AnonymBruker Skrevet 6. mars #21 Del Skrevet 6. mars Til ts. Du er sannsynligvis insulinresistent. Anbefaler å sjekke hos legen. Det kan gjøre det vanskelig å gå ned i vekt. Anonymkode: 37eba...3ce 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #22 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Til ts. Du er sannsynligvis insulinresistent. Anbefaler å sjekke hos legen. Det kan gjøre det vanskelig å gå ned i vekt. Anonymkode: 37eba...3ce Jeg har pcos .alt er sjekket hos legen . Anonymkode: 86632...e1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #23 Del Skrevet 7. mars Jeg har fått Metformin på resept. Jeg har insulinresistens typen (de fleste overvektige med PCOS har det) og nå merker jeg faktisk at det har løsnet litt. Går ned 0,5 - 1 kg i uken og føler meg bedre. Veldig mye spennende forskning på GLP1 medisiner kombinert med Metformin for kvinner med PCOS, håper virkelig de kommer frem til noe slik at neste generasjon med kvinner faktisk får hjelp og ikke bare "Kom tilbake når du vil bli gravid" Anonymkode: e6cbf...377 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #24 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (På 4.3.2025 den 9.46): Jeg har pcos, jeg bare tracker hva jeg spiser.. pcos gjør ikke at kroppen på magisk vis ikke forbrenner fett. Går du ikke ned i vekt så spiser du for mye, enkelt og greit. Jeg vet hun «whitney» på TLC klandret pcos for at hun var obese, men det er IKKE grunnen. Hun spiser bare for mye. Jeg trodde på henne da jeg var yngre og når jeg fikk diagnosen så spurte jeg legen om dette hadde en effekt på vekten min, nei, ikke en stor effekt sa hun. Kalorier inn, kalorier ut er alltid løsningen. Finn ut basalforbrenningen din, og aktivitetsnivået ditt, spis 500kcal mindre enn det i MINST 2uker før du veier deg igjen. Ikke skei ut en dag fordi du har vært «flink» hele uka. foreksempel: Hvis du går 500 i underskudd i 5 dager ( -2500kcal) men så skeier ut med alkohol, store måltider og godis i helgen, så kan du lett spise 1000-2000 for mye og da ble underskuddet ditt bare -500kcal. Derfor teller jeg kalorier og ser på gjennomsnittet for de siste 7 dagene. Og om du går opp i vekt mens du er i underskudd så er det vann/mat i magesekken. Det burde gå bort av seg selv etter noen dager. Derfor anbefaler jeg deg å veie deg annenhver uke slik at du ikke mister motivasjonen av slikt. Anonymkode: 19182...8b9 Det er mykje meir komplekst en kaloriar inn og ut. Kortisol og insulinressistens bl anna. Dumt å å være så skråsikker. Anonymkode: 540be...abd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #25 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er mykje meir komplekst en kaloriar inn og ut. Kortisol og insulinressistens bl anna. Dumt å å være så skråsikker. Anonymkode: 540be...abd Nei det er det ikke. Insulinresistens og kortison kan føre til overspising.. som resulterer i mer kalorier inn enn ut. Men kalorier inn/ut gjelder fortsatt. Det er du som ikke burde være så skråsikker når du ikke har forstått temaet helt. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det eneste som har funket er faktisk ozempic/wegovy. Da gikk jeg ned fra 85 kg til 68 kg. Har holdt meg stabilt der i 1 år uten å måtte jobbe for det. En helt annen verden. Nå må jeg slutte på grunn av økonomi. Har pcos og fått lavt stoffskifte siden forrige gang jeg forsøkte å gå ned med shakes. Anonymkode: 93994...2f2 Du er klar over at alt disse sprøytene gjør er å regulere sultfølelsen din og dempe cravings? I.e du spiser mindre og bedre.. ingenting annet i kroppen din har endret seg. Du spiste bare mer før uten å tenke over det. Anonymkode: 19182...8b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #26 Del Skrevet 8. mars Har endometriose og pcos, har alltid vært lett, 162 cm høy og 42 kg, fikk beskjed at det er uvanlig med lav vekt og disse diagnosene, men går du ikke ned så spiser du mer enn du forbrenner, jeg føler jeg spiser sunt, spiser ikke noe form for gotteri (sjokolade,is eller smågodt) kun for jeg liker ikke søte smaker. jobber med gyn pasienter og ser ofte at personer som sliter med forskjellige problemer innen kvinnehelse er nettopp overvektige, så kan man spørre hva som kommer først. håper at kvinnehelse blir en gang mer annerkjent så det kan forskes mer på Anonymkode: 46260...0aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #27 Del Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (På 7.3.2025 den 17.59): Det er mykje meir komplekst en kaloriar inn og ut. Kortisol og insulinressistens bl anna. Dumt å å være så skråsikker. Anonymkode: 540be...abd Om du mener det er mer komplekst, hvordan går disse personene ned i vekt, da? Om de ikke går ned i vekt av kaloriunderskudd, hva må til da? Og kom ikke her å si at de ikke kan gå ned i vekt, for jo, det kan de. Det kan alle. Anonymkode: f47aa...341 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 8. mars #28 Del Skrevet 8. mars Ryddet for latterliggjøring, og innlegg om for lavt matinntak, helseskadelig innlegg, innlegg kun bestående av lenker/video, og svar til dette. _popcorn_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå