Gå til innhold

Tips til hvordan man skal fortelle at man vil skilles?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.3.2025 den 11.10):

Jeg aner ikke hvordan jeg skal gå frem. Vi har barn og de er jo her hele tiden. Ser for meg et kaos og helvette på jord når jeg tar det opp. Og hva skal jeg si? Jeg vil skilles? 

Anonymkode: ee3f7...68b

Hvordan går det ? Har du gjort det ? 
Sliter med det samme …. 

Anonymkode: 33145...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan går det ? Har du gjort det ? 
Sliter med det samme …. 

Riv av plasteret. Dette er ren selvpining.

Anonymkode: bbb1c...cf6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Riv av plasteret. Dette er ren selvpining.

Jeg vet .. er vanskelig … uff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet .. er vanskelig … uff

Du må bare hoppe i det. Det blir ikke noe enklere av å vente. Tvert imot. Det blir verre.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøv å få barnepass. Gjerne overnatting. Evt få barnepass og sørg for at du har planer med barna når de kommer hjem. Så drar dere ut fra huset noen timer så mannen kan få summet seg litt alene. 

Mulig det kan være lettere å gå en tur mens du tar det opp? 

Anonymkode: 00ff2...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig vanskelig. Han kommer sikkert til å ønske å straffe deg fordi du ikke orker å være slaven hans mer. Forgifte barna mot deg, tilbakeholde verdier osv. Har ei venninne som gikk fra mannen sin for snart halvannet år siden. Han okkuperer fremdeles huset og nekter å selge (hun betaler fremdeles halvparten av boliglånet for å prøve å dempe konfliktnivået). 

Anonymkode: 6066f...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.3.2025 den 11.26):

Problemet er at jeg har vurdert skilsmisse flere ganger men er redd/svak/feig til å gjøre noe med det. Jeg er konfliktsky og livredd for hva alle andre skal si eller snu ryggen til. Det er ikke utropskap eller noe, jeg vil bare finne meg selv uten mannen. Jeg er så lei. Orker ikke mer. Bestemte meg forrige uke at NOK er nok. Vi har jo tidligere snakket om problemer i forholdet men da blir han bare pågående og prøver å rette opp i det, fordi han blir redd og det er ikke genuint. Jeg må bare få satt meg ned, og sagt at jeg trenger å finne meg selv uten han - hvem er jeg? Og at det innebærer at jeg vil skilles. 

"Nå må vi ta opp tråden fra sist vi snakket sammen om samlivet/ekteskapet"

Jeg vet du ikke ønsker at vi går fra hverandre, og at du har gjort en ekstra innsats når vi har snakket om det tidligere, men nå har jeg bestemt meg endelig, og det er ikke noe du kan si eller gjøre for å endre det. Det ser sikkert ikke sånn ut nå, men det er garantert det beste for oss begge to....

Bla bla bla...

Anonymkode: 3833a...b6f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.3.2025 den 17.16):

Jeg ser flere kommentere at å slå opp for å finne ut hvem man er uten mannen er helt latterlig. Takk for støtten. Når man har vært sammen siden ungdomsskolen og flyttet fra foreldrene sine og rett inn sammen, så nei jeg vet ikke hvem jeg er. Følelsene er borte for lengst og vi er bare venner som bor sammen. Jeg tror oppriktig ikke at mannen har en indikasjon på hva som kommer, jeg tror han lever i fornektelse. Det er trygt og behagelig å bare la det skure og gå, men jeg fortjener å ha det bra med meg selv og han fortjener å leve med noen som vil elske han/og være med han. Ikke bare fordi vi MÅ… 

Jeg har fått nok. Kan ikke ta opp temaet nå også vente tre mnd før jeg sier jeg vil skilles? Jeg har allerede ventet for lenge. 
Sist jeg tok tema ble han så utenfor og sint. Jeg vil bare få det overstått. Kall meg gjerne kald men stå i min situasjon før du angriper grunnen til at jeg vil gå. 

Du får bare si at nå vil du ikke mer, og at du vil skilles. Her er det jo ingen sjans for at han får være en del av prosessen. Den har du tatt uten ham. 

Anonymkode: cb564...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...