Gå til innhold

Er det noe forskning som viser hva man bør spise når i løpet av dagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når passer det best med litt mer karbohydrater f.eks. ?

Eller når spise yoghurt fremfor kjøtt og grønt? Dag eller kveld?

Anonymkode: f88a5...5da

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Når passer det best med litt mer karbohydrater f.eks. ?

Eller når spise yoghurt fremfor kjøtt og grønt? Dag eller kveld?

Anonymkode: f88a5...5da

Det er vanligvis smartere å spise karb tidlig på dagen siden det gir en del energi. Og unngå rask karb om kvelden hvis du passer på vekten...

AnonymBruker
Skrevet

Prøve kostholdverktøyet.no?

Anonymkode: 5d318...09b

Skrevet

Her er en forskning de har gjort i Tel Aviv «spis kake til frokost og hold deg slank» 

https://www.kk.no/882621/

«Studien viser at det mye bedre å spise noe søtt og fett på morgenen – når metabolismen er på sitt mest aktive, enn å drøye det til senere på dagen. I de fleste tilfeller klarer nemlig kroppen å forbrenne disse ekstra kaloriene i løpet av dagen.»

Husker jeg leste dette et annet sted også, men husker ikke hvor, men at denne «fett og godteri» frokosten må spises før kl 09:00.

AnonymBruker
Skrevet

I "gamle dager" (da jeg var langt yngre) var det, der jeg bodde, vanlig at de største måltidene ble spist tidlig på dagen, og dette var også de måltidene som hadde mest karbohydrater.  (brød, poteter, rotgrønnsaker, dessert osv)
På ettermiddagen hadde de "nons-mat", og det var litt karbohydrater der også, men minimalt sammenlignet med hva de spiste tidligere på dagen. Det var gjerne en liten brødskive, en kaffekopp, og kanskje en kjeks eller sjokoladebit

Flere av de eldre rundt meg har fremdeles denne rutinen, med de største måltidene tidlig på dagen.

Anonymkode: 6e458...44f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...