AnonymBruker Skrevet i går, 09:27 #1 Del Skrevet i går, 09:27 Jeg har vært der og kjørt gjennom flere ganger. Like skuffet hver gang. En ting er at jeg knapt har opplevd over 18 grader og konstant sterk vind. Alt ser så kjipt og øde ut. Fikk tips om Ebeltoft at det var så fint. Ble skikkelig skuffet. Er det noe jeg har oversett? Anonymkode: b2b20...b82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:47 #2 Del Skrevet i går, 09:47 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har vært der og kjørt gjennom flere ganger. Like skuffet hver gang. En ting er at jeg knapt har opplevd over 18 grader og konstant sterk vind. Alt ser så kjipt og øde ut. Fikk tips om Ebeltoft at det var så fint. Ble skikkelig skuffet. Er det noe jeg har oversett? Anonymkode: b2b20...b82 Jeg tror dere må endre på forventningene først og fremst. Har vært mye i Danmark i sommerferiene og 18 grader og vind er vanlig. Så hvis du har planer om soling på stranda så vil du lett bli skuffet. Men har du med vanntett jakke og planlegger å gå tur langs sjøen så kan du få en fin opplevelse. Ta med bikinien i tilfelle du er heldig. Og hvis du vil utnytte vinden, reis til Løkken på Jylland og prøv vindsurfing. 18 grader passer fint for en aktiv ferie, Danmark har mange terrengsykkelstier hvis dere liker det. Og naturen ved Møns Klint på Skjælland/lolland. Og Hvide Sande på Jylland. De små øyene syd for Fyn. Skagen på NordJylland. Innendørs kulturopplevelser i byene ved dårlig vær. Anonymkode: 3d199...92e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:48 #3 Del Skrevet i går, 09:48 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror dere må endre på forventningene først og fremst. Har vært mye i Danmark i sommerferiene og 18 grader og vind er vanlig. Så hvis du har planer om soling på stranda så vil du lett bli skuffet. Men har du med vanntett jakke og planlegger å gå tur langs sjøen så kan du få en fin opplevelse. Ta med bikinien i tilfelle du er heldig. Og hvis du vil utnytte vinden, reis til Løkken på Jylland og prøv vindsurfing. 18 grader passer fint for en aktiv ferie, Danmark har mange terrengsykkelstier hvis dere liker det. Og naturen ved Møns Klint på Skjælland/lolland. Og Hvide Sande på Jylland. De små øyene syd for Fyn. Skagen på NordJylland. Innendørs kulturopplevelser i byene ved dårlig vær. Anonymkode: 3d199...92e *Vindtett jakke (vanntett er heller ikke dumt)😉 Anonymkode: 3d199...92e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:55 #4 Del Skrevet i går, 11:55 Er det med eller uten barn? Da barna var små ferierte vi på ulike feriesentre, det var perfekt med barn! Massevis av aktiviteter for store og små: alltid stort badeland, geiter, volleyball, lekeland osv. i tillegg til dyreparker og fornøyelsesparker i korg kjøreavstand. Vi har feks vært på Østre Hurup, Lalandia Rødby, Skallerup mm. Uten barn er det også nydelig landskap for sykkelturer i Danmark. Ålborg er en utrolig fin by, og Århus er fantastisk (både med og uten barn). Men om ønske ditt er 30 grader og solseng, så velger du ikke Danmark. Anonymkode: 42edb...885 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:03 #5 Del Skrevet i går, 12:03 Danmark betyr vind og en del regn, ja. Men det er jo Skandinavia, og ikke Syden. Herlig temperaturer for meg, og så liker jeg maten og ferielivet i Danmark. Har vel knapt badet der noen gang, synes det er for mye vindt og for kaldt til det, men det er greit for meg. Har feriert på mange steder i Danmark, har likt Prestø (sørøst Sjælland) best. Dårlig vær, men veldig gode spisesteder, koselige gamle gater og et greit utgangspunkt å kjøre og se andre ting. Anonymkode: 88320...079 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:17 #6 Del Skrevet i går, 12:17 Har leid feriehus nord på Djursland mange ganger, og storkost oss både på voksenferie og med barn. Feriebildene fra disse turene inkluderer lange late dager i bikini på sandstrand, med bading og soling i deilig vær. Rusle bort til strandrestauranten og kjøpe seg en kald, grønn en. Gå i matbutikker og handle til grillings med utvalg og priser vi ikke har i Norge, sjekke ut interiørbutikker i små koselige byer hvor man ofte kan gjøre kupp på blant annet dansk design, besøke de mange familieparkene om man reiser med barn, leie sykler og legge ut på tur langs tilrettelagte stier og veier. Men det kommer såklart an på forventningene, om du ikke ønsker å pakke med vindjakke eller ta høyde for en innedag eller to, så er kanskje ikke Danmark noe for deg. Anonymkode: 0d2cc...b1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:10 #7 Del Skrevet i går, 19:10 Hvis du drar til Danmark og tror du skal få sydentemperatur og fint vær hele tiden, er ikke det riktig plass for deg. Jeg elsker Danmark og har feriert der i mange år, også på ulike årstider. Og synes alle årstider har sin sjarm. Som andre allerede har nevnt må man være forberedt på både regn, vind og litt ruskevær. Nå skal det også sies at jeg har vært veldig heldig med mine turer til Danmark og har ofte både solet meg og badet i havet. Det beste med Danmark er folkene, naturen, lyset - egentlig bare hele stemningen. Langs kysten av Sjælland er det utrolig mange fine småbyer, strender og masse turmuligheter. Fyn er frodig og litt mer kupert enn resten av Danmark. Masse flotte slott, sykkel- og vandremuligheter, herregårder og gode restauranter. Jylland er jeg minst kjent i, men kysten er vill med mye vær. Sikkert flott for de som vil surfe og slike ting. Skagen er en fin by med nydelig lys og strender. få steder jeg slapper slik av og får ladet batteriene som jeg gjør i Danmark. Og København. Blir aldri lei den byen ❤️ Uansett hvor mange ganger jeg besøker den finner jeg alltid noe nytt å se og gjøre. Jeg elsker som sagt Danmark, men kjenner flere som ikke skjønner sjarmen. Det er helt greit, vi er forskjellige og det er mange som har feriefavoritter jeg ikke skjønner noe av. Anonymkode: cd85a...860 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:31 #8 Del Skrevet i går, 19:31 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har vært der og kjørt gjennom flere ganger. Like skuffet hver gang. En ting er at jeg knapt har opplevd over 18 grader og konstant sterk vind. Alt ser så kjipt og øde ut. Fikk tips om Ebeltoft at det var så fint. Ble skikkelig skuffet. Er det noe jeg har oversett? Anonymkode: b2b20...b82 Vi og barna har vært mange år i Danmark om sommrene! Mange attraksjoner/parker,dyreparker,badeland/lalandia, mange fine strender. Stortsett vært heldig med været og fått badet masse. Kan ikke huske noe særlig med regn. Men i fjor var det av og på med sol og regn! Spørs hvilke forventninger du har, hva du liker å gjøre og hva dere finner på! Lengre nede i danmark er været bedre og mindre vind ofte. Men det varierer fra år til år det og! Finn ut hvor dere vil utforske og hva dere vil gjøre. Pass på at det er ting å gjøre innendørs og. Lei ett stort feriehus med god plass og noe ekstra? Anonymkode: 02f60...376 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Del Skrevet 14 timer siden Jeg likte meg veldig godt i Thisted. Hvis man er interessert i naturopplevelser er mulighetene i Thy nasjonalpark uendelige. Men det kommer jo helt an på forventninger, det er absolutt ikke noe sol og strandliv der, og reiser man med barn blir det nok fryktelig kjedelig. Jeg ville bare gå turer og ta livet helt med ro. Anonymkode: 8e90a...9be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Del Skrevet 14 timer siden Vi var tre generasjoner som leide et stort hus utenfor Løkken i to uker. Fikk brukt den kjempelange stranda masse. Tror det området er kjent for fint vær? Hadde leiebil, og fartet mye rundt. Dagstur til Skagen bl.a. Avsluttet med et par dager i Aalborg, men trivdes mye bedre i Løkken. Anonymkode: a69b8...ef9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Del Skrevet 9 timer siden Leide hus i Mariehamn (tror jeg det het), langt sør på østsiden av Danmark. Hadde et flott hus ved sjøen, med svømmebasseng inne (vi var flere familier som reiste sammen). Bassenget inne var gull verdt, for det var så mye vind og litt kjølig at vi nesten ikke badet på den fine stranda. Høydepunktet for min del var turen vi tok til Knuthenborg safariepark. Det var en WOW-opplevelse, veldig kult. Anbefales på det sterkeste. Anonymkode: 81733...e2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden Her må du kanskje ta en reality check og sette forventningene deretter? 18 grader er jo helt grei sommertemperatur for Skandinavia, og altså, om du er ved havet ved kysten, så er det vind? Jeg bor i Bergen, og har aldri reagert på vind og temp i Danmark - og jeg har feriert der MYE som barn, og nå også som voksen. De siste par årene har vi vært i Skallerup (fantastisk om man har småbarn). Det er verken øde eller kjipt? Vind, ja. I fjor var det 15-16 grader og vind og regn hele uken vi var der, året før var det 22-25 grader og knall sol i en hel uke. Vil du ha sydentemperaturer må du dra et annet sted. Anonymkode: 7045f...563 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden København har aldri skuffet meg, alltid noe å finne på. Anonymkode: 9e4d7...9a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå