Gå til innhold

Samboer sover middag hver dag, og lenge i helgene

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to små barn

Kjenner at jeg er så lei den sovingen hans 🤷‍♀️ Alltid spiser vi middag alene, frokost alene i helgene.

Vekker han, men det mener han er urettferdig siden jeg jobber nattstilling og har mer fri - og da må han få hvile når jeg har fri - for å ta igjen tapt søvn.

Er det vanlig å sove middag hver eneste dag som 33 åring? 🤷‍♀️

Anonymkode: 9a119...778

• Liker 1
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk har jo forskjellige søvnbehov og forskjellig arbeidsbelastning som gjør behovene for hvile større for noen. Kan dere inngå et kompromiss? At han må spise middag med dere før han hviler? Kanskje han trenger mer søvn på natten og bør legge seg tidligere?

Anonymkode: 093fb...d8d

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det ikke normalt. Det vet du godt. Han vil bare ha like mye fritid som deg, og forstår ikke hvilken påkjenning nattevaktsarbeid har for helsen din. Her må dere jo bli enige om arbeidsbelastning, da ingen kvinne orker å ha sex med en mann som driter i husarbeid og unger og skyver alt over på kona for så å stå igjen som et spørsmålstegn når hun går.

Anonymkode: f7db5...6dc

• Liker 26
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Alltid klaging på den ene jobbehelgen jeg har i måneden, fordi da får han ikke sovet lenge etter en lang jobbuke

Enda han sover hver eneste dag etter jobb 🤷‍♀️

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kjenner noen unge som gjør det. Min venninne har alltid gjort det siden hun var ungdom. Hun sier hun trengte/trenger det, og mener det er noe psykisk relatert.

Men jeg skjønner ikke. Er det du som jobber natt? Da er det vel du som har behov for å sove på dagtid?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk har jo forskjellige søvnbehov og forskjellig arbeidsbelastning som gjør behovene for hvile større for noen. Kan dere inngå et kompromiss? At han må spise middag med dere før han hviler? Kanskje han trenger mer søvn på natten og bør legge seg tidligere?

Et så sykelig søvnbehov for en frisk 33-åring tviler jeg veldig sterkt på. Han sitter garantert og gamer/ser på film til kl 01-02 på nettene siden konemor uansett ordner alt med hus og barn mens han purker og sover på dagtid 😉

• Liker 25
Skrevet

Nei det er ikke normalt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (2 minutter siden):

Jeg kjenner noen unge som gjør det. Min venninne har alltid gjort det siden hun var ungdom. Hun sier hun trengte/trenger det, og mener det er noe psykisk relatert.

Men jeg skjønner ikke. Er det du som jobber natt? Da er det vel du som har behov for å sove på dagtid?

Jeg jobber 70 prosent natt ja

Jeg sover på dagtid, da barna er I barnehagen.

Problemet er jo at mannen legger seg fra 15-1730 hver dag etter jobb og jeg blir stående igjen med alt hver ettermiddag. Han mener jo at jeg har hatt fri på dagtid. 🤷‍♀️Samme med helgene så sover han lenge.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi har to små barn

Kjenner at jeg er så lei den sovingen hans 🤷‍♀️ Alltid spiser vi middag alene, frokost alene i helgene.

Vekker han, men det mener han er urettferdig siden jeg jobber nattstilling og har mer fri - og da må han få hvile når jeg har fri - for å ta igjen tapt søvn.

Er det vanlig å sove middag hver eneste dag som 33 åring? 🤷‍♀️

Å sove middag betyr å ta en dupp etter middag. Å sove gjennom middagen mens dere spiser, er selvsagt fullstendig uaktuelt 

Anonymkode: a6e4a...efd

• Liker 27
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Herrgud..  :rope:__MANNEN HAR FAMILE OG BARN!!

Det er IRRELEVANT hvor sliten han er mitt på dagen. Hva hadde skjedd dersom mor hadde speilet denne oppførselen? Dritt i og gått opp med ungene i helgene og lagt seg til i stedet for å lage middag hver dag? HÆ!? -Barna hadde jo blitt hentet..

Endret av Perle
Leifer
  • Liker 19
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
Perle skrev (Akkurat nå):

Haha, herrgud..  :rope:MANNEN HAR FAMILE OG FLERE BARN!!

det er IRRELEVANT hvor sliten han er mitt på dagen. Hva hadde skjedd dersom mor hadde speilet denne oppførselen? Dritt i å stå ioo med ungene i helgene og lagt seg til i stedet for å lage middag?! HÆ?

Han mener at jeg har så mye fri på dagtid og ellers at da skal han også kunne hvile og sove 🤷‍♀️

Men han er jo bare litt enda trøttere etter at jeg bytta til nattstilling.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han mener at jeg har så mye fri på dagtid og ellers at da skal han også kunne hvile og sove 🤷‍♀️

Når legger han seg på kveldene? Hvis han legger seg kl 22 så er han trolig alvorlig syk med f eks kreft, hvis han legger seg kl rundt midnatt/01 (slik jeg er bombesikker på at han gjør), så har han jo valgt vekk familien sin til fordel for ungkarsliv med gaming og film. 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gå fra ham. Så kan han ha bare 100 alene 50% av tiden. 

Han vil jo ikke ha noe famile. Er han syk for å han gå legen, men det vil han sikkert ikke, ergo er han ikke syk bare LAT og egoistisk.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Når legger han seg? Mest sannsynlig må han legge seg tidligere. 

Anonymkode: ebe7c...578

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da kan han jo begynne å preppe middag til dere på nettene da, siden han har så mye fri om natta. 

Fra spøk til alvor, hvorfor gidder du? Sett noen krav, han er en voksen mann med barn. Det er jo helt uaktuelt å sove igjennom middagen? La meg gjette, han tar seg noe mat fordi han er så sulten når det er legging og sånt og da?

Anonymkode: b8db4...f39

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Der er normalt i den forstand for folk som lider av mangelsykdom 

For folk som sover 7-8 timer hver natt, 20min bevegelse hver dag, godt kosthold og nok vitaminer så er ikke det vanlig 

Anonymkode: 014ea...fe2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er han frisk? Har han vært hos lengen og tatt dette opp? Sover han om nettene? Når legger han seg om kveldene? Hvor mye jobber ham?

Det kan være bakenforliggende ting, enten at han snur døgnrytmen, eller at han f.eks har vitaminmangel eller annet. 

Anonymkode: cb26f...6af

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor merker man ikke slike egoistiske trekk hos partner før man velger å få barn med dem? 

Anonymkode: 36b6e...2df

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg jobber 70 prosent natt ja

Jeg sover på dagtid, da barna er I barnehagen.

Problemet er jo at mannen legger seg fra 15-1730 hver dag etter jobb og jeg blir stående igjen med alt hver ettermiddag. Han mener jo at jeg har hatt fri på dagtid. 🤷‍♀️Samme med helgene så sover han lenge.

Når har han tenkt å bruke tid med barna sine?

Anonymkode: ebe7c...578

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Før du skyter ham og stempler han som hensynsløs ville jeg krevd at han går til lege. 

jeg har kronisk anemi (umulig å få verdiene opp, har forsøkt alt) og er som din mann. Om jeg skal ha sjans til å stå i jobb må jeg sove MYE. 

jeg har også jeg voksent barn med adhd. Hen sover også mye på dagtid fordi det krever så mye for hodet å henge med på «normalen». Felles for oss er at vi legger oss tidlig om kvelden begge to, sover gjennom natten, sover i tillegg på dagen, og har null sosialt liv eller andre aktiviteter annet enn jobb. 

Anonymkode: cb26f...6af

• Liker 3
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...