AnonymBruker Skrevet 2. mars #1 Skrevet 2. mars Lunsjtid? Etter middag som kveldskos? Anonymkode: 82673...9c1
AnonymBruker Skrevet 2. mars #2 Skrevet 2. mars I en anstendig familie serveres bollene mellom kl. 11 og kl. 1230. Anonymkode: 942b8...b2e 1
Million Skrevet 2. mars #3 Skrevet 2. mars Sverige er fastelavensbollenes hjemland, og der kalles de for semlor. De serveres tradisjonelt på "fettisdagen" som i år er 4. mars. Men svenskene, de eeeeelsker semlor, og spiser dem i mange uker både før og etter selve Fettisdagen. De spiser dem til lunsj, etter middag, til kvelds, ja hele døgnet! De er jo så gode, så svenskene klarer ikke styre seg. Jeg bodde i Sverige et par år på 90-tallet, og hadde en periode jobb på et konditori, der jeg sto ved disken og solgte varene. Og ang. semlor... herregud vi solgte hundrevis, tusenvis i mange uker! ALLE som kom innom skulle ha semlor. De bakte og bakte for full maskin på bakrommet, men det hendte likevel vi gikk tomme. Det var jo krise. Svenskene er gale etter fastelavensbollene! De lager dem med vispet krem blandet med mandelmasse, om jeg husker rett. Gjør de det i Norge også? Uansett, svenskene spiser dem til alle døgnets tider, så da kan vi nordmenn gjøre det også. Så svaret på spørsmålet ditt er vel "Når du har lyst på dem". 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars #5 Skrevet 2. mars Etter middag, litt ut på kvelden Anonymkode: b768a...bf1
AnonymBruker Skrevet 2. mars #6 Skrevet 2. mars Vi pleide å ha det etter søndagsmiddagen når jeg var liten. Vi spiste fastelavensboller i går på ettermiddagen, siden vi ikke skal være hjemme i dag. Anonymkode: bffb1...7a4
AnonymBruker Skrevet 2. mars #7 Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (20 minutter siden): I en anstendig familie serveres bollene mellom kl. 11 og kl. 1230. Anonymkode: 942b8...b2e Haha.... Etter middag serveres fastelavens boller her og hos de fleste vi kjenner! Bollene skal gjerne bakes, men selvsagt kan du ta det til frokost om du har ferdigboller.. Anonymkode: 49dbd...2f9
AnonymBruker Skrevet 2. mars #8 Skrevet 2. mars Blir på ettermiddagen i dag👍🏼 Anonymkode: 009a8...546
AnonymBruker Skrevet 2. mars #9 Skrevet 2. mars Kos dere med bollene, for meg er de det kvalmeste jeg vet, har aldri likt det, sikkert fordi jeg ikke er så glad i pisket krem Anonymkode: 8e3b5...561
Brunhilde Skrevet 2. mars #10 Skrevet 2. mars Her blir det som en sen lunsj, sånn i 12.30-13.00 tiden, det passet best både for gjestene og meg. Bollene bakes nå, så de er ferske når de serveres.
NiceOrNothing Skrevet 2. mars #11 Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Lunsjtid? Etter middag som kveldskos? Anonymkode: 82673...9c1 Når du selv ønsker . Her serveres de etter middag / til kaffen / dessert ☺️
AnonymBruker Skrevet 2. mars #13 Skrevet 2. mars Som et mellommåltid mellom lunsj og middag. Har små barn hvorav to sover på dagtid, så det passer best for oss i 13-14 tiden. Anonymkode: 73415...60f
AnonymBruker Skrevet 2. mars #14 Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kos dere med bollene, for meg er de det kvalmeste jeg vet, har aldri likt det, sikkert fordi jeg ikke er så glad i pisket krem Anonymkode: 8e3b5...561 Moren min baker en variant fylt med vaniljekrem og mandelmasse, altså bollene fylles før steking (de får en slags "skjøt" under, siden fyllet er innbakt og ikke synlig som i for eksempel en skolebolle). De er mye bedre enn en vanlig "tørr" hvetebolle fylt med pisket fløtekrem og syltetøy😊 Anonymkode: 380a4...98e 1
k4ren Skrevet 2. mars #15 Skrevet 2. mars (endret) AnonymBruker skrev (40 minutter siden): I en anstendig familie serveres bollene mellom kl. 11 og kl. 1230. Anonymkode: 942b8...b2e Far er på jobb, skal vi bare reise til svigers og spise boller uten han? Veldig anstendig familie altså. Endret 2. mars av k4ren
AnonymBruker Skrevet 2. mars #16 Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Moren min baker en variant fylt med vaniljekrem og mandelmasse, altså bollene fylles før steking (de får en slags "skjøt" under, siden fyllet er innbakt og ikke synlig som i for eksempel en skolebolle). De er mye bedre enn en vanlig "tørr" hvetebolle fylt med pisket fløtekrem og syltetøy😊 Anonymkode: 380a4...98e Det høres godt ut Anonymkode: 8e3b5...561 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars #18 Skrevet 2. mars Spiser ikke boller, men måtte ha blitt på et tidspunkt som ikke ødelegger for frokost og middag, som er viktige måltider. Boller er jo veldig mettende. Så det måtte ha blitt i 12-tiden, eller på kvelden. Anonymkode: 66ad3...d3b
AnonymBruker Skrevet 2. mars #19 Skrevet 2. mars Her har det vært servert fastelavensboller hele helgen 😊 Anonymkode: 044fd...c15
AnonymBruker Skrevet 2. mars #20 Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (55 minutter siden): I en anstendig familie serveres bollene mellom kl. 11 og kl. 1230. Anonymkode: 942b8...b2e Jeg regner med dere starter en 40 dagers faste etterpå? Anonymkode: 044fd...c15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå