AnonymBruker Skrevet 2. mars #1 Skrevet 2. mars Jobber som sykepleier i kommunen og har levert ren vandelsattest i forbindelse med det. Har en gammel dom fra ungdomstiden, som ikke vises på vandelsattesten da den ikke gir anmerkning på det som kreves innsyn i som helsearbeider. Den er også foreldet. Jeg kunne tenkt meg å søke på stilling som sykepleier i fengsel, og lurer på om de opererer med uttømmende attest- slik som hos fengselsbetjenter? Anonymkode: 0e909...1bc
AnonymBruker Skrevet 2. mars #3 Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan du regne med ja. Anonymkode: f5839...9e0 Finner som sagt ingen informasjon om dette, og heller ikke på utlyste stillinger. Jeg regner for så vidt med det, som du sier. Men lurer på om noen vet, altså de som jobber/har jobbet som sykepleier i fengsel ? Anonymkode: 0e909...1bc
William_S Skrevet 2. mars #4 Skrevet 2. mars (endret) Alle stillinger innenfor politi og kriminalomsorg krever uttømmende og i politiet også utvidet politiattest.. Det betyr ikke at løpet er kjørt , man vil da evt se på alvorlighetsgrad , hvor gammel dommen er etc. Jeg tror de driter i om du har et forelegg for offentlig urinering i fylla mens man var 19 og dette ikke har gjentatte seg. Endret 2. mars av William_S 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars #5 Skrevet 2. mars Hva er det du har på rullebladet? Anonymkode: dfac3...eec
AnonymBruker Skrevet 2. mars #6 Skrevet 2. mars Var renholder på politistasjon og måtte levere uttømmende politiattest. Så antar en sykepleier i kriminalomsorgen også må det. Anonymkode: 024e4...1a2
AnonymBruker Skrevet 2. mars #7 Skrevet 2. mars Ja, du må legge frem uttømmende politiattest, jf. straffegjennomføringslovens paragraf 8. Anonymkode: ff58d...33e
AnonymBruker Skrevet 2. mars #8 Skrevet 2. mars William_S skrev (25 minutter siden): Alle stillinger innenfor politi og kriminalomsorg krever uttømmende og i politiet også utvidet politiattest.. Det betyr ikke at løpet er kjørt , man vil da evt se på alvorlighetsgrad , hvor gammel dommen er etc. Jeg tror de driter i om du har et forelegg for offentlig urinering i fylla mens man var 19 og dette ikke har gjentatte seg. Dette, spørs hvor mye de bryr seg for noe fra ungdom tiden Anonymkode: 3169f...d21
AnonymBruker Skrevet 2. mars #9 Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jobber som sykepleier i kommunen og har levert ren vandelsattest i forbindelse med det. Har en gammel dom fra ungdomstiden, som ikke vises på vandelsattesten da den ikke gir anmerkning på det som kreves innsyn i som helsearbeider. Den er også foreldet. Jeg kunne tenkt meg å søke på stilling som sykepleier i fengsel, og lurer på om de opererer med uttømmende attest- slik som hos fengselsbetjenter? Anonymkode: 0e909...1bc Søk for all del, uansett. Hvem du er i dag er viktigere en feil begått i ungdomstiden. Anonymkode: 28cd5...796
AnonymBruker Skrevet 2. mars #10 Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Finner som sagt ingen informasjon om dette, og heller ikke på utlyste stillinger. Jeg regner for så vidt med det, som du sier. Men lurer på om noen vet, altså de som jobber/har jobbet som sykepleier i fengsel ? Anonymkode: 0e909...1bc https://www.kriminalomsorgen.no/rekrutteringsprosessen.586146.no.html Lett å google hvis du gidder, her ser du at uttømmende politattest må leveres. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Søk for all del, uansett. Hvem du er i dag er viktigere en feil begått i ungdomstiden. Anonymkode: 28cd5...796 Nei det er ikke nødvendigvis. Heldigvis er det en del ting som ekskulderer deg for livet. Anonymkode: f5839...9e0
AnonymBruker Skrevet 2. mars #11 Skrevet 2. mars Spoiler Du kan jo ringe og høre? Anonymkode: c339c...2cd
AnonymBruker Skrevet 2. mars #12 Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vis skjult innhold Du kan jo ringe og høre? Anonymkode: c339c...2cd Og hva tror du de tenker i andre enden hvis de får en slik forespørsel? Dersom ikke er et krav har man i grunn allerede informert om at man har noe på rullebladet og risikerer nedprioritering i ansettelsesprosessen. Da er det bedre å heller søke og få avdekket forhold underveis og så får de tillegge alvorsgrad når dette kommer frem. For guds skyld TS, du må ikke finne på å ringe og spørre om dette. Da kan du like gjerne droppe å søke. Anonymkode: c8341...336 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars #13 Skrevet 2. mars Min venninne jobber i fengsel som assistent/fengselsbetjent og måtte levere uttømmende. Hun har en bekjent som også ønsket jobbe der, men han har en dom for fyllekjøring fra videregående, de ba han uansett søke da de ofte ser på hva og når det skjedde. Anonymkode: 8187d...7ba
AnonymBruker Skrevet 2. mars #14 Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Og hva tror du de tenker i andre enden hvis de får en slik forespørsel? Dersom ikke er et krav har man i grunn allerede informert om at man har noe på rullebladet og risikerer nedprioritering i ansettelsesprosessen. Da er det bedre å heller søke og få avdekket forhold underveis og så får de tillegge alvorsgrad når dette kommer frem. For guds skyld TS, du må ikke finne på å ringe og spørre om dette. Da kan du like gjerne droppe å søke. Anonymkode: c8341...336 Jeg har jobbet i fengsel selv, og tror ikke det ville vært så revolusjonerende dette her. Det er vanlige mennesker som jobber der. Og rehabiliteringstanken står jo sterkt i kriminalomsorgen. Det skal være mulig å gjøre opp for seg. Dumt å la være å søke hvis dommen sees på som en bagatell. Anonymkode: c339c...2cd 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars #15 Skrevet 2. mars Den på Gjøvik du skal søke på? Anonymkode: ac3f1...743
monican94 Skrevet 2. mars #16 Skrevet 2. mars ja de opererer med uttømmende men de ser jo på hva/når det er ift vurderingen om du er skikket for jobben nå 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars #17 Skrevet 3. mars Takk for svar Det er en dom mange år tilbake i tid, sonet under 2 uker. Så ingen stor sak, men måtte sone lell. Ingen forelegg altså. Anonymkode: 0e909...1bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå