Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva liker og misliker du hos frisøren? Hva kjennertegner en frisør som får deg til å komme tilbake samme sted. Eller ikke. Skriv gjerne om du er kvinne, mann, har kort eller langt hår og hva du pleier der. Om du er "utro" kunde eller har fast frisør.

Anonymkode: 8c10a...5eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva liker og misliker du hos frisøren? Hva kjennertegner en frisør som får deg til å komme tilbake samme sted. Eller ikke. Skriv gjerne om du er kvinne, mann, har kort eller langt hår og hva du pleier der. Om du er "utro" kunde eller har fast frisør.

Anonymkode: 8c10a...5eb

Liker en som er hyggelig, serverer kaffe/drikke og lar meg slappe av uten å mase og grave i livet mitt når jeg endelig betaler for å ordne håret mitt og har barnefri den lille tiden der!

Anonymkode: 263b0...fc9

• Liker 5
Skrevet

Eg elsker å være hos frisøren. Det er bare en frisør i den salongen, så vi har fått et veldig fint vennskap, så der prater vi om alt mulig å samtidig vite at det som blir sagt der forblir der. Det var foresten også hun som vokset meg før

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke når frisøren prater i ett. Jeg hører dårlig, og kan jo ikke ha høreapparat på da. Det er veldig slitsomt å skulle føre en samtale med mye lyder rundt.

Og så liker jeg ikke når de absolutt skal selge meg produkter. Da kommer jeg ikke tilbake.

Anonymkode: 399ef...d9c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Liker en frisør som ikke jabber så mye.

Sist jeg var hos frisøren var i januar, da hadde jeg ikke vært på 3 år. Jeg har farget håret mitt i 27 år og har ikke hatt min naturlige hårfarge på 27 år. Jeg skulle avfarge og klippe meg. Vi brukte 9 timer (!!)  på klipp, avfarging, farge håret i en tilnærmet naturlig farge. Ble veldig fornøyd både med servicen og resultatet. Men det er den dyreste frisør besøket jeg har hatt og noen sinne kommer til å ha i mitt liv, men det var jo å forvente med en lengre arbeidsdag i frisørstolen.

Lite overfladisk masing og flink frisør som gav meg en nydelig oppklippet bob frisyre som passet ansiktsformen, fin farge, og jeg kjøpte en kober balsam som gjør fargen litt varmere til meg. Fornøyd og kommer til å gå igjen til hun om noen måneder.

Anonymkode: cc0d7...82d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne med langt hår. Klipper meg 1-2 ganger i året. Er veldig klar over at frisøren ønsker å selge inn at jeg bør klippe håret minst hver tredje mnd, men da blir jeg kanskje litt irritert når hun sier det samme hver gang jeg er der. Jeg kommer ikke til å endre min vane..

Jeg liker ikke salonger med mange frisører og mange kunder innom samtidig. Jeg liker ikke frisører som spør meg tusen spørsmål.

Jeg forstår at de ønsker å selge produkter, så det går bra med litt produktanbefalinger underveis. 

Jeg har en fast frisør som snakker og snakker og snakker om seg selv. Det går bra. Da kan jeg bare si "mhm, åå, javel" osv. Svarer kort om hun spør meg om noe.  Men jeg skulle helst ønske at hun ikke pratet. Så er det en liten salong der man ofte er eneste kunde inne. Det liker jeg jo. Og hun er flink og effektiv som gjør at jeg kommer tilbake selv om det er mye snakk fra hennes side og litt mas om at jeg burde klippe meg oftere. 

Anonymkode: 1b449...663

• Liker 3
Skrevet

Liker ikke når de skal skravle hele tiden, jeg vil nyte å være hos frisøren og det er for meg å ikke skravle. Liker heller ikke at frisøren skal følge med på ting som skjer rundt i salongen. Når de står å klipper meg, snur seg rundt for å se når det skjer noe og liksom fryser i den stillingen en lang stund for å følge med på hva andre driver med.

Andre ting er når de har flere kunder på en gang og de «løper» mellom kundene. F.eks om de har vasket håret på meg og skal til å klippe så har de en ny kunde de tar imot, vasker håret deres mens jeg blir sittende å vente med mitt våte hår på klippen.  Er det vanlig eller bare i den salongen jeg har gått i?

Liker heller ikke at de skal pushe på meg produkter. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Går som regel til lærling for å holde kostnadene nede for klipp, farge, striping osv. Da blir jeg gjerne sittende der i 4-6 timer (!). Alfa og omega for min del er derfor en frisør som ikke prater og spør hele tiden. For en introvert er det slitsomt nok å bare sitte der så lenge. 

Anonymkode: d3f37...a3c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Går som regel til lærling for å holde kostnadene nede for klipp, farge, striping osv. Da blir jeg gjerne sittende der i 4-6 timer (!). Alfa og omega for min del er derfor en frisør som ikke prater og spør hele tiden. For en introvert er det slitsomt nok å bare sitte der så lenge. 

Anonymkode: d3f37...a3c

Det tar lang tid ja hos lærling, derfor orker jeg ikke det.

Jeg liker at frisøren ikke prater så mye, og at hun/han hører på hva jeg vil ha gjort.  Er veldig mange frisører som ikke hører etter. Har endt opp med mange rare frisyrer som jeg ikke ønsket, men har aldri gått tilbake til den salongen igjen heller. 

Har heldigvis mange å velge mellom her i byen. 

Anonymkode: 05e72...d11

AnonymBruker
Skrevet

Liker best de som ikke på død og liv MÅ prate hele tiden! Min gamle frisør hadde jeg skikkelig god kjemi med og der gikk skravlen helt naturlig. Hos min nåværende frisør så er vi langt fra hverandre i alder og har ekstremt lite til felles. Vi har kort og greit INGENTING å prate om. Hun er derimot en superflink frisør og jeg er alltid strålende fornøyd med håret mitt etter et besøk der. Skulle bare ønske at hun ikke på død og liv skulle prate hele tiden når det er så tydelig at vi ikke har noe å prate om 😅 Det gjør meg ingenting om vi ikke snakker hele tiden. Vurderer å bytte frisør pga det.

Anonymkode: 0e6f3...1f2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kvinne 40 årene. Halvlangt hår. 

Jeg har byttet frisør flere ganger. Kan være fornøyd med noen en stund, som går over i misnøye. Det handler ofte om kommunikasjon og at jeg ikke føler at de lytter/forstår/kjører sitt eget løp. 

Har også opplevd frisører som gjør en så elendig jobb at jeg har måttet gå og farge om andre steder. Noen er hardhendte og lugger. Drar ikke tilbake dit.

Jeg er introvert, men liker litt prat. Kjemi er for meg veldig viktig. Det er også viktig med frisører som skjønner at de ga meg feil farge/noe jeg ikke ba om, og enten gir meg reduksjon i pris eller tilbud om å fikse det. 

Anonymkode: b88ba...971

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke skravling. Hører litt dårlig og hører ikke bedre når noen står med hårføneren på kunden ved siden av… Går til en fast og har langt hår som jeg lysner. Liker at frisøren min er ærlig på hårets tilstand og hvilke resultater som er realistisk. Lyver aldri om jeg spør om hvordan få volum feks, sier rett ut at med mitt hår er det et håpløst prosjekt. Aldri blitt forsøkt solgt produkter. 

Anonymkode: ae8cc...044

• Liker 1
Skrevet

Har gått til samme frisør i flere år. Bare avbrutt av en graviditet og permisjon for henne. Vi er ikke akkurat like i alder, men har masse å prate om. Dog har vi begge dager da det er litt mindre prat mellom oss. Helt ok det og. Prøvde flere frisører når hun var i permisjon. Med stort sett dårlig resultat. Så det var godt når hun var tilbake i jobb igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Misliker bråket 🙂. Mange som prater høyt samtidig, fønere som durer konstant, hæler som klakker mot flisgulv, ofte en bråkete unge i venteområdet, noen har kaffemaskin som støyer. Det blir for mye totalt.

Anonymkode: 7c36e...c5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal la håret vokse nå....⬇️😜😝😛🤪

Anonymkode: 8e901...9c0

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg liker å prate med frisøren jeg.

Det jeg ikke liker hos frisører er at de ofte har lange negler så de ikke kan bruk fingertuppene når de gir hodebunnsmassasje.

Og det verste, når de mister eller slår ting i vasken når de vasker håret mitt. Det synes jeg er ubehagelig da det  gjaller veldig når du sitter med hodet bendt bak i en sånn frisørvask.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke frisører som skal leke psykolog og spør og graver, og som samtidig prater om seg selv på innpust og utpust.

Liker ikke mas om at jeg må kjøpe sjampo, balsam og kur

Liker når de gjør en grundig jobb med klippen, kommer med forslag til frisyre og når prisen er grei.

Anonymkode: a3e2e...961

Skrevet

Synes det er helt greit å gå til frisør å få ordnet håret. Det beste er når frisøren vasker håret og hun masserer hodebunnen.

Ikke noe jeg misliker med å gå til frisør som jeg kommer på. 

AnonymBruker
Skrevet

Småpratet og bakgrunnsmusikken misliker jeg. 

Har en travel jobb og ønsker ro.

Anonymkode: 41818...c02

AnonymBruker
Skrevet

Kvinne langt hår, striper i folie, fast frisør.

Jeg liker en som lar meg sitte stille. Og at hun har forstått hva jeg liker og ikke bare antar ting og ikke hører når jeg sier en ting, men gang på gang får jeg noe annet. Nå går jeg til en som forstår hva jeg ønsker. Og jeg får fred med å sitte stille med mine egne tanker. 😄

Anonymkode: bdc3f...783

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...