AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Del Skrevet 23 timer siden Jeg endte opp med delte magemuskler etter graviditeten, har ventet 1,5 år på operasjon og jeg har mye plager og da henvisningen min kom sa den legen at jeg ikke trengte. Fikk en second opinion privat og hun sa at det var noe som burde fikses nå. Jeg har ikke råd til å ta det privat og jeg kan ikke vente lengere. Er lit desperat. Hva kan jeg gjøre? Legen kan ikke ta feil, vel? Klagen kan sikkert ta et nytt år som var ventetiden i følge fastlegen. Hvor begynner jeg? Ved aksept eller ved å klage? Anonymkode: efeb3...6a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 18 timer siden #2 Del Skrevet 18 timer siden Du må nok bare klage på det. Kunne ikke privat behandler sende henvisning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg endte opp med delte magemuskler etter graviditeten, har ventet 1,5 år på operasjon og jeg har mye plager og da henvisningen min kom sa den legen at jeg ikke trengte. Fikk en second opinion privat og hun sa at det var noe som burde fikses nå. Jeg har ikke råd til å ta det privat og jeg kan ikke vente lengere. Er lit desperat. Hva kan jeg gjøre? Legen kan ikke ta feil, vel? Klagen kan sikkert ta et nytt år som var ventetiden i følge fastlegen. Hvor begynner jeg? Ved aksept eller ved å klage? Anonymkode: efeb3...6a1 Klage eller spare penger til å ta det privat. Anonymkode: bffee...454 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden Om du ikke kan ta dette privat (noe som er fult forståelig), så få den private legen til å henvise. Jeg har også hatt dette, der det var ca 8 cm mellomrom på magemusklene. Dette var stabilt gjennom 4 svangerskap, og vedvarte til jeg var 51 år. Jeg vet at slikt ikke kan trenes bort, men selvfølgelig forsøkte jeg det. Det som skjedde, var at jeg som 50-åring måtte finne nye veier for trening og mosjon, da helsa sa stopp for å drive med ting jeg har gjort tidligere. Jeg begynte da å gå skogs- og fjellturer, ofte i ulendt terreng. 1 lengere tur og en kort tur i uka. Til min store forbløffelse, så gikk magemusklene sammen igjen. Tror jeg sjekket om dette virkelig var sant 100 ganger første uka, og sjekker fortsatt (3 år etter). Sier ikke at dette fungerer for alle, fordi det vissnok ikke går ann, men nå skjedde det nok hos meg likevell. Anonymkode: 310cd...2ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Del Skrevet 15 timer siden Det er strenge krav på å få sette gjort offentlig, bl.a. diastase over 7cm med betydelig utposing av bukvegg. Har du ikke dette får du ikke dekket operasjonen av det offentlige, enkelt og greit. Private vil operere på mindre indikasjon fordi de vil gjøre pasientene fornøyd og tjene penger. Du kan klage på avslaget fra det offentlige, men har du fått avslag fordi du ikke oppfyller kriteriene så får du ikke medhold på en klage. Du kan heller ikke opereres før tidligst 2 år etter siste graviditet, og du bør ikke ha planlagt å bli gravid igjen. Som en over nevner kan faktisk trening forbedre plagene, kontakt en fysioterapeut som kan dette for å få et tilpasset treningsprogram. Anonymkode: d2608...631 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden Vi har betalt selv vi andre også. Kjipt, men sånn er det. Anonymkode: 22d96...472 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Del Skrevet 15 timer siden Hvilke plager har du? Er det sannsynlig at du blir bedre av en operasjon? Du kan lufte det med pasient og brukerombudet. Kan være henvisningen er for dårlig, skaff deg den faktiske henvisningen. Jeg har delte magemuskler, men lite plager med det. Jeg har også mye løshud etter siste svangerskap (hadde alt for mye fostervann), men henget er ikke langt nok til å få mage plastikk dekket. Jeg sparer for å gjennomføre privat. Da ber jeg nok om begge operasjonene i ett. Anonymkode: 742ac...6a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Del Skrevet 13 timer siden Å kvalifisere til å få en behandling dekket av det offentlige og å ha nytte og bedring av en behandling er to forskjellige ting - det er en erfaring mange har gjort seg. Kjipt for de som havner på feil side av det skillet, særlig når man er ganske tett på, men samtidig forståelig fra et samfunnsøkonomisk perspektiv. Du kan selvfølgelig klage, men det er ikke gitt at det vil endre noe. Anonymkode: 32dc8...85f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg endte opp med delte magemuskler etter graviditeten, har ventet 1,5 år på operasjon og jeg har mye plager og da henvisningen min kom sa den legen at jeg ikke trengte. Fikk en second opinion privat og hun sa at det var noe som burde fikses nå. Jeg har ikke råd til å ta det privat og jeg kan ikke vente lengere. Er lit desperat. Hva kan jeg gjøre? Legen kan ikke ta feil, vel? Klagen kan sikkert ta et nytt år som var ventetiden i følge fastlegen. Hvor begynner jeg? Ved aksept eller ved å klage? Anonymkode: efeb3...6a1 Dette er helt vanlige opplevelser. Spesielt på et stort sykehus. Kan du opplyse om hvilket sykehus du er vurdert på? Du kan prøve å finne et annet sykehus i en annen helseregion og be legen sende henvisning dit. Ser folk skriker klag, det hjelper sjelden eller aldri, har en lege i den aktuelle helseregionen sagt nei, så følger de andre etter. Anonymkode: cc5ca...def Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Del Skrevet 12 timer siden Har du plager med dette, eller er det estetiske som gjør deg desperat? Om det er fysiske plager ville jeg gått til en annen lege og bedt om henvisning. Jeg gjorde det i forhold til øyelokkoperasjon, lege en, fnøs av meg, lege to henviste. Skift lege, og erfaringsmessig så er de private legene litt rausere med henvisninger enn fastlegene... Anonymkode: e6b9e...a9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå