AnonymBruker Skrevet i går, 09:51 #1 Del Skrevet i går, 09:51 Er det lurest å velge den milde eller den tøffe valpen i kullet? Hvorfor? Hvilken hadde du valgt? Anonymkode: 08a8e...f1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:57 #2 Del Skrevet i går, 09:57 Jeg hadde valgt den milde. Det er lettere å tøffe opp, enn å stagge. Anonymkode: a1cae...22f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:58 #3 Del Skrevet i går, 09:58 Kommer an på om det er en brukshund eller selskapshund. Vi fikk den minste i ett kull og kunne ikke fått bedre hund. Anonymkode: 5244f...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:04 #4 Del Skrevet i går, 10:04 Ingen seriøse oppdrettere lar kjøperene velge valp fritt. De fordeles etter egenskaper til egnede hjem fra de som er med valpene hver dag og kjenner de best. Anonymkode: 62669...eab 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pysa Skrevet i går, 10:09 #5 Del Skrevet i går, 10:09 Vi valgte ikke, valpen valgte oss. Begge gangene jeg har kjøpt hund ble det slik. Ellers er det et vanlig tips å se etter de i midten, de som verken er tøffest eller mest pysete. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:11 #6 Del Skrevet i går, 10:11 Ikke ta den som kommer bort først, og ikke ta den søte klumpen som ble sittende igjen da de andre kom bort. Det er stort sett ytterkantene i kullet, og de som vil kreve mest og kan bli en håndfull å oppdra. Anonymkode: a9f32...5a6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:11 #7 Del Skrevet i går, 10:11 Det kommer jo helt an på hva slags person du er og familien din er, og hva du skal bruke hunden til. Skal du gå i fjellet hver uke og trene med den i agility og lydighet, så er det nok best med en hund som er mer frempå. En mild og litt tilbaketrukket hund passer som familiehund som ikke skal brukes til noe annet enn kos og slikt. Det er også mange oppdrettere som velger valp til hver enkelt kjøper, og ikke lar dem velge selv. De velger for deg, utifra hva du sier du skal bruke hunden til. Jeg hadde ikke likt dette, men jeg vet mange oppdrettere gjør det. Av mine to hunder som jeg har hatt, så valgte jeg den første selv, og det var greit for oppdretter. I det andre tilfellet, valgte oppdretter for meg, fordi jeg ikke skulle bruke hunden i utstilling og jeg fikk derfor en av valpene som var "mindre heldig" tegnet. Den med mest klassiske tegninger gikk til en som skulle bruke den både til utstilling og agility. Anonymkode: 34ef1...ea2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:15 #8 Del Skrevet i går, 10:15 Hva er fordelene og ulempene med en som er mild VS. En som er tøff? Anonymkode: 08a8e...f1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:18 #9 Del Skrevet i går, 10:18 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er fordelene og ulempene med en som er mild VS. En som er tøff? Anonymkode: 08a8e...f1f Det avhenger både av rase, din erfaring og hva du skal bruke hunden til. Anonymkode: 62669...eab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:29 #10 Del Skrevet i går, 11:29 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det avhenger både av rase, din erfaring og hva du skal bruke hunden til. Anonymkode: 62669...eab Kan du nevne noen eksempler? Anonymkode: 08a8e...f1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #11 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan du nevne noen eksempler? Anonymkode: 08a8e...f1f For et ytterpunkt så vil den tøffeste malinoisen i kullet sannsynligvis være lite egnet til andre enn forsvaret, alternativt noen som virkelig vet hva heftige drifter vil si og har et annet godt planlagt bruk for nettopp dette. Den mest frempå malteseren i kullet vil være godt egnet som en familiehund. Anonymkode: 62669...eab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #12 Del Skrevet 23 timer siden Velger du en selskapshundrase du har planer om å faktisk bruke til noe sport så ønsker du kanskje en av de som er aller mest frempå, kontaktsøkende og lekne. I et kull med brukshunder der en skal gå til noen som ikke har planer om bruks, men en sporty tur-/kløvvenn så burde ikke en av de mest frempå gå til denne personen. Til en familie med små barn eller som planlegger dette burde generelt ikke en valp som viser mer engstelse enn de andre gå heller, men kanskje ikke den i kullet som er mest bajas heller. Alt handler om å velge riktige hjem. Anonymkode: 62669...eab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #13 Del Skrevet 23 timer siden Vi fikk den som gjemte seg bak ryggen, kom sist frem for å hilse og løp minimalt med søskene for å leke. Tror bare ikke hun gadd, for etter 2 dager hos oss var nysgjerrig på alt og er sjefen i hundeflokken vår. Så rolig og beskjeden i kullet trenger ikke bety en redd og usikker hund. Anonymkode: c9d83...988 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #14 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er det lurest å velge den milde eller den tøffe valpen i kullet? Hvorfor? Hvilken hadde du valgt? Anonymkode: 08a8e...f1f Mild og tøff i forhold til hva? Innad i kullet? Rasen? Annen rase? Hva den er i forhold til sine søsken sier veldig lite. Anonymkode: e455c...c66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 22 timer siden #15 Del Skrevet 22 timer siden Det spørs hva du mener med "mild" og "tøff". Jeg ville tatt en valp som var trygg, glad og leken. En som kom bort til meg og hilste med en gang uten frykt. Jeg ville ikke tatt en valp som ikke våget å hilse og som var forsiktig/redd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Howl Skrevet 18 timer siden #16 Del Skrevet 18 timer siden En seriøs oppdretter velger ut to-tre valper i kullet som matcher deg og din familie sin livsstil, også kan dere velge ut ifra det. Hvis oppdretter er helt likegyldig til hvem dere velger, så hadde jeg ikke kjøpt fra den oppdretteren i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden Vi ble valgt av siste valp, men det var også den oppdretteren mente vi skulle ha utfra våre kriterier og erfaring. Anonymkode: d76d9...70e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden Jeg har kjøpt valp to ganger og det ble henne som var mest interessert i oss. Jeg tror det er litt sånn at valp og eier velger hverandre. Man kan nesten se at en valp presser seg frem og vil mer til deg enn de andre. Kanskje er det litt kjemi mellom valp - eier, kanskje er det innbildning Men det føles litt magisk når man finner "den rette". Da jeg valgte sist ønsket jeg den valpen som satt og så på oss så mye. Som om hun betraktet oss. Var heldig og fikk henne og neste valpebesøk la hun hodet inntil brystet mitt, som om hun også uttrykte at fikk riktig familie. Anonymkode: 5c4e9...9d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå