AnonymBruker Skrevet 2. mars #1 Skrevet 2. mars Vi vurderer å flytte til Skedsmokorset, men har aldri egentlig vært der. Vi lurer på hva slags mennesker det er som bor der? Hvordan er kulturen der? Noen som kan fortelle litt? Anonymkode: 6e101...2d9
AnonymBruker Skrevet 2. mars #2 Skrevet 2. mars Det er nesten utelukkende folk som ikke har råd til å bo i Oslo og som da gikk for andrevalget sitt. Anonymkode: e9eb5...58f 8
AnonymBruker Skrevet 2. mars #3 Skrevet 2. mars Det er ikke en egen kultur på Skedsmokorset. Anonymkode: 0d78a...1d5 8 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars #5 Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er nesten utelukkende folk som ikke har råd til å bo i Oslo og som da gikk for andrevalget sitt. Anonymkode: e9eb5...58f Ok, for oss handler det ikke om økonomi men reisevei til jobb. Men er dette en egen type folk mener du, folk som ikke har råd til å bo i Oslo? Anonymkode: 6e101...2d9
AnonymBruker Skrevet 2. mars #6 Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi vurderer å flytte til Skedsmokorset, men har aldri egentlig vært der. Vi lurer på hva slags mennesker det er som bor der? Hvordan er kulturen der? Noen som kan fortelle litt? Anonymkode: 6e101...2d9 Det er lavere middelklasse og nedover. Så kan du jo gjøre matten selv Anonymkode: d378a...609 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars #7 Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke en egen kultur på Skedsmokorset. Anonymkode: 0d78a...1d5 Alle steder har vel sin sosiokultur? Anonymkode: 6e101...2d9 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars #8 Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er lavere middelklasse og nedover. Så kan du jo gjøre matten selv Anonymkode: d378a...609 Vi bryr oss ikke om klasser…. Anonymkode: 6e101...2d9 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars #9 Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi bryr oss ikke om klasser…. Anonymkode: 6e101...2d9 Nei, men du lurer på hva du kan forvente av folk. Det er folk som ikke har råd til å bo i Oslo enkelt og greit. Hvis du synes det svaret er penere Anonymkode: d378a...609 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars #10 Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle steder har vel sin sosiokultur? Anonymkode: 6e101...2d9 Ikke så små steder. Anonymkode: 0d78a...1d5
AnonymBruker Skrevet 2. mars #11 Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, men du lurer på hva du kan forvente av folk. Det er folk som ikke har råd til å bo i Oslo enkelt og greit. Hvis du synes det svaret er penere Anonymkode: d378a...609 Syns det er et rart svar. Vi har også vært og sett i Nordre Follo, og kjenner flere som bor der, og kunne godt likt oss blant folk der. At de ikke har råd til å bo i Oslo kunne vi ikke brydd oss mindre om. Anonymkode: 6e101...2d9 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars #12 Skrevet 2. mars Eneboligene der ligger stort sett fra 6-12 mill. Sentral plass med 10 min til Lillestrøm, 15 min til Oslo og 20 min til flyplassen. Hvis det gjør stedet til en taperplass som flere ovenfor skriver, så for all del 😅 Anonymkode: 56b08...5f0 9
AnonymBruker Skrevet 2. mars #13 Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eneboligene der ligger stort sett fra 6-12 mill. Sentral plass med 10 min til Lillestrøm, 15 min til Oslo og 20 min til flyplassen. Hvis det gjør stedet til en taperplass som flere ovenfor skriver, så for all del 😅 Anonymkode: 56b08...5f0 Ja det er plasseringen vi også har tenkt på, pluss beleilig reisevei til jobb for begge. Synes det så langt har kommet merkelige svar her. Anonymkode: 6e101...2d9 6
AnonymBruker Skrevet 2. mars #14 Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei, men du lurer på hva du kan forvente av folk. Det er folk som ikke har råd til å bo i Oslo enkelt og greit. Hvis du synes det svaret er penere Anonymkode: d378a...609 Synes ikke det svaret var særlig informativt for TS? Jeg og mannen har råd til å bo i Oslo, vi eier leilighet her. Men vi har ikke råd til enebolig i Oslo. Så hvis DET var viktig for oss måtte vi flyttet på oss, for eksempel til Skedsmokorset. Vi har høyere utdanning og "vanlige" jobber med medianlønn. Lavere middelklasse da, som de fleste andre med lignende bakgrunn og i samme aldersgruppe (slutten av 30-årene)? Anonymkode: e4a12...c12 6 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars #15 Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vi bryr oss ikke om klasser…. Anonymkode: 6e101...2d9 Klasse sier jo mye om kultur og det bryr du deg tydeligvis om… Anonymkode: e9eb5...58f 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars #16 Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes ikke det svaret var særlig informativt for TS? Jeg og mannen har råd til å bo i Oslo, vi eier leilighet her. Men vi har ikke råd til enebolig i Oslo. Så hvis DET var viktig for oss måtte vi flyttet på oss, for eksempel til Skedsmokorset. Vi har høyere utdanning og "vanlige" jobber med medianlønn. Lavere middelklasse da, som de fleste andre med lignende bakgrunn og i samme aldersgruppe (slutten av 30-årene)? Anonymkode: e4a12...c12 Skedsmokorset er for folk med halvveis økonomi. Gjerne lokale eller innflyttere som ikke har gjort det så bra karrieremessig. Også en god del innvandrere. De som bor der er ikke så opptatt av verken sjø eller fjell. Så har du andre siden av Oslo selvsagt som representerer det motsatte. Anonymkode: d378a...609 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars #17 Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skedsmokorset er for folk med halvveis økonomi. Gjerne lokale eller innflyttere som ikke har gjort det så bra karrieremessig. Også en god del innvandrere. De som bor der er ikke så opptatt av verken sjø eller fjell. Så har du andre siden av Oslo selvsagt som representerer det motsatte. Anonymkode: d378a...609 Hva mener du med andre siden av Oslo? Anonymkode: 6e101...2d9 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars #18 Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Alle steder har vel sin sosiokultur? Anonymkode: 6e101...2d9 Tja… Men folk som bor i denne type drabantbyer kjenner ofte ikke hverandre. Har ikke noe med hverandre å gjøre, om de ikke har barn iskolealder. Er ikke så kjent det, men inntrykket er at det består av to bensinstasjoner og eneboligfelter. Anonymkode: 607a0...3bc 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars #19 Skrevet 2. mars Merkelig spørsmål. Alle slags folk vil jeg si… de bor der fordi det er praktisk mtp jobb, de har tilhørighet til Romerike fra før, de har ikke økonomi til å bo nærmere sentrum av Oslo/Lillestrøm. Det ble veldig utbygget for noen år siden med Holt/Vestvollen, det har drabantby-preg, men har vel kommet seg over «barnesykdommene» slike ofte har. Anonymkode: 3290e...a25 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars #20 Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Klasse sier jo mye om kultur og det bryr du deg tydeligvis om… Anonymkode: e9eb5...58f Hvorfor svarer du ikke på det jeg svarte deg på det første du skrev her? Anonymkode: 6e101...2d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå