Gå til innhold

Ned 10 kg på 18 uker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg veier litt for mye for hva jeg er komfortabel med,og har satt meg som mål å gå ned i vekt og ca måldato i starten av juli. Dvs ca 18 uker fra nå. 

Er dette for kort tid?

Jeg er igrunn godt i gang med både mosjon og mat,men ser at jeg har en del å gå på på kosthold og matvaner.

Jeg veier 74 kg og er 158 høy.. Så kroppen vil ha godt av dette. Jeg har på ingen måte lyst til å sulte meg ned i vekt. 

Noen som har noen gode råd å komme med?🥰

Anonymkode: 73da4...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du må jo bare starte, gjøre så godt du kan, også tar det den tiden det tar. De fleste klarer helt fint 0,5-1kg i uken, særlig når man har såpass å ta av. Sannsynligvis går du ned mye i starten, også litt saktere etterhvert.

Anonymkode: 02a0b...9f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mitt beste råd er å gjøre deg opp en mening om HVA kan du endre? Hva ønsker du å ta bort som du vet ikke er bra for deg og hva ønsker du å beholde?

Deretter HVORDAN? Jeg valgte faste. 
Eksempel, jeg ville ta bort godteri og sukker. Startet det med det. Viste også at fasting kunne være lurt, så prøvde ut de to de første to ukene. Gikk ned 3-4 kg. Spiste 2-3 måltid om dagen i et spisevindu på 6-8 timer, med alt jeg ønsket av ren kjøtt/fisk/fugl osv og masse grønnsaker og frukt. Ingen mellom måltid eller snacks. 

Dette er noe jeg klarer å leve med. Kan unne meg noe (ikke så mye, men litt) av hva som helst en dag i uken, f.eks. lørdag. I går valgte jeg snacks av potetgull og slikt. Også vet jeg at gode rutiner må til, så da blir det ingenting annet enn frukt og grønnsaker før neste lørdag. 

I starten endrer jeg ingen treningsvaner i starten. Faste og det å spise sunnere er nok for meg å ha fokus på. For tiden begrenser det seg til gåturer.

Jeg har som mål å gå ned 15 kg før sommeren. 

Anonymkode: a3f60...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt ut brød med knekkebrød med høyt innhold av fiber og lite sukker ( f.eks Fiber Balance ). Spiser 2 til frokost og lunch med f.eks cottage cheese og kalkunfilet eller tynne skiver banan, makrell i tomat eller mager leverpostei med agurk.  

Velge sunne og magre middagsretter med kylling eller fisk, mye grønnsaker og dropp potet men ta litt pasta eller ris.

Hvis du blir sulten mellom måltidene: ta en Kiwi/gulrot/eple.

Kutt ut sjokolade, kaker og godteri. 

Dropp lettbrus! du blir bare mer sulten av å drikke lettbrus, så ta heller Farris med smak. Juice inneholder ofte like mye sukker som ordinær brus. 

Gå tur hver dag og legg inn økter med høyere tempo så du blir sliten og i takt med at du blir lettere så kan du jogge og øke forbrenningen og bedre kondisjonen. 

Gevinst: du går ned i vekt og du får et sunnere kosthold, mer overskudd og kroppen får det den trenger av næringsstoffer og fiber. 

Jeg har selv gjort dette i noen måneder og det var mye enklere enn jeg trodde det skulle være. Det handler mest av alt om at man bestemmer seg for noe og følger planen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...