AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Del Skrevet 19 timer siden Blir det rart å gi sønn nr 3 mitt etternavn som mellom etternavn når sønn 1 og 2 ikke har det? vi venter sønn nr 3 og jeg har i alle år angret på at jeg ikke oppkalte nr 1 eller 2 etter min far. Han er er fantastisk menneske og jeg vil ha navnet hans med videre. Mitt etternavn er et veldig vanlig «sen» etternavn, av den grunn har de andre to kun far sitt etternavna som er lirt mer skjeldent og unikt. La oss på tull kalle det etternavnet skjeldentrud La oss si min fantatiske far heter Torgeir Larsen. Da er tanken at bittelillebror skal hete Viktor Torgeir Larsen Skjeldentrud. Mens de to andre kun har Skeldenrrud som etternavn. Grunnen til at jeg vil ha Pappan min sitt navn som mellomnavn og så etternavnet er at da blir hele navnet hans med i navnet til barnet når man skriver navnet hva tenker dere? Blir dette litt rart? Anonymkode: d96c6...935 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Del Skrevet 19 timer siden Ville gitt de to andre også samme mellomnavnet. Så de ikke kjenner på forskjell. Anonymkode: 93e92...61f 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #3 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ville gitt de to andre også samme mellomnavnet. Så de ikke kjenner på forskjell. Anonymkode: 93e92...61f Altså Larsen Anonymkode: 93e92...61f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 19 timer siden #4 Del Skrevet 19 timer siden Dere kan forandre navnet til de to eldste barna, slik at de også får ditt etternavn som mellomnavn. Jeg vet om flere søsken som har ulike etternavn, så det er mulig. Men jeg syns det ser litt trist ut at de ikke har etternavnet felles. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #5 Del Skrevet 19 timer siden Jeg ville gitt de to eldste mellomnavnet Larsen også. Du skriver jo at du angrer på at de ikke har fått det, så hvorfor ikke rette opp i det nå. Anonymkode: 9fbb4...cee 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #6 Del Skrevet 19 timer siden 4 navn blir for langt… men som kjent eksempel har du jo familien Bø. Nr 4 er oppkalt etter oldefar Johannes Thingnes. Så han har 3 navn (eneste av de 5 som har fått thingnes som er moren sitt). Mens resten av flokken bare har 2. trenger du ekstra fornavn? Hvorfor ikke bare Torgeir Larsen Skeldentrud? Anonymkode: b18f6...a50 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 19 timer siden #7 Del Skrevet 19 timer siden Som Johannes Thingnes Bø og tarjei bø... funker det 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #8 Del Skrevet 19 timer siden Enig i at 4 navn er altfor mye. Enten bare ha fornavn, mellomnavn (ditt etternavn) og så fars etternavn. Vil du ha med heje fars navn kan fornavn til far og barn være det samme. Ren oppkalling med andre ord. Anonymkode: 2a688...92c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 19 timer siden #9 Del Skrevet 19 timer siden Jeg synes fire navn er altfor mye, men uansett ville jeg ikke gjort noe annerledes med nr 3 enn med de andre så da ville jeg i så fall endret alles navn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 19 timer siden #10 Del Skrevet 19 timer siden Selvfølgelig gjør dere som dere vil. Svært få kommer til å tenke over dette, og er det så farlig hvis noen kommenterer det? Jeg mener jeg hørte Trond Viggo Torgersen si at han og kona hadde en avtale før de fikk barn om at eventuelle sønner skulle få hans etternavn og døtre fikk hennes etternavn. Hvis det var bra nok for dem, så er denne løsninga sikkert bra nok for dine barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #11 Del Skrevet 19 timer siden Personlig hadde jeg satt på Larsen på alle i så fall. Men det er jo ikke et etternavn, men et mellomnavn, og da ser jeg ikke helt poenget. Samtidig er det jo din unge og ditt valg og hva fremmede på internett måtte mene om det er vel i grunnen helt irrelevant? Anonymkode: 4006d...cf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #12 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Da er tanken at bittelillebror skal hete Viktor Torgeir Larsen Skjeldentrud. Mens de to andre kun har Skeldenrrud som etternavn. hva tenker dere? Blir dette litt rart? Anonymkode: d96c6...935 Litt påtatt oppkalling. Da kan barnet like greit hete Torgeir Skjeldentrud. Anonymkode: b0c1e...199 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #13 Del Skrevet 19 timer siden Ser ikke poenget med å ta med faren din sitt etternavn. Det navnet vil ikke leve videre av den grunn. Det kommer uansett til å forsvinne neste generasjon. Synes også 4 navn blir for mye. Anonymkode: 4c17d...18d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #14 Del Skrevet 17 timer siden Synes i utgangspunktet at 4 navn er for mye. Sønnen min har det, og far har kranglet med sitt SEN navn med bindestrek til mitt mer spesielle etternavn. Vi har ikke bodd sammen siden barnet var født, og ikke har han hatt fast samvær. Anonymkode: e2c7b...5b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #15 Del Skrevet 17 timer siden Jeg hadde kalt barnet mitt fornavnet til far, og droppet etternavnet. ..men så er jeg ikke glad i mange navn. Anonymkode: 6f26e...912 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visla Skrevet 17 timer siden #16 Del Skrevet 17 timer siden Ingen bruker jo mellom navnene sine uansett? Jeg hadde 2 etternavn, fjernet det ene. han vil jo kalle seg Victor Skjeldentrud untatt de gangene han MÅ skrive ned alle 4 navnene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #17 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Blir det rart å gi sønn nr 3 mitt etternavn som mellom etternavn når sønn 1 og 2 ikke har det? vi venter sønn nr 3 og jeg har i alle år angret på at jeg ikke oppkalte nr 1 eller 2 etter min far. Han er er fantastisk menneske og jeg vil ha navnet hans med videre. Mitt etternavn er et veldig vanlig «sen» etternavn, av den grunn har de andre to kun far sitt etternavna som er lirt mer skjeldent og unikt. La oss på tull kalle det etternavnet skjeldentrud La oss si min fantatiske far heter Torgeir Larsen. Da er tanken at bittelillebror skal hete Viktor Torgeir Larsen Skjeldentrud. Mens de to andre kun har Skeldenrrud som etternavn. Grunnen til at jeg vil ha Pappan min sitt navn som mellomnavn og så etternavnet er at da blir hele navnet hans med i navnet til barnet når man skriver navnet hva tenker dere? Blir dette litt rart? Anonymkode: d96c6...935 Det er jo bare å tilføre navnet sitt på de to andre også. Navnevalg er ikke hugget i sten 😊 Anonymkode: 521e6...6d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #18 Del Skrevet 17 timer siden Jeg har fire navn. Null stress det. Bruker to i hverdagen, men det er ingen i landet som deler mitt fulle navn. Det plager ingen jeg kjenner. Anonymkode: 521e6...6d2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #19 Del Skrevet 16 timer siden Ville tatt fornavnet til bestefaren og droppet det vanlige etternavnet. Anonymkode: 1c856...c9c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 16 timer siden #20 Del Skrevet 16 timer siden Ville droppet "Larsen" og kun hatt bestefarens fornavn som mellomnavn på barnet. Det er ingen grunn til å videreføre et alminnelig -sen etternavn, de går ikke akkurat tapt. Det blir for mye med hele fire navn, altfor mye å drasse på og drive og fylle ut overalt. Får det en gang plass i et pass? På et førerkort? Bare tull å belemre et barn med så mange navn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå