AnonymBruker Skrevet i går, 10:15 #1 Del Skrevet i går, 10:15 Jeg har vært i tre forhold i mitt liv. I ingen av forholdene har mennene gjort noe særlig romantisk, mens jeg har alltid vært den som organiserer og kjøper små gaver etc.. De har jo vært flinke til å sende blåsekyss og gi klemmer. Men jeg har aldri mottatt en romantisk gave " bare fordi". Jeg gar ønsket neg en ring, som jeg gar fått, sånn at jeg kan se opptatt ut. Etter å ha virkelig sterkt ønsket meg det. De har aldri heller organisert noe ost og vin eller romantisk middag, kino eller annet. Ikke fått noe på valentinsdag eller andre spesielle dager annet enn jul og bursdag og da har budsjettet vært stortsett under 1000. Har følt at om noe skal skje er det alltid jeg som må organisere. Lurer på om dette er bare standard normalt menn er sånn eller har jeg vært uheldig. Anonymkode: ada2b...9ff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:20 #2 Del Skrevet i går, 10:20 Du har nok ikke valgt de mest romantiske mennene. Det høres ganske vanlig ut, det du beskriver. Og det er mange typer handlinger som er kjærlighet, små og store gjøremål, å h en stabil inntekt, osv osv. Anonymkode: 4e22e...294 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:24 #3 Del Skrevet i går, 10:24 Jeg tror at mange kvinner har en forventning om å bli romantisert i et forhold, uten å yte noe tilbake. Sånn generelt, og kanskje litt ubevisst. Alle har sin måte å vise kjærlighet på. Praksis fra forelskelsesfasen i forholdet gir nok ikke et godt bilde av hva man ender opp med etter 5-10 år. Anonymkode: c809c...32c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:31 #4 Del Skrevet i går, 10:31 Sa du hva du ønsket deg til feks valentinsdagen? Da hadde jo du sikkert fått det. Anonymkode: 9eecd...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:35 #5 Del Skrevet i går, 10:35 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sa du hva du ønsket deg til feks valentinsdagen? Da hadde jo du sikkert fått det. Anonymkode: 9eecd...6b7 Personlig ønsker jeg mer initiativ fra hans side enn å be om ting. Har selv alltid partner i baktanker når jeg handler og kjøpte ofte små gaver. Hsr strikket og sydd overraskelser til partner. Fikk dog ikke slikt tilbake. Anonymkode: ada2b...9ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:47 #6 Del Skrevet i går, 10:47 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Personlig ønsker jeg mer initiativ fra hans side enn å be om ting. Har selv alltid partner i baktanker når jeg handler og kjøpte ofte små gaver. Hsr strikket og sydd overraskelser til partner. Fikk dog ikke slikt tilbake. Anonymkode: ada2b...9ff Jeg var som deg og valgte gang på gang menn som ikke var romantiske, når jeg egebtlig ønsket romanse. Så innså jeg at jeg la forventningene altfor lavt fra starten, så jeg bet meg selv i foten igjen og igjen. I stedet begynte jeg å være tydelig på mine forventninger, på en "cheeky" måte. Jeg nevnte også romantiske ting tidligere ekser hadde gjort for meg 😅 Nå har jeg verdens mest romantiske mann som gjør en innsats med "the little things". Men det krevde litt egeninnsats for å trene opp den dynamikken, det skjer ikke bare av seg selv. Et eksempel fra starten, kunne vi gå forbi en blomsterbutikk, og jeg kunne peke på mine favorittblomster og sa litt lattermildt "nå håper jeg du lagrer disse i minnebanken din, så du overrasker meg med riktig type blomster når du føler deg ekstra forelska i meg!" eller når bursdagen min nærmet seg, sa jeg "åh, jeg gleder meg til å se hva du finner på å overraske meg med på bursdagen, jeg elsker å ha bursdag - og tenk at jeg får dele den med deg i år!" Eller, "hvis jeg våkner til en sexy liten lapp fra deg på nattbordet kommer jeg til å gå rundt å ha lyst på deg hele dagen... Tenk som jeg hadde behandlet deg når du kom hjem da!" Små kommentarer som gjør mine forventninger klare og tydelige, samtidig som det legger opp til positiv interraction mellom oss. Det viser at han kan gagnes av å gjøre disse tingene (burde ikke være nødvendig, men dessverre er det ofte det) og han opplever ingen klaging i etterkant. Og ikke minst, når han gjør noen av disse tingene, skryter jeg av han som bare det. Som en unge som nettopp har gjort noe de er stolte av. Fyrer opp egoet hans, og da er det mye større sjanse for at det fortsetter! Og hvis det går lang tid uten noe, så nevner jeg det ved å si "det er godt jeg vet hvor mye du elsker meg, ellers hadde jeg trodd du hadde mistet interessen nå som jeg ikke har fått blomster på så lenge, men jeg vet du har vært vledig travel. Kanskje jeg skulle kjøpt deg blomster faktisk!" Og det har alltid fungert, så er det rett tilbake. Anonymkode: 32442...5e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:43 #7 Del Skrevet i går, 13:43 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg var som deg og valgte gang på gang menn som ikke var romantiske, når jeg egebtlig ønsket romanse. Så innså jeg at jeg la forventningene altfor lavt fra starten, så jeg bet meg selv i foten igjen og igjen. I stedet begynte jeg å være tydelig på mine forventninger, på en "cheeky" måte. Jeg nevnte også romantiske ting tidligere ekser hadde gjort for meg 😅 Nå har jeg verdens mest romantiske mann som gjør en innsats med "the little things". Men det krevde litt egeninnsats for å trene opp den dynamikken, det skjer ikke bare av seg selv. Et eksempel fra starten, kunne vi gå forbi en blomsterbutikk, og jeg kunne peke på mine favorittblomster og sa litt lattermildt "nå håper jeg du lagrer disse i minnebanken din, så du overrasker meg med riktig type blomster når du føler deg ekstra forelska i meg!" eller når bursdagen min nærmet seg, sa jeg "åh, jeg gleder meg til å se hva du finner på å overraske meg med på bursdagen, jeg elsker å ha bursdag - og tenk at jeg får dele den med deg i år!" Eller, "hvis jeg våkner til en sexy liten lapp fra deg på nattbordet kommer jeg til å gå rundt å ha lyst på deg hele dagen... Tenk som jeg hadde behandlet deg når du kom hjem da!" Små kommentarer som gjør mine forventninger klare og tydelige, samtidig som det legger opp til positiv interraction mellom oss. Det viser at han kan gagnes av å gjøre disse tingene (burde ikke være nødvendig, men dessverre er det ofte det) og han opplever ingen klaging i etterkant. Og ikke minst, når han gjør noen av disse tingene, skryter jeg av han som bare det. Som en unge som nettopp har gjort noe de er stolte av. Fyrer opp egoet hans, og da er det mye større sjanse for at det fortsetter! Og hvis det går lang tid uten noe, så nevner jeg det ved å si "det er godt jeg vet hvor mye du elsker meg, ellers hadde jeg trodd du hadde mistet interessen nå som jeg ikke har fått blomster på så lenge, men jeg vet du har vært vledig travel. Kanskje jeg skulle kjøpt deg blomster faktisk!" Og det har alltid fungert, så er det rett tilbake. Anonymkode: 32442...5e9 Hva gjorde du for å balansere gnægingen din? Anonymkode: c809c...32c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:49 #8 Del Skrevet i går, 13:49 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva gjorde du for å balansere gnægingen din? Anonymkode: c809c...32c Hæ? Anonymkode: 32442...5e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet i går, 13:51 #9 Del Skrevet i går, 13:51 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tror at mange kvinner har en forventning om å bli romantisert i et forhold, uten å yte noe tilbake. Sånn generelt, og kanskje litt ubevisst. Alle har sin måte å vise kjærlighet på. Praksis fra forelskelsesfasen i forholdet gir nok ikke et godt bilde av hva man ender opp med etter 5-10 år. Anonymkode: c809c...32c 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:03 #10 Del Skrevet i går, 14:03 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hæ? Anonymkode: 32442...5e9 Hva bidro du med for å rettferdiggjøre forventningene dine? Anonymkode: c809c...32c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #11 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva bidro du med for å rettferdiggjøre forventningene dine? Anonymkode: c809c...32c Daglig nytelse, matlaging, hyggelige gester tilbake, hagearbeid, komplimenter, emosjonell modenhet m.m. Jeg kan garantere deg at jeg ikke forventer mer enn hva jeg tilbyr selv, hvis du er rett for en ubalanse i mitt forhold. Om noe vipper balansen i hans favør fremdeles. Anonymkode: 32442...5e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #12 Del Skrevet 20 timer siden Bra tips fra hun ene her. Jeg har også lært at jeg må si tydelig fra om jeg ønsker meg noe. Det sa kjæresten min helt i starten også. Han ønska tydelighet fra meg og at han ikke kunne lese tanker. Så jeg har også fått masse trening i å være tydelig, og godta at han ikke er "naturlig" romantisk! Jeg sa at jeg ønska meg en gave på valentinsdagen, og da ga han meg en rose og øredobber. Min "gave" ble at jeg planla en overraskelsesdate for ham! Jeg kan også spørre ham rett ut "syns du jeg er søt/morsom/interessant?" Om jeg får litt lite komplimenter.han er ikke så godt til å gi det ut av det blå. Jeg sier det med et glimt i øyet selvsagt, men da følger han opp med å gi med uventede komplimenter også. Vi prøver å være gode til å kommunisere forventninger! Det vil si, hans eneste forventning hittil er at jeg er tydelig på mine forventninger...så da prøver jeg det! Anonymkode: 196c2...277 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg tror at mange kvinner har en forventning om å bli romantisert i et forhold, uten å yte noe tilbake. Sånn generelt, og kanskje litt ubevisst. Alle har sin måte å vise kjærlighet på. Praksis fra forelskelsesfasen i forholdet gir nok ikke et godt bilde av hva man ender opp med etter 5-10 år. Anonymkode: c809c...32c Tror veldig mange kvinner yter andre veien, men at mange menn synes det er lite mandig å vise slike romantiske gester. Jeg har mann som gjør det. Heldige meg! Det gjør ham absolutt ikke til mindre MANN, men til mer. Mine venninner er veldig misunnelig (og glad på mine vegne), og godt mulig halvparten ikke hadde vært skilt nå dersom mannen trådte litt mer til med slikt, for de fleste som ble skilt ble det på bakgrunn av å føle seg lite sett, lite eksket og lite respektert. Å vise at man setter pris på sin kjære er viktig. Og ja jeg gjør det andre veien også. Men hadde gått tom jeg også om dette skjedde kun en vei. Anonymkode: a7fb2...47c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #14 Del Skrevet 14 timer siden "Blåsekyss" og den slags som ble nevnt, det synes jeg er utrolig teit... Absolutt IKKE nødvendig for min del Jeg setter mer pris på omtanken i hverdagen. At han kjøper med noe godt på vei hjem til meg, at han spontant gir meg en klem eller holder rundt meg, at vi kan dele en interesse og gi hverandre innspill der, at han deler noe som har skjedd med meg og spør hva jeg tenker, alt mulig sånn smått og stort i hverdagen. Jeg glemmer noe, og så stikker han og henter, med et smil. Bare det å se på ham når han venter på meg og så oppdager at jeg kommer, se at han lyser opp, det finnes ikke noe mer romantisk. For min del er det hyggelig med gaver eller en blomsterbukett til bursdag og i julen, men jeg er ikke så opptatt av at han må huske på Valentines Day eller sånt, det spiller liten rolle for meg. Jeg vil at han skal gjøre ting spontant, ikke fordi jeg går og hinter og maser. Han er ikke så evneveik at han må ha inn med teskje, og alt det andre jeg har nevnt, teller mer enn gaver. Anonymkode: 7feba...007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #15 Del Skrevet 11 timer siden Jeg har aldri vært romantisk eller forventet noe dill. Men de fleste jeg har vært i forhold med har vært romantisk og oppmerksom tross det... Er først med nåværende kjæreste jeg er romantisk anlagt. Så stemmer ikke med de mennene jeg har vært sammen med. Anonymkode: b33fe...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 11 timer siden #16 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (20 timer siden): Sa du hva du ønsket deg til feks valentinsdagen? Da hadde jo du sikkert fått det. Anonymkode: 9eecd...6b7 Men alvorlig talt, da er det jo ikke en romantisk gest lenger, da er det en bestilling. Ganske sikker på at det ikke er det TS er ute etter. TS, jeg skjønner det godt, men jeg er usikker på hvor mye dette er en egenskap som faktisk kan læres, og det er ikke noe alle, verken menn eller kvinner innehar. Hvis dette er viktig for deg kan det rett og slett hende du har valgt feil partner, men du kan faktisk ikke gå ut i fra at alle er «romantiske» på din måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå