AnonymBruker Skrevet i går, 22:50 #1 Del Skrevet i går, 22:50 Hei…dette er litt ekkelt. Er jente, 19år og får et hvitt belegg nedentil. Tenkte først at dette var sopp, men jeg har ingen andre plager utenom at det er et belegg der, og det skal være en vanlig greie ifølge ung.no. Har fått dette siden jeg var barn. Problemet er at selv om jeg dusjer annenhver dag og fjerner det når jeg dusjer, så kommer det tilbake igjen neste dag. Synes det kommer tilbake alt for fort. Bruker ingen såpe der og vasker kun med vann, men tror ikke det gjør det helt rent likevel heller da det er talg tror jeg (fett). Har vurdert å kjøpe såpe, men er usikker da det er så mange delte meninger om det. Har også lest at å vaske for mye og ofte kan føre til enda mer belegg. Det har en slags kremete konsistens, men ikke klumpete eller seigt. Er det liksom vanlig å vaske seg der hver dag egentlig? Vet ikke hva jeg skal gjøre. Synes det er ekkelt og det er irriterende at det skal komme tilbake neste dag etter jeg nettopp har vasket det bort. Én ting er å få det etter 5 dager uten vask, men etter 24 timer er noe helt annet. Kan jo ikke f.eks. overnatte hos en gutt engang når det er sånn som det er nå føler jeg, fordi det ser jo ikke hygienisk ut akkurat og jeg vil ikke frykte at det er noe belegg der. Er det noen tips å få? Har prøvd å lese rundt på ung.no men de forklarer kun rundt hva det er og hvor normalt det er. Føler de ikke gir ordentlige tips annet enn å vaske med klut og vann, noe jeg har prøvd Anonymkode: 73ff6...e66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:53 #2 Del Skrevet i går, 22:53 Vask deg nedentil hver dag, de fleste gjør vel egentlig det. Anonymkode: 6e60a...955 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:53 #3 Del Skrevet i går, 22:53 Det er vanlig å måtte vaske seg hver dag. Med mindre det plutselig har kommet mer enn det pleide høres det helt normalt ut. Du burde ikke bruke såpe, bare skylle med vann. Anonymkode: 068c3...b7c 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:56 #4 Del Skrevet i går, 22:56 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei…dette er litt ekkelt. Er jente, 19år og får et hvitt belegg nedentil. Tenkte først at dette var sopp, men jeg har ingen andre plager utenom at det er et belegg der, og det skal være en vanlig greie ifølge ung.no. Har fått dette siden jeg var barn. Problemet er at selv om jeg dusjer annenhver dag og fjerner det når jeg dusjer, så kommer det tilbake igjen neste dag. Synes det kommer tilbake alt for fort. Bruker ingen såpe der og vasker kun med vann, men tror ikke det gjør det helt rent likevel heller da det er talg tror jeg (fett). Har vurdert å kjøpe såpe, men er usikker da det er så mange delte meninger om det. Har også lest at å vaske for mye og ofte kan føre til enda mer belegg. Det har en slags kremete konsistens, men ikke klumpete eller seigt. Er det liksom vanlig å vaske seg der hver dag egentlig? Vet ikke hva jeg skal gjøre. Synes det er ekkelt og det er irriterende at det skal komme tilbake neste dag etter jeg nettopp har vasket det bort. Én ting er å få det etter 5 dager uten vask, men etter 24 timer er noe helt annet. Kan jo ikke f.eks. overnatte hos en gutt engang når det er sånn som det er nå føler jeg, fordi det ser jo ikke hygienisk ut akkurat og jeg vil ikke frykte at det er noe belegg der. Er det noen tips å få? Har prøvd å lese rundt på ung.no men de forklarer kun rundt hva det er og hvor normalt det er. Føler de ikke gir ordentlige tips annet enn å vaske med klut og vann, noe jeg har prøvd Anonymkode: 73ff6...e66 Inne i skjeden skal det ikke vaskes, eller skylles. Men du kan ikke bare skylle underlivet med såpe og forvente at det blir rent. Lactasyd er det apotek og lege har anbefalt meg. Brukte Asan og Dr. Greve før hadde sopp et par ganger i året - etter at jeg byttet for 3-4 år siden har jeg ikke hatt sopp. Anonymkode: 69cde...f3c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Del Skrevet 18 timer siden Dette heter smegma og er vanlig. Det er både normalt og hygienisk å vaske vulva med både såpe og vann daglig. Fett, svette og bakterier går ikke bort med vann. Anonymkode: 667dc...593 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden Dusj annenhver dag og vask godt med vaskeklut de dagene du ikke dusjer. Det er vanlig å måtte vaske seg hver dag. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Del Skrevet 16 timer siden Vask hver dag med rennende vann og intimsåpe Anonymkode: a7211...5df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Del Skrevet 16 timer siden Ja, du må selvfølgelig vaske deg nedentil hver dag. Akkurat som du må vaske resten av kroppen hver dag på grunn av skitt og svette. Det du merker som er hvitt, er en miks av svette, slim og hudrester. Både kvinner og menn får det i underlivet dersom de ikke vasker seg daglig. Det som vasker veldig godt, er faktisk olje. Enten babyolje eller olje-intimvask fra apoteket. Men ofte holder det med kun vann eller intimsåpe. Du må ikke bruke andre typer såpe i underlivet, da blir det feil kjemi. Anonymkode: a4f17...b51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Del Skrevet 16 timer siden Dette er smegma, hos menn kjent som ‘dick cheese’ 🙃 Du må vaske deg nedentil hver dag. Jeg dusjer om morgenen og går over underlivet/under armer med klut om kvelden. Eller omvendt. Jeg foretrekker å bruke dr greve intimsåpe og har heldigvis aldri fått sopp eller noe de 20 årene jeg har gjort det. Men ser det blir foreslått lactacyd lenger oppe så kanskje prøv dette først, vet det egt ikke anbefales å bruke dr greve. Anonymkode: 74b4e...302 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soft mann Skrevet 16 timer siden #10 Del Skrevet 16 timer siden Hei. Eg dusjer meg hver dag, vasker selvsagt under forhuden, som er det nærmeste eg kommer ditt problem. Eg dusjer også etter eg har vert å bommelom, men da sitter eg på huk i dusjen og vasker meg bare nedentil. Etter eg har tisset så vasker eg penis så godt det lar seg gjøre. Eg vet eg er for renslig, men har ikke hatt problemer med det da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #11 Del Skrevet 15 timer siden Ja, det er normalt å vaske seg nedentil hver dag. Anonymkode: 259ca...6a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #12 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei…dette er litt ekkelt. Er jente, 19år og får et hvitt belegg nedentil. Tenkte først at dette var sopp, men jeg har ingen andre plager utenom at det er et belegg der, og det skal være en vanlig greie ifølge ung.no. Har fått dette siden jeg var barn. Problemet er at selv om jeg dusjer annenhver dag og fjerner det når jeg dusjer, så kommer det tilbake igjen neste dag. Synes det kommer tilbake alt for fort. Bruker ingen såpe der og vasker kun med vann, men tror ikke det gjør det helt rent likevel heller da det er talg tror jeg (fett). Har vurdert å kjøpe såpe, men er usikker da det er så mange delte meninger om det. Har også lest at å vaske for mye og ofte kan føre til enda mer belegg. Det har en slags kremete konsistens, men ikke klumpete eller seigt. Er det liksom vanlig å vaske seg der hver dag egentlig? Vet ikke hva jeg skal gjøre. Synes det er ekkelt og det er irriterende at det skal komme tilbake neste dag etter jeg nettopp har vasket det bort. Én ting er å få det etter 5 dager uten vask, men etter 24 timer er noe helt annet. Kan jo ikke f.eks. overnatte hos en gutt engang når det er sånn som det er nå føler jeg, fordi det ser jo ikke hygienisk ut akkurat og jeg vil ikke frykte at det er noe belegg der. Er det noen tips å få? Har prøvd å lese rundt på ung.no men de forklarer kun rundt hva det er og hvor normalt det er. Føler de ikke gir ordentlige tips annet enn å vaske med klut og vann, noe jeg har prøvd Anonymkode: 73ff6...e66 Det kalles utflod. Det kommer ut av vagina nonstop, noen har det lite, andre mer. Vask deg daglig nedentil, enten med intimservietter eller dusj. Det er ingenting å gjøre med, kroppen din er slik. Anonymkode: 0435c...98d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #13 Del Skrevet 14 timer siden Ser flere anbefaler såpe, jeg ville ikke gjort det. Sleit med sopp i mange år, ble ikke kvitt det før jeg kuttet ut såpe nedentil. Brukte Lactacyd, den var ikke noe bedre enn dr. Greve eller de andre. Det samme sa gynekologen min. Daglig vask nedentil må nok til. Får du ikke dusjet kan du bruke en klut. Anonymkode: e89fd...8d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #14 Del Skrevet 14 timer siden Jeg ville vasket underlivet hver dag med intimolje (råd fra gynekolog). Jeg pleide å bruke truseinnlegg frem til lunsj slik at jeg fikk «ny» truse når jeg tok det av. Anonymkode: 2498d...179 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #15 Del Skrevet 13 timer siden Ja, man vasker underlivet hver dag. Anonymkode: f5344...e69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #16 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette heter smegma og er vanlig. Det er både normalt og hygienisk å vaske vulva med både såpe og vann daglig. Fett, svette og bakterier går ikke bort med vann. Anonymkode: 667dc...593 Jo, man blir helt ren i underlivet av å skylle grundig med lunkent/litt varmere enn lunkent vann. Funker det for deg å benytte deg av intimsåpe uten problemer så kan man fortsette med det, men det utgjør generelt en mye større risiko for ubalanse i underlivet, og det er overhodet ikke nødvendig, og heller ikke anbefalt blant de fleste gynekologer heller. Anonymkode: 068c3...b7c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #17 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jo, man blir helt ren i underlivet av å skylle grundig med lunkent/litt varmere enn lunkent vann. Funker det for deg å benytte deg av intimsåpe uten problemer så kan man fortsette med det, men det utgjør generelt en mye større risiko for ubalanse i underlivet, og det er overhodet ikke nødvendig, og heller ikke anbefalt blant de fleste gynekologer heller. Anonymkode: 068c3...b7c Du vasker hender og hår også da med bare lunkent vann? Oppvasken skyller du og setter rett i kjøkkenskapet? Eller har bakterier og skitt egne regler når de plasserer seg i underlivet til folk? Anonymkode: 667dc...593 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #18 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hei…dette er litt ekkelt. Er jente, 19år og får et hvitt belegg nedentil. Tenkte først at dette var sopp, men jeg har ingen andre plager utenom at det er et belegg der, og det skal være en vanlig greie ifølge ung.no. Har fått dette siden jeg var barn. Problemet er at selv om jeg dusjer annenhver dag og fjerner det når jeg dusjer, så kommer det tilbake igjen neste dag. Synes det kommer tilbake alt for fort. Bruker ingen såpe der og vasker kun med vann, men tror ikke det gjør det helt rent likevel heller da det er talg tror jeg (fett). Har vurdert å kjøpe såpe, men er usikker da det er så mange delte meninger om det. Har også lest at å vaske for mye og ofte kan føre til enda mer belegg. Det har en slags kremete konsistens, men ikke klumpete eller seigt. Er det liksom vanlig å vaske seg der hver dag egentlig? Vet ikke hva jeg skal gjøre. Synes det er ekkelt og det er irriterende at det skal komme tilbake neste dag etter jeg nettopp har vasket det bort. Én ting er å få det etter 5 dager uten vask, men etter 24 timer er noe helt annet. Kan jo ikke f.eks. overnatte hos en gutt engang når det er sånn som det er nå føler jeg, fordi det ser jo ikke hygienisk ut akkurat og jeg vil ikke frykte at det er noe belegg der. Er det noen tips å få? Har prøvd å lese rundt på ung.no men de forklarer kun rundt hva det er og hvor normalt det er. Føler de ikke gir ordentlige tips annet enn å vaske med klut og vann, noe jeg har prøvd Anonymkode: 73ff6...e66 Du bør jo vaske deg hver dag. Dette er sikkert utflod. Bare vask deg.. Anonymkode: 1a3cd...95e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #19 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du vasker hender og hår også da med bare lunkent vann? Oppvasken skyller du og setter rett i kjøkkenskapet? Eller har bakterier og skitt egne regler når de plasserer seg i underlivet til folk? Anonymkode: 667dc...593 Du vasker ikke øyet med såpe. Såpe skal ikke på innsiden av leppene, det veit jenter i første klasse på barneskolen!! Men vask av underlivet hver dag må til. Anonymkode: 5ae97...344 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soft mann Skrevet 8 timer siden #20 Del Skrevet 8 timer siden Tror ikke en kan vaske for mye, men bruk såpe med rett Ph. Å pass på å skylle vekk all såpen. Som eg har sagt så vasker eg meg mange ganger til dagen uten noe problemer med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå