AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #21 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Bedre med litt skjerm etter en lang tung dag på skolen og komme nedpå, enn rett før leggetid.. Anonymkode: 4ea8c...1ed Ikke rett før leggetid, men mellom 17:30/18 til 18/19. De fleste 10-åringer legger seg vel ikke før tidligst kl 20? Man kommer ikke "nedpå" av skjerm, hjernen blir ytterligere stimulert. Anonymkode: 1e262...16c 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #22 Del Skrevet 13 timer siden Dette er ikke vanlig! Er hun aldersadekvat ellers? Mulig hun er overstimulert. Muligens kan hun ha Ad/hd. Noe er det i alle fall...! Dette ville jeg ha funnet ut av før problemer kommer på løpende bånd. Anonymkode: cf67c...8f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #23 Del Skrevet 4 timer siden Hva slags kosthold har hun? Høres sukrete ut... Anonymkode: 4d3ae...686 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #24 Del Skrevet 3 timer siden Jenta mi er litt eldre, men får utbrudd daglig. Mest frustrasjon og sinne. Ikke nødvendigvis av slike ting du nevner, men alle overgangssituasjoner kan lede til meltdown (tannpuss, dusjing, legge seg, står opp, gjøre lekser. Egentlig alt som ikke er lystbetont er en kamp). Hun har IKKE utbrudd på skolen, aldri hatt. Mistenker at hun tar seg sammen så mye at hun er helt gåen når hun kommer hjem. Barnet mitt har adhd og autistiske trekk (under utredning for sistnevnte, men har ikke rigid og repetitativ adferd), dette forklarer våre utfordringer. Hun reagerer som sagt i litt andre situasjoner enn de du beskriver, selv om jenta mi også kan være nokså dramatisk om ting ikke går helt hennes vei eller er ubehagelig. (Veldig sensitiv i forhold til klær, tekstur, mat..) Det kan jo hende datteren din opplever sensorisk ubehag og er sensitiv. Feil skje, sitte på samme plass etc er litt rigid oppførsel. Har hun generelt vansker med forandring? Jeg ville nok vært litt oppmerksom på om mye av utbruddene er knyttet til forandring eller sensoriske utfordringer (overfølsomhet i forhold til f.eks. tekstur, smak, lys, lyder, berøring) da dette kan være tegn på autisme. Jeg sier ikke at jeg tror det er tilfellet, men greit å være litt oppmerksom. Anonymkode: a5506...bc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå