AnonymBruker Skrevet søndag kl 06:28 #1 Del Skrevet søndag kl 06:28 Jeg har merket at i det siste så støver det noe voldsomt av håndklærne mine. Det har ikke vært sånn før, det legger seg støv med en gang, masse støv.Jeg blir snart gal. Jeg kjøpte et Lexington håndkle og jeg tror støvet kommer fra den, at den er synderen at det er plutselig så mye støv. Har også snakket med butikken jeg kjøpte den i og de sa at det kan godt hende. 😕 Jeg har også prøvd å bruke nye håndklær men de støver de også, for de blir jo vasket med de gamle. Jeg sier igjen at det aldri har støver så mye som nå, det er jeg helt sikker på. Hva skal jeg gjøre? Skal jeg kaste alle håndklærne og kjøpe nye? Har dere noen anbefalinger? Anonymkode: acc47...476 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:08 #2 Del Skrevet søndag kl 15:08 Bruker du tørketrommel? Anonymkode: 61ab6...b41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Tørk først grundig inne i trommelen, sånn at du fjerner all lo som kanskje ligger der (og nede i ringen eventuelt). Så vasker du håndklærne på 60 grader, og velger ekstra skylling (eller du tar eventuelt og setter på en ekstra skylling etter vask). Jeg bruker både Omo Color vaskemiddel, og Comfort skyllemiddel. Men ikke store mengder, det står instruksjon på flaskene. Du har kanskje en vaskemaskin som vasker litt "hardt", men tror dette likevel vil løse seg etter noen vask. Jeg har masse håndklær fra Lexington og andre, og opplever ikke noen problemer med det. Jeg kjører dem i tørketrommel, slik at de blir skikkelig myke. Tørk inne i trommelen etter vask/tørketromling så fjerner du all lo, slik at dette ikke legger seg på neste vask. Så går jeg ut fra at du en gang i måneden (avhengig av hvor mye du bruker maskina) kjører en tom maskin på 90 grader med litt vaskemiddel. Anonymkode: dce8a...a42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden - en annen ting jeg kom på: Sjekk håndklær og vaskekluter for å se om noen av dem er slitt og bør kastes. Jeg husker at jeg hadde noen kluter som det begynte å falle av partikler fra, nesten så det så ut som at de gikk i oppløsning. De kastet jeg med en gang. Det kan altså være at det ligger et håndkle eller en vaskeklut der som er slitt og moden for utskifting. Og til det jeg skrev om å tørke over inni trommelen. Jeg hadde en kashmirgenser som jeg vasket, og på neste vask var det masse lo på klærne fordi jeg ikke hadde tørket over i trommelen. Så det kan være at det er noe du har vasket i maskina utenom håndklærne som har ligget der og som smitter over. Anonymkode: dce8a...a42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå