Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snorker og det plager ikke meg men andre, jeg har prøvd med nesespray men får beskjed at det ikke hjelper noe lenger, har tenkt på snorkeoperasjon, men usikker på hvordan jeg skal gå frem, er det evt andre ting jeg bør prøve før jeg tenker å booke time hos fastlegen for å snakke om evt operasjon ? Til dere som har operert ?? Virker det bra ?

Anonymkode: 4f346...ee9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil du ikke prøve kosthold/livsstilsendringer før du vurderer operasjon? Det er også hodeputer som er designet for å hjelpe snorking. 

Anonymkode: 67af8...36b

Skrevet

Min eks tok operasjon. Han snorket som et sagbruk. Det ble veldig bra resultat.

AnonymBruker
Skrevet

Min mann har tatt snorkeoperasjon. Det hjalp kun for en liten periode.

Anonymkode: 85afc...c8a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg snorker og det plager ikke meg men andre, jeg har prøvd med nesespray men får beskjed at det ikke hjelper noe lenger, har tenkt på snorkeoperasjon, men usikker på hvordan jeg skal gå frem, er det evt andre ting jeg bør prøve før jeg tenker å booke time hos fastlegen for å snakke om evt operasjon ? Til dere som har operert ?? Virker det bra ?

Anonymkode: 4f346...ee9

Har du prøvd neseplaster? Det fjerner ikke snorking, men kan bidra til at du får mer luft gjennom nesen og snorker mindre og lavere. Kanskje du kan starte med å snakke med tannlege og få tilpasset en snorkeskinne (holder underkjeven på plass så den ikke siger bakover i søvne og gir trangere svelg). Så kan man jo prøve å venne seg til å ikke sove på rygg, da man ofte snorker mer og kraftigere når man ligger på rygg.
Ellers er det jo fullt mulig å snakke med legen om snorking for å finne ut hvorfor du snorker. Er det fordi du har medfødt trangere svelg? Er det fordi du er overvektig? Er det fordi du har skjev neseskillevegg og/eller polypper i nesen? Har du allergi?
Finn ut hvorfor du snorker, og ta det der ifra.

Jeg er veldig skeptisk til snorkeoperasjon da jeg har hørt skrekkhistorier om at man får lettere for å svelge i vranghalsen etter en sånn operasjon... Jeg vil heller snorke litt enn å stadig ha angst for å kveles av å spise eller drikke.

Anonymkode: 96308...67a

AnonymBruker
Skrevet

Ofte dukker snorkingen opp når noen har gått opp i vekt. Det skyldes at man går opp i vekt innvendig i halsen og svelget også, og det blir trangere der, og man lager derfor snorkelyd når man sover.

Dersom du har gått opp i vekt, er det lite sannsynlig at en operasjon vil kurere snorkingen, i alle fall ikke for godt. Kan nok forbedre det mer permanent om du går ned i vekt i stedet, dersom det er vektøkning som har skylden hos deg. Det å øke i vekt og begynne og snorke er ofte noe som dukker opp med alderen, dessverre.

Anonymkode: 32593...108

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...