Gå til innhold

Faste - tråden (enten det er 16:8, 5:2, 12:12 osv) - oppdateringer, spørsmål, blogg osv.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
våren14 skrev (8 timer siden):

Så sant. Denne artikkelen virker ganske balansert når det kommer til dette: Intermittent Fasting & Cortisol: Is There A Connection?

For noen funker jo ikke faste for vektnedgang. For noen funker veldig hyppige små måltider. Det er vel de individuelle forskjellene som gjør dette så vanskelig. Det er ikke slik at en ting funker for alle. Min kropp elsker å faste, eneste måten å holde "østrogenmagen" i sjakk egentlig. Så for akkurat min kropp er periodisk faste helt fantastisk. Men det betyr ikke at det er det samme for en overvektig med behov for å gå ned i vekt. Men, det er iaf relativt lite skadelig å teste det ut, tilfelle man er en av de der det faktisk har positiv effekt. For da er det i alle fall latterlig enkelt. Få ting er enklere enn å ikke spise. Trenger ikke en gang tenke på hva jeg ikke skal spise når jeg ikke spiser. MEN, må selvsagt tenke litt ekstra på hva jeg spiser når jeg spiser, for å dekke næringsbehovet på feks bare to daglige måltider. 

Artikler som har som hovedmål å tjene penger stiller jeg meg særdeles skeptisk til.
(Utklipp fra samme artikkel)
image.png.468e91f04d89b31e425e61070c3077c2.png

Anonymkode: 44e0f...deb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Artikler som har som hovedmål å tjene penger stiller jeg meg særdeles skeptisk til.
(Utklipp fra samme artikkel)
image.png.468e91f04d89b31e425e61070c3077c2.png

Anonymkode: 44e0f...deb

Jaja, men innholdet virker allikevel i tråd med øvrige kilder, sikkert bare sammenfattet. Får klare å overse reklame da. Forskjell på nettsider og artikler som er reklamefinansiert, og kjøpt forskning, hvis det er det du sikter til sånn egentlig. sistnevnte gjør det meste vanskelig. Alltid viktig å vite hvem som har kjøpt forskningen. Men akkurat dette virker jo nokså logisk utifra hva man man vet.

og nb. Kvinneguiden er reklamefinansiert, så her må du være svært skeptisk til alt som skrives ;) mange som tjener penger på deg akkurat nå. 

Anonymkode: a2a12...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jaja, men innholdet virker allikevel i tråd med øvrige kilder, sikkert bare sammenfattet. Får klare å overse reklame da. Forskjell på nettsider og artikler som er reklamefinansiert, og kjøpt forskning, hvis det er det du sikter til sånn egentlig. sistnevnte gjør det meste vanskelig. Alltid viktig å vite hvem som har kjøpt forskningen. Men akkurat dette virker jo nokså logisk utifra hva man man vet.

og nb. Kvinneguiden er reklamefinansiert, så her må du være svært skeptisk til alt som skrives ;) mange som tjener penger på deg akkurat nå. 

Anonymkode: a2a12...a9e

Herregud, anonymknappen. Står på auto ser det ut til. Mitt innlegg dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...