Gå til innhold

Går det bra å putte krem i lunkne boller?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal servere til gjester. Bør bollene være helt avkjølte eller tåler kremen å bli puttet i lunkne boller? 

Anonymkode: 0dec0...eec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, da smelter den.

Anonymkode: 9b1ce...fbc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok, det var det jeg fryktet. Får vente til de er helt kalde da. Takk for svar! 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skal servere til gjester. Bør bollene være helt avkjølte eller tåler kremen å bli puttet i lunkne boller? 

Du serverer lunkne boller, pent kappet i to. Og så serverer du en skål med lett søtet krem. Og en skål (eller flere, med ulike typer, for all del) med syltetøy. 

Uavhengig av om bollene er kalde, lunkne eller varme blir de «gøggete» etter 5-10 minutter ferdig montert med krem i. Det er ikke normalt å servere dem ferdig sammensatt.

(Ja, jeg vet godt at enkelte bakeri og kafeer av dårlig renommé monterer fastelavnsboller og oppbevarer dem. Det er ikke steder jeg kjøper mat, for det er rent slurv)

Anonymkode: f15a5...6b9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Du serverer lunkne boller, pent kappet i to. Og så serverer du en skål med lett søtet krem. Og en skål (eller flere, med ulike typer, for all del) med syltetøy. 

Uavhengig av om bollene er kalde, lunkne eller varme blir de «gøggete» etter 5-10 minutter ferdig montert med krem i. Det er ikke normalt å servere dem ferdig sammensatt.

(Ja, jeg vet godt at enkelte bakeri og kafeer av dårlig renommé monterer fastelavnsboller og oppbevarer dem. Det er ikke steder jeg kjøper mat, for det er rent slurv)

Anonymkode: f15a5...6b9

Veldig enig! Og da kan folk selv bestemme mengde krem og syltetøy. 

Anonymkode: 83f12...ad7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bollene bør være helt avkjølt, ellers så kan kremen begynne å renne.

Anonymkode: be40a...7e1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...