AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden har kjøpt min første utleie bolig å lurer på hvordan det er med fradrag på renter utgifter til fradrag sånn ca: strøm 36k kommunale avgifter 22k internett 8k forsikring 30k kostnader på lån = 84k 18,5 igjen på skatt leie inntekt 192k lån 15 år 12 869 kr x 12 = 154 428kr renter = 84 889 avdrag = 69 539 kostnad for renter = 65k så etter 22% fradrag av ca 85k renter første åre så vill jeg få en rente kostnad på 65k på lånet på ca 1,6m. dette e en utleie bolig som jeg ikke bor i selv, kan jeg få de 65k i renter trukket ifra med fradrag? Anonymkode: 8e7fe...62d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurker Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Nei, man kan ikke trekke fra renteutgifter hverken på boliglån eller fellesgjeld. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden 30 000 i forsikring?? Anonymkode: 9f49b...487 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden lurker skrev (13 minutter siden): Nei, man kan ikke trekke fra renteutgifter hverken på boliglån eller fellesgjeld. Øh jo. Anonymkode: 5c216...374 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Øh jo. Anonymkode: 5c216...374 Ikke når det gjelder fradrag på leieinntekt for å redusere skatt på leieinntekt Anonymkode: 51c16...f95 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Øh jo. Anonymkode: 5c216...374 På sin egen skatt ja, men ikke slik TS spør om. At hele renteutgiften kan gå som fradrag på utleieinntekten. Anonymkode: 833b0...b98 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurker Skrevet 16 timer siden #7 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Øh jo. Anonymkode: 5c216...374 Du må lese igjen, så du forstår hva TS spør om 🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pottis Skrevet 11 timer siden #8 Del Skrevet 11 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): 30 000 i forsikring?? Anonymkode: 9f49b...487 stemmer, gjensidige ville ha 58k dnb ville ha 56k... men fikk tilbud om 30k oss sparebanken. tidigere eier betalte bare 14k i åre. så vet ikke hvorfor jeg må betale så mye. er en gammel tomannsbolig bygd i 1940, men mye er pussea opp. betalte 1,9m for boligen. Endret 11 timer siden av pottis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden Nei! Anonymkode: a143f...eb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supernaut Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden De fleste kostnader i forbindelse med utleiebolig kan trekkes fra i inntekten, dersom leieinntekten er skattepliktig. Dette gjelder også renteutgifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå