så mer bestemt fra ettårsalder, slik jeg har gjort med de andre. Gjør jeg det nå river han løs hendene, skaller til meg, biter eller spytter. Anonymkode: 2282d...8ee Dette høres ikke bra ut, særlig siden du gjør alt riktig og har lang erfaring med god oppdragelse. Dere trenger hjelp utenfra. Anonymkode: ac504...6e8 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #13 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Kontakt den lokale Barnevernstjenestenog be om hjelp. https://www.bufdir.no/barnevern/hjelpetiltak-i-hjemmet/ «Tiltak for barn og unge med atferdsvansker: Det finnes ulike metoder og tiltak til familier og barn for å forhindre eller begrense utviklingen av atferdsvansker.» Anbefaler deg også å lese denne: https://www.bufdir.no/foreldrehverdag/smabarn/grenser-trass-og-konflikter/smabarn-som-slar/ Anonymkode: be0a1...2b0 Har gjort det (to ganger), får dessverre ikke hjelp fra de. Har vært innen helsevesenet, de mener barnet er for «smart» til diagnoser. Takk for linken. Vi er nok langt forbi det stadiet, det er nå fire år siden første gang jeg ba om hjelp, for jeg så tidlig at dette ikke var «vanlig». Hatt flere runder veiledning, filmet osv, uten konkrete råd. Anonymkode: 2282d...8ee 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #14 Del Skrevet 22 timer siden sorthstudios skrev (3 minutter siden): Skjermfri en uke per gang han slår deg eller andre. Vi er nok oppe i sikkert ti slag/angrep daglig. Anonymkode: 2282d...8ee 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #15 Del Skrevet 22 timer siden Rett og slett god gammeldags time out? Anonymkode: 8d67b...e10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #16 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette høres ikke bra ut, særlig siden du gjør alt riktig og har lang erfaring med god oppdragelse. Dere trenger hjelp utenfra. Anonymkode: ac504...6e8 Vi får ikke hjelp. Så derfor jeg spør her, for de fleste (også helsevesenet og barnevern) sier «du må bare holde fast på grenser og være konsekvent». Men ingen kan fortelle hva jeg skal gjøre når det ikke hjelper. Så håper kanskje noen hadde noe helt konkret. Jeg er helt knekt av dette Anonymkode: 2282d...8ee 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sorthstudios Skrevet 22 timer siden #17 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi er nok oppe i sikkert ti slag/angrep daglig. Anonymkode: 2282d...8ee Da blir det ikke mer skjerm på han resten av året. 💀 Høres virkelig ille ut. Håper dere finner ut av det. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #18 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Rett og slett god gammeldags time out? Anonymkode: 8d67b...e10 Skamfullt nok har vi prøvd det også, uten hell. Det endte med knust vindu 😟 Anonymkode: 2282d...8ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #19 Del Skrevet 22 timer siden Du må kontakte familieteam, evt fastlege slik at du kan henvise til bup og få hjelp. Ser du skriver at bvt ikke hjelper deg... Hva sier barnehage? Om barnet går i bhg? I og med det er skolestart til høsten vil jo barnet få store vansker med en slik atferd Anonymkode: 41b3c...da8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #20 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette har gått alt for langt over alt for mange år. Inger barn over to år bør (forsøke å) slå foreldrene. Far må på banen, eldre søsken, hjelpeapparatet. Du blir mishandlet i ditt eget hjem. Han ser deg nok som svak, og behandlet deg deretter. Du må sette deg i respekt. Anonymkode: bbc84...cfd Eldre søsken blir angrepet hvis jeg ikke er målet. Og far meldte seg helt ut. De to eldste har flyttet til sin far, de orket ikke bo her lenger. Anonymkode: 2282d...8ee 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå