Gå til innhold

Svart pulver bak baderomspanel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg skulle vaske over badet i ny leilighet merket jeg at en bit av panelet var falt av og når jeg tok fingeren oppi for å sjekke er det helt smuldrete og svart pulver drysset fra bak panelet. Noen som vet hva dette er ? 

PXL_20250302_120718555.jpg

Anonymkode: 6ec6e...983

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Treverk som er råtnet. 

Anonymkode: b1c14...5dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan være mugg også. Pass på det ikke er svartmugg det er farligt spesielt om du har barn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det  inne på badet? Treverk inne på badet og hull i panel fører til mye mugg bak panel slikt tåler jo ikke fukt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan være mugg også. Pass på det ikke er svartmugg det er farligt spesielt om du har barn. 

… svertesopp er ikke farlig. 

uvisst hva dette er ts, det kan være svertesopp, men det kan også være støv og skitt. Ville gitt beskjed til utleier, om du leier, å bedt dem om å undersøke veggen. Om det er svertesopp i veggen så vil nok utleier vite dette for å gjøre tiltak. 
dersom badet skal rives så bør ts være et annet sted, under riving. Men utover der så er det ikke farlig. Det dannes fort svertesopp i fuger på badet, i dusjhjørner osv. om det ligger på overflaten så er det kun å fjerne det mekanisk ved rengjøring, gjerne med noe som hemmer vekst (klor feks). 

Anonymkode: 6a6a8...aa3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det  inne på badet? Treverk inne på badet og hull i panel fører til mye mugg bak panel slikt tåler jo ikke fukt. 

Ja inne på badet. Badet ser ikke ut. Full i huller i baderomspanelet etter forrige leietaker. Jeg var villig til å akseptere det. Men er ikke villig til å akseptere noe som er potensielt helseskadelig for meg:/ 

Takk for svar alle sammen 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja inne på badet. Badet ser ikke ut. Full i huller i baderomspanelet etter forrige leietaker. Jeg var villig til å akseptere det. Men er ikke villig til å akseptere noe som er potensielt helseskadelig for meg:/ 

Veggen på bildet er inni dusjen og.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oisann. Bad skal være bygd etter å tåle fukt. Masse fukt komme inn i veggen og skaper mugg. Jeg tror ikke det er mulig å forhindre det når det er hull desverre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Inni dusjen?! Alle dager. Uffda😔 føler med deg har vært borti slikt selv da jeg leide. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det skal ikke være hull i våtromspanel.. Forøvrig ser det jo ikke ut som våtromspanel heller, men vanlig trevirke? Nei her må du be utleier fikse opp, eller finne ny bolig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

… svertesopp er ikke farlig. 

uvisst hva dette er ts, det kan være svertesopp, men det kan også være støv og skitt. Ville gitt beskjed til utleier, om du leier, å bedt dem om å undersøke veggen. Om det er svertesopp i veggen så vil nok utleier vite dette for å gjøre tiltak. 
dersom badet skal rives så bør ts være et annet sted, under riving. Men utover der så er det ikke farlig. Det dannes fort svertesopp i fuger på badet, i dusjhjørner osv. om det ligger på overflaten så er det kun å fjerne det mekanisk ved rengjøring, gjerne med noe som hemmer vekst (klor feks). 

Man kan da ikke se hva slags type sopp det er ut ifra et bilde. Muggsopp er svært helsefarlig, og når det er sort støv som fyker ut bak vepplater på et våtrom, så er det stort varsku. Man ser tydelig at det er misfarging ala mugg på fremsiden av platene også. 

Leier du denne leiligheten, TS? 

Anonymkode: cafd1...7d8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Man kan da ikke se hva slags type sopp det er ut ifra et bilde. Muggsopp er svært helsefarlig, og når det er sort støv som fyker ut bak vepplater på et våtrom, så er det stort varsku. Man ser tydelig at det er misfarging ala mugg på fremsiden av platene også. 

Leier du denne leiligheten, TS? 

Ja jeg leier. Har nettopp signert kontrakten. Dette er ikke det eneste problemet med leiligheten. Jeg har postet her på KG i går om alle problemer i leiligheten. Bare oppdager nye ting hver eneste dag. Det lekket også vann fra rørene under kjøkkenvasken slik at vi måtte ta en bøtte under. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja jeg leier. Har nettopp signert kontrakten. Dette er ikke det eneste problemet med leiligheten. Jeg har postet her på KG i går om alle problemer i leiligheten. Bare oppdager nye ting hver eneste dag. Det lekket også vann fra rørene under kjøkkenvasken slik at vi måtte ta en bøtte under. 

Bare å få annulert leiekontrakt. Utleier er pliktig til å holde husrommet i orden. Gjør noe asap, så utleier ikke prøver p beskylde deg for disse tingene

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bare å få annulert leiekontrakt. Utleier er pliktig til å holde husrommet i orden. Gjør noe asap, så utleier ikke prøver p beskylde deg for disse tingene

Jeg håper boligselskapet er villig til å fikse alle disse problemene. Ellers må jeg forsøke å få annulert som du sier. Takk for svar.

AnonymBruker
Skrevet

Det belegget der er fra tidlig 70-tall. De badene er ikke bygd for slik vi bruker bad nå. Garantert mye fukt bak der. 

Anonymkode: 60b9b...d5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er bare å heve leiekontrakten og flytte. Dokumenter alle mangler med bilder, og si at dette er brudd på husleieloven. Ta alt skriftlig. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...