AnonymBruker Skrevet i går, 11:52 #1 Del Skrevet i går, 11:52 Drakk 4 glass vin sammen med en god venninne på en bar i går. Alt som vi pratet om er jeg veldig trygg på. Vi deler mye med hverandre og koser oss i hverandres selskap. Jeg var ikke full, men tåler kanskje ikke så mye siden jeg drikker sjelden. Dette var første gang jeg har vært ute på byen på et halvt år. Greia er at litt utpå kvelden begynte vi å snakke med tre menn som satt på nabobordet. De var ganske kritiske til arbeidsplassen min og kjente meg igjen (eldreomsorg). En av de var svært irritert av hvordan faren hans hadde blitt behandlet. Jeg forsvarte arbeidplassen min og sa at det var leit at han ikke var fornøyd, men at han bør ta det opp med noen andre som er litt høyere på rangstigen i edru tilstand. Han ville ikke slutte å prate om det. Jeg ble mer og mer irritert og begynte derfor å skryte veldig av hvordan jeg/vi gjør det på jobb. Jeg følte meg ganske krass i kommentarene om at det ikke var pent å drive å baksnakke andres arbeidsinnsats når man ikke vet hvordan det er å jobbe i bla eldreomsorgen. Jeg gikk til slutt hjem. I dag føler jeg meg ekstremt flau. Det er så ulikt meg.. jeg var både uprofesjonell, skrytete og veldig bestemt. Jeg skulle ønske jeg bare hadde gått hjem mye før.. så ubehagelig. Er det kanskje en forskjell på menn og kvinner her? Føler ofte at menn tørr å være mer bestemte og kanskje lettere kan forsvare seg. Min samboer har sjelden fylleangst selv om han kan oppføre seg både mer bestemt og skrytete enn vanlig når han drikker. Men jeg vil bare gjemme meg under dyna og ikke gå på jobb mer. Kanskje er det noen som har et godt tips til hvordan man kan jobbe litt med seg selv dagen derpå. Anonymkode: 3f8c5...a51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:55 #2 Del Skrevet i går, 11:55 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Drakk 4 glass vin sammen med en god venninne på en bar i går. Alt som vi pratet om er jeg veldig trygg på. Vi deler mye med hverandre og koser oss i hverandres selskap. Jeg var ikke full, men tåler kanskje ikke så mye siden jeg drikker sjelden. Dette var første gang jeg har vært ute på byen på et halvt år. Greia er at litt utpå kvelden begynte vi å snakke med tre menn som satt på nabobordet. De var ganske kritiske til arbeidsplassen min og kjente meg igjen (eldreomsorg). En av de var svært irritert av hvordan faren hans hadde blitt behandlet. Jeg forsvarte arbeidplassen min og sa at det var leit at han ikke var fornøyd, men at han bør ta det opp med noen andre som er litt høyere på rangstigen i edru tilstand. Han ville ikke slutte å prate om det. Jeg ble mer og mer irritert og begynte derfor å skryte veldig av hvordan jeg/vi gjør det på jobb. Jeg følte meg ganske krass i kommentarene om at det ikke var pent å drive å baksnakke andres arbeidsinnsats når man ikke vet hvordan det er å jobbe i bla eldreomsorgen. Jeg gikk til slutt hjem. I dag føler jeg meg ekstremt flau. Det er så ulikt meg.. jeg var både uprofesjonell, skrytete og veldig bestemt. Jeg skulle ønske jeg bare hadde gått hjem mye før.. så ubehagelig. Er det kanskje en forskjell på menn og kvinner her? Føler ofte at menn tørr å være mer bestemte og kanskje lettere kan forsvare seg. Min samboer har sjelden fylleangst selv om han kan oppføre seg både mer bestemt og skrytete enn vanlig når han drikker. Men jeg vil bare gjemme meg under dyna og ikke gå på jobb mer. Kanskje er det noen som har et godt tips til hvordan man kan jobbe litt med seg selv dagen derpå. Anonymkode: 3f8c5...a51 Hehe godt gammaldags fyllerør med andre ord. Det går over. Jeg bor på bygda og opplevde sånne greier på puben hver helg. Anonymkode: 46d6b...ad3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:58 #3 Del Skrevet i går, 11:58 På tide å slutte med alkohol, kanskje? Anonymkode: 9dc55...325 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:14 #4 Del Skrevet i går, 12:14 Tenker jo den andre personen virket nokså dust som ikke skjønner at det er ugreit å klage slik, og ikke hører på at du ikke ville snakke om temaet. Også skjønner jeg fylleangsten også, dessverre. Det beste ville vært å ikke gå inn i en slik dødfødt diskusjon. Enten ved å ignorere, eller gå tidligere. Men ikke tenk for mye på det. Ta lærdom. Jeg er også helsepersonell og jeg kveler slike diskusjoner ved roten. Ofte ved å si at jeg vil kose meg på fritiden min, ikke snakke jobb. Anonymkode: eefab...ade 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:24 #5 Del Skrevet i går, 12:24 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): På tide å slutte med alkohol, kanskje? Anonymkode: 9dc55...325 Hvorfor det? Ser ikke noe spesielt galt i det ts har gjort. Ja, hun dro på fylla og snakka rør, men sånt skjer. Det er ikke noe unormalt å være litt drita i ny og ne. Anonymkode: 4742c...750 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:29 #6 Del Skrevet i går, 12:29 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Kanskje er det noen som har et godt tips til hvordan man kan jobbe litt med seg selv dagen derpå. Anonymkode: 3f8c5...a51 Gjort er gjort. Du får ikke gjort noe mer med det så intet å jobbe med i dag. Finn på noe annet i dag. Anonymkode: 52447...507 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:47 #7 Del Skrevet i går, 12:47 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): På tide å slutte med alkohol, kanskje? Anonymkode: 9dc55...325 Jeg skjønner ikke poenget med denne kommentaren. Det er absolutt ingen grunn her i dette tilfellet til å bidra og nøre opp under ts sin skam. Absolutt ingenting i det ts skriver er noe flaut. Ts har ikke danset toppløs på bardisken eller gjort noe dumt igrunn. Slikke diskusjoner kan skje både med og uten alkohol så det spiller ingen rolle. Og ts har også et poeng med at menn kan ta mer plass, være mer selvsikker, selvhevdene og slett ikke være det minste flau over det i etterkant men med en gang en kvinne er bestemt i en diskusjon eller finner på å være så "frekk" at hun skryter av seg selv eller arbeidet hun gjør så skal det være noe å skamme seg over i etterkant. Det bør det ikke være. Ts: du befant deg nok i en dårlig situasjon i utgangspunktet selv uten alkohol, men kanskje uten de 4 glassene med vin at du hadde kvelt diskusjonen med roten men det er ikke noe galt i å stå i det og stå litt opp for seg selv. Fylleangsten lever sitt eget liv, det er nesten umulig å temme den, men det går over. Fylleangsten består stortsett i overtenking og skrekkscenarioer, prøv å distrahere deg selv litt, gå en tur, finn en morsom serie. Og vit at det går over og ingen tenker på dette bortsett fra deg selv. Anonymkode: cd095...ab8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:04 #8 Del Skrevet i går, 13:04 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg skjønner ikke poenget med denne kommentaren. Det er absolutt ingen grunn her i dette tilfellet til å bidra og nøre opp under ts sin skam. Absolutt ingenting i det ts skriver er noe flaut. Ts har ikke danset toppløs på bardisken eller gjort noe dumt igrunn. Slikke diskusjoner kan skje både med og uten alkohol så det spiller ingen rolle. Og ts har også et poeng med at menn kan ta mer plass, være mer selvsikker, selvhevdene og slett ikke være det minste flau over det i etterkant men med en gang en kvinne er bestemt i en diskusjon eller finner på å være så "frekk" at hun skryter av seg selv eller arbeidet hun gjør så skal det være noe å skamme seg over i etterkant. Det bør det ikke være. Ts: du befant deg nok i en dårlig situasjon i utgangspunktet selv uten alkohol, men kanskje uten de 4 glassene med vin at du hadde kvelt diskusjonen med roten men det er ikke noe galt i å stå i det og stå litt opp for seg selv. Fylleangsten lever sitt eget liv, det er nesten umulig å temme den, men det går over. Fylleangsten består stortsett i overtenking og skrekkscenarioer, prøv å distrahere deg selv litt, gå en tur, finn en morsom serie. Og vit at det går over og ingen tenker på dette bortsett fra deg selv. Anonymkode: cd095...ab8 Tusen takk for et veldig fint svar gode råd! Anonymkode: 3f8c5...a51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #9 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hehe godt gammaldags fyllerør med andre ord. Det går over. Jeg bor på bygda og opplevde sånne greier på puben hver helg. Anonymkode: 46d6b...ad3 Bygdefolk blir rimelig sterke på grunn av dette, det går ikke an å rømme fra noe som helst fordi uansett hvem du snakker med, klinte med, kranglet med -du møter de garantert på butikken på mandag. Anonymkode: 1a547...3cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden Vært i samme situasjon som deg, T.S. Syntes det virket som du taklet det fint og var profesjonell i førsten, men ville ikke diskutert tilbake det beste er dog om du videre hadde gått ifra da han ikke sluttet å prate om arbeidsplassen din. Jeg sa vel noe ala «jeg forstår situasjonen men pga taushetsplikt kan jeg ikke diskutere dette med deg, ber om forståelse for dette» hvis ikke han da hadde respektert det hadde jeg gått ifra. Anonymkode: 7bd25...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå