Gå til innhold

Hva gjør man med belegg nedentil?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for tull og seksualisert innhold 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du vasker ikke øyet med såpe. 

Såpe skal ikke på innsiden av leppene, det veit jenter i første klasse på barneskolen!!

Men vask av underlivet hver dag må til.

Anonymkode: 5ae97...344

Men jeg har da aldri noen sinne i hele mitt liv sagt man skal vaske skjeden/vagina verken med vann eller såpe. Jeg snakker om VUVLA. Vulva er ikke selvrensende, den må du vaske selv.

Helt ufattelig hvor mange kvinner det er her i verden som ikke vet forskjell på vulva og vagina.

Anonymkode: 667dc...593

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hei…dette er litt ekkelt. Er jente, 19år og får et hvitt belegg nedentil. Tenkte først at dette var sopp, men jeg har ingen andre plager utenom at det er et belegg der, og det skal være en vanlig greie ifølge ung.no. Har fått dette siden jeg var barn. Problemet er at selv om jeg dusjer annenhver dag og fjerner det når jeg dusjer, så kommer det tilbake igjen neste dag. Synes det kommer tilbake alt for fort. Bruker ingen såpe der og vasker kun med vann, men tror ikke det gjør det helt rent likevel heller da det er talg tror jeg (fett). Har vurdert å kjøpe såpe, men er usikker da det er så mange delte meninger om det. Har også lest at å vaske for mye og ofte kan føre til enda mer belegg. Det har en slags kremete konsistens, men ikke klumpete eller seigt. Er det liksom vanlig å vaske seg der hver dag egentlig? Vet ikke hva jeg skal gjøre. Synes det er ekkelt og det er irriterende at det skal komme tilbake neste dag etter jeg nettopp har vasket det bort. Én ting er å få det etter 5 dager uten vask, men etter 24 timer er noe helt annet. Kan jo ikke f.eks. overnatte hos en gutt engang når det er sånn som det er nå føler jeg, fordi det ser jo ikke hygienisk ut akkurat og jeg vil ikke frykte at det er noe belegg der. Er det noen tips å få? Har prøvd å lese rundt på ung.no men de forklarer kun rundt hva det er og hvor normalt det er. Føler de ikke gir ordentlige tips annet enn å vaske med klut og vann, noe jeg har prøvd

Anonymkode: 73ff6...e66

Dette kalles utflod, og er en naturlig sak for alle kvinnekropper. 
Man vasker seg daglig og bytter undertøy daglig, for å minimere problemet. 
Såpe i et ellers friskt underliv skader normalt sett ikke. Du kan og bruke dusjolje for eksempel Decubal fra apoteket. 

Anonymkode: 5462b...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...