AnonymBruker Skrevet i går, 23:00 #1 Del Skrevet i går, 23:00 Har en nær medarbeider, der vi deler de fleste oppgavene. Denne kollegaen har vært mye borte, noe som har gjort at det har blitt mye slitasje på meg. I tillegg tar jeg hovedbyrden av oppgaver, siden jeg har mer erfaring og er effektiv. Når vi fordeler, sier denne kollegaen at det er helt ok. Men så blir ting liksom ikke gjort. Og jeg kan spørre hvordan det gikk etter en måned, og da er det fremdeles ikke på plass. Tilsvarende oppgaver på min liste blir gjort i løpet av 2 dager. Merker at tålmodigheten er litt tynslitt, etter at kollegaen ba om hjelp til en oppgave han tok på seg for to måneder siden. Det er litt krise at den ikke er på plass. Og etter at jeg plutselig har blitt sittende å hjelpe hen etter arbeidstid, pga at frister blir veldig prekære. Denne kollegaen har jobbet på min arbeidsplass i over 3 år, og jeg begynner å tenke at jeg ikke kan fortsette å dra hele lasset. Merkelig sier ikke ledelsen noe på at alt er sent ute, men har nå tilbudt personen hjelp og støtte. Men hvor blir det av å ta vare på meg? Som det faktisk hadde vært krise å miste i det prosjektet vi holder på med. Noen som har opplevd lignende? Og har råd å komme med? For min del nærmer det seg at jeg ber om nytt team. Anonymkode: c76d3...bf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 23:10 #2 Del Skrevet i går, 23:10 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har en nær medarbeider, der vi deler de fleste oppgavene. Denne kollegaen har vært mye borte, noe som har gjort at det har blitt mye slitasje på meg. I tillegg tar jeg hovedbyrden av oppgaver, siden jeg har mer erfaring og er effektiv. Når vi fordeler, sier denne kollegaen at det er helt ok. Men så blir ting liksom ikke gjort. Og jeg kan spørre hvordan det gikk etter en måned, og da er det fremdeles ikke på plass. Tilsvarende oppgaver på min liste blir gjort i løpet av 2 dager. Merker at tålmodigheten er litt tynslitt, etter at kollegaen ba om hjelp til en oppgave han tok på seg for to måneder siden. Det er litt krise at den ikke er på plass. Og etter at jeg plutselig har blitt sittende å hjelpe hen etter arbeidstid, pga at frister blir veldig prekære. Denne kollegaen har jobbet på min arbeidsplass i over 3 år, og jeg begynner å tenke at jeg ikke kan fortsette å dra hele lasset. Merkelig sier ikke ledelsen noe på at alt er sent ute, men har nå tilbudt personen hjelp og støtte. Men hvor blir det av å ta vare på meg? Som det faktisk hadde vært krise å miste i det prosjektet vi holder på med. Noen som har opplevd lignende? Og har råd å komme med? For min del nærmer det seg at jeg ber om nytt team. Anonymkode: c76d3...bf8 Be om nytt team nå. Det er ditt ansvar å ikke akseptere ekstra ansvar uten kompensasjon. Du må dokumentere at du har hjulpet henne med alle oppgavene, når hun har blitt gitt oppgavene og når hun ber om hjelp. Og hvis det ikke er gjort hittil så er det ekstra viktig at du gjør det fremover. Anonymkode: f767b...ae4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #3 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Be om nytt team nå. Det er ditt ansvar å ikke akseptere ekstra ansvar uten kompensasjon. Du må dokumentere at du har hjulpet henne med alle oppgavene, når hun har blitt gitt oppgavene og når hun ber om hjelp. Og hvis det ikke er gjort hittil så er det ekstra viktig at du gjør det fremover. Anonymkode: f767b...ae4 Jeg har prøvd å være lojal. Før helgen toppet det seg litt, og jeg fikk kollegaen til å be ledelsen om hjelp. For den oppgaven som ikke har blitt gjort på 2 mnd, er faktisk krise. Og jeg hadde gjerne hjulpet, om spørsmålet hadde kommet litt før. Det værste er å aldri vite om ting blir gjort, og at jeg nå også blir spurt om hvordan enkle rutineoppgaver skal gjøres. Det viser jo bare enda tydeligere at jeg har gjort det meste. Men burde man ikke være ferdig utlært etter 3 år? Og hadde også jobbet i yrket tidligere. I tillegg har personen prøvd å få meg til å ta alle tøffe/ vanskelige oppgaver, innser jeg nå. Uten å helt verdsette all hjelpen jeg må gi. Føler meg bare så dårlig som kollega, som ikke orker mer. Men tror jeg må bytte jobb, om jeg ikke får forandring. Anonymkode: c76d3...bf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Be om nytt team nå. Det er ditt ansvar å ikke akseptere ekstra ansvar uten kompensasjon. Du må dokumentere at du har hjulpet henne med alle oppgavene, når hun har blitt gitt oppgavene og når hun ber om hjelp. Og hvis det ikke er gjort hittil så er det ekstra viktig at du gjør det fremover. Anonymkode: f767b...ae4 Jepp, jeg ber om nytt team i morgen. Når dette plager meg hele helgen, da er grensa nådd. Anonymkode: c76d3...bf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden Fra ledelsen så ser de en medarbeider som ikke fungerer så godt og en medarbeider som jobber ekstra uten å klage. Ingen grunn til at de skal blande seg inn i det. Jobb med å sette grenser for deg selv. Sånn samvortig som du har utnyttes bare, uten at du får noen gevinster av det Anonymkode: 2a512...015 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har prøvd å være lojal. Før helgen toppet det seg litt, og jeg fikk kollegaen til å be ledelsen om hjelp. For den oppgaven som ikke har blitt gjort på 2 mnd, er faktisk krise. Og jeg hadde gjerne hjulpet, om spørsmålet hadde kommet litt før. Det værste er å aldri vite om ting blir gjort, og at jeg nå også blir spurt om hvordan enkle rutineoppgaver skal gjøres. Det viser jo bare enda tydeligere at jeg har gjort det meste. Men burde man ikke være ferdig utlært etter 3 år? Og hadde også jobbet i yrket tidligere. I tillegg har personen prøvd å få meg til å ta alle tøffe/ vanskelige oppgaver, innser jeg nå. Uten å helt verdsette all hjelpen jeg må gi. Føler meg bare så dårlig som kollega, som ikke orker mer. Men tror jeg må bytte jobb, om jeg ikke får forandring. Anonymkode: c76d3...bf8 Har du fått min tidligere kollega? Hen hadde full kontroll på alle oppgaver, helt til det brant, da var det ikke gjort stort, og det som var gjort var ikke rett. I tillegg var hen mye borte. Vedkommende klarte å få en bedre stilling der hen kom enn hos oss, da hen er meget god til å snakke for seg, men dette blir jo ikke bedre over tid, når hen ikke kan tilegne seg kunnskapen som trengs for oppgavene. Anonymkode: bd6d8...60c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #7 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du fått min tidligere kollega? Hen hadde full kontroll på alle oppgaver, helt til det brant, da var det ikke gjort stort, og det som var gjort var ikke rett. I tillegg var hen mye borte. Vedkommende klarte å få en bedre stilling der hen kom enn hos oss, da hen er meget god til å snakke for seg, men dette blir jo ikke bedre over tid, når hen ikke kan tilegne seg kunnskapen som trengs for oppgavene. Anonymkode: bd6d8...60c Bra du ble kvitt han. Tungt å dra lasset for to. Til nå har jeg på en måte akseptert det, for "jeg er jo så god på ting og effektiv". Men så innså jeg plutselig at hele samarbeidet er litt kunstig. Og at jeg ikke fikk takk for at jeg satt utover torsdagskvelden for å hjelpe henne i mål Anonymkode: c76d3...bf8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå