Gå til innhold

Er det en trend i USA om å få mange barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser det på Instagram, de får gjerne 3-12 barn.

Hvordan får de det til? Er det lettere å ha barn der enn det er her?

Anonymkode: 7a77e...ddc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er vel ikke lov med abbort. Så trend....?

Anonymkode: 60caf...4a7

• Nyttig 4
Skrevet

Jeg har også lurt på dette. Og så har jeg lurte på om mange får noe hormontilskudd eller noe, siden det virker å være så mange flerlingefødsler. Meeeeen så er min kilde kun IG så tar det helt med en klype salt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Prevensjon??

Barna virker ønsket og planlagt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Prevensjonen svikter ikke tolv ganger på rad. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er lov med abort i mange stater.

Anonymkode: f1236...031

AnonymBruker
Skrevet

Fødselsraten går nedover der akkurat som her.

Med det sagt så er hele grunnlaget for U.S.A.'s eksistens at de ville ha frihet til å leve som de vil. Så alle ekstreme religioner som var uønsket andre steder dro dit. De pleier å gifte bort barna sine tidlig og derfra få barn i hopetall. 

Anonymkode: 7249a...fa9

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

I noen kulter er det om å få så mange barn som mulig ja.

Anonymkode: d4ebb...a9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel som oftes mormonerne det vel. Evt andre religiøse som sier "Be fruitful and multiply". Viktig å ønske antall medlemer i sekten vettu. Forbudt med noe hankypanky før ekteskapet, så de gifter seg tidlig og får så mange unger de kan. Skilsmisser er jo også forbudt.
Damene lever av å utnytte familien sin på youtube, eller en eller annen scammy MLM, mens mennene jobber i kirken eller no...

Anonymkode: 179a2...f46

• Liker 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel som oftes mormonerne det vel. Evt andre religiøse som sier "Be fruitful and multiply". Viktig å ønske antall medlemer i sekten vettu. Forbudt med noe hankypanky før ekteskapet, så de gifter seg tidlig og får så mange unger de kan. Skilsmisser er jo også forbudt.
Damene lever av å utnytte familien sin på youtube, eller en eller annen scammy MLM, mens mennene jobber i kirken eller no...

Anonymkode: 179a2...f46

Der var det mange fordommer, gitt! 

Men ja, mormonerne har store barnekull😊

Anonymkode: 0eaef...91f

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så alle ekstreme religioner som var uønsket andre steder dro dit.

hvis bare....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen enkeltbrukere på instagram og tiktok representerer ikke en stor tend om å få mange barn, nei. Men på grunn av hvordan samfunnet er rigget (f.eks. at de har lite fødselspermisjon og svindyre barnehager), er det mange mødre som blir hjemmeværende når de får barn. Og hvis man først er hjemmeværende, ligger jo forholdene kanskje litt mer til rette for å få flere barn enn normalen. Da er det uansett bare barn og hjem livet dreier seg om. (Hadde aldri vært noe for meg.)

Anonymkode: 3e4f0...245

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og der har du svaret ditt. Det er mer merkbart når noen har 8 barn enn når de bare har 2 og det er lettere å lage og få en kjent Instagramkonto når man har et høyere enn normalt antall barn. Alle de vanlige familiene med 1-3 barn hører man lite om fordi de er normalen og mindre interessant. De får det til fordi den ene forelderen stort sett er hjemmeværende. 

Anonymkode: 23a19...bc9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da vi vokste opp var det magiske antall barn 2.4 (i USA). 

Så var det en periode der man "ihvertfall IKKE skulle ha flere enn tre barn"

Da jeg ventet mine barn (2008/2012 i Norge) merket jeg meg at det magiske tallet for å fremstå som vellykket så ut til å være 4 i følge hovedsakelig SoMe kilder.

Interessant å se hvordan definisjonen "nok barn" svinger også her.

Anonymkode: d0611...ccb

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke inntrykk av at det er religiøse etc, men helt vanlige mennesker hvor det er helt vanlig med 5 barn. 

AnonymBruker
Skrevet

De har egentlig ikke råd til så mange barn og tyr til SoMe for ekstrainntekt?

Anonymkode: 835bd...482

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner i usa får omtrent 1,66 barn, så litt flere enn oss. Har tenkt at det er mange som ikke får barn der borte, for svært mange får ekstremt mange barn. Jeg også tenker på Instagram-profilene med 8-12 unger. Men jeg følger flere sider på facebook med amerikanere, og MANGE der har 4-6 unger. Så også på Supernanny for lenge siden, de fleste der hadde 4 unger. Det er omtrent det normale. Så det må være ekstremt mange som ikke får unger. 

Anonymkode: 2ae57...d85

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Eneri skrev (26 minutter siden):

Jeg har også lurt på dette. Og så har jeg lurte på om mange får noe hormontilskudd eller noe, siden det virker å være så mange flerlingefødsler. Meeeeen så er min kilde kun IG så tar det helt med en klype salt. 

Når de gjør IVF eller annen behandling så er det ikke noen særlige grenser for hvor mange befruktede egg de setter inn. Derfor får mange flerlinger. Her er det mer restriksjoner på dette og det settes som regel inn 1 egg eller 2 etter grundig vurdering. 

At de får mange barn: religion, kultur, ikke lov med abort mange steder og at de vil og kan.

Jeg hadde også ønske om stor familie og mange barn når jeg var yngre. 

Anonymkode: edc52...157

AnonymBruker
Skrevet

Det å ha tre barn eller mer er blitt et statussymbol for mange. Det antyder vellykkethet, god økonomi og overskudd. 

I USA kan du dessuten ta selvvalgt keisersnitt, så du trenger ikke bekymre deg for grusomme barnefødsler og maltraktert underliv. Om barnet sliter med søvnen kan du leie inn en nightnurse som står opp for å ta seg av barnet, hushjelp og nanny som bor i huset er også mye mer vanlig enn her og koster mindre. Så hvis du har en stabil god økonomi kan du kjøpe deg til en rekke tjenester som gjør familielivet mye mer behangelig.

Anonymkode: f75ff...0c1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også fått opp noen sånne kontoer. Jeg tror sosiale medier er viktigere som inntektskilde for disse familiene, enn for en familie med 2 barn. Derfor ser det også ut som "alle" amerikanske familier har 10 barn eller får 2 sett med trillinger, for å sette det på spissen. Det er disse familiene som lager disse kontoene for å spe på inntekten. 

Ellers tror jeg religion og kultur spiller en stor rolle ang. hvorfor de får så mange barn i utgangspunktet.

Anonymkode: 4586f...2cb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...