AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Del Skrevet 16 timer siden Jeg skal strikke det og har kommet litt på vei. Jeg strikker den største str. men jeg synes det er så kort. Er det virkelig bare å strikke med økninger for så å felle av når du har nådd antall omganger. Skal det ikke være noe stykke på midten uten økning. Noen med erfaring ? Anonymkode: 44f11...535 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Det stemmer. Du øker i vei, og halvveis begynner du med fellingene. Sophie scarf blir uansett litt lite, som et tørkle. Finn frem målebåndet og se hvor langt en meter er, og test gjerne som om det var et skjerf/tørkle. Om du vil strikke et skjerf, må du strikke Sophie Shawl, eller finne den lengden du ønsker (test med et skjerf har fra før), og bare fortsette med det du holder på med. Eventuelt kan du alltid bytte garn og strikkefasthet og strikke i vei med utgangspunkt i Sophie scarf. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden Grønt blad skrev (1 time siden): Det stemmer. Du øker i vei, og halvveis begynner du med fellingene. Sophie scarf blir uansett litt lite, som et tørkle. Finn frem målebåndet og se hvor langt en meter er, og test gjerne som om det var et skjerf/tørkle. Om du vil strikke et skjerf, må du strikke Sophie Shawl, eller finne den lengden du ønsker (test med et skjerf har fra før), og bare fortsette med det du holder på med. Eventuelt kan du alltid bytte garn og strikkefasthet og strikke i vei med utgangspunkt i Sophie scarf. Tusen takk for tips 😁😁 Anonymkode: 44f11...535 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Del Skrevet 13 timer siden Jeg strikker det bare lenger enn oppskriften sier, strikker opp halve garnmengden til midten, og så begynner fellingene der. Synes ikke det gjør noe om det blir 10-20 cm lenger enn oppskriften sier. Anonymkode: d984d...519 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 12 timer siden #5 Del Skrevet 12 timer siden Det gjør ikke noe om man strikker litt lenger der man er på max før man begynner fellingen igjen. Med tykkere garn blir skjerfet større, så det er også en mulighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå