Gå til innhold

Forsikring hund

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvor i all verden behandlet du den? Vi betalte 9500,- for en 30 kilos tispe når hun hadde akutt livmorbetennelse.

Anonymkode: d695c...03a

Bare akuttoperasjon utenfor åpningstid kosta ca. 45.000,-, og i tillegg var hun innlagt med infeksjon i fem dager til rundt 10.000,- døgnet, pluss at hun var dagpasient i fem dager etter det igjen (ca. 5000,- per dag). Og dette var i 2023, sikkert enda dyrere nå.

Anonymkode: d2c26...706

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.3.2025 den 0.16):

Hvis du har 60 000 å bruke på operasjon av magedreining, livmorbetennelse, dreid testikkel ol. trenger du ikke forsikring. 

Anonymkode: b203b...8ce

150.000 kr kom dette på da hunden til niesa mi måtte fjerne livmor

Anonymkode: d6044...07e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.3.2025 den 10.22):

Jeg skal ha forsikring men er det dumt å kjøpe hund over 4 måneder pga. at forsikringa ikke dekker alt? Hva hadde dere gjort? Skal ha Agria.

Anonymkode: 73c20...f8e

Det er ikke dumt å kjøpe hund over 4 mnd, og stort sett er det mulig å overta forrige eiers dekning.

Men min erfaring med Agria er ikke okay, o jeg har hatt en del hunder, Derfor valgte jeg annet selskap, hvor de har direkte oppgjør med dyrlege, de tilbyr gode tjenester o godkjente bla analkjertel fjerning på hund .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
tankebobla skrev (2 timer siden):

Det er ikke dumt å kjøpe hund over 4 mnd, og stort sett er det mulig å overta forrige eiers dekning.

Men min erfaring med Agria er ikke okay, o jeg har hatt en del hunder, Derfor valgte jeg annet selskap, hvor de har direkte oppgjør med dyrlege, de tilbyr gode tjenester o godkjente bla analkjertel fjerning på hund .

Hvilket selskap gikk du for? Planlegger valp i løpet av året, og er usikker på hvilket jeg skal velge. 

Anonymkode: 1224e...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilket selskap gikk du for? Planlegger valp i løpet av året, og er usikker på hvilket jeg skal velge. 

Jeg har valgt IF, vi har hatt de på de siste hundene våre og vi er mer enn godt fornøyd. Det som er fordelen at det er en fast sum i egenandel og ikke en fast + antall prosent som Agria har. Og det er også sånn at dersom vi må ha flere behandlinger på samme skade så er det kun de 2500 vi betalte. Analkjerteloperasjonen  ble faktisk godkjent  før operasjonen var gjort og også før dyrlege hadde sendt inn journal. De hadde hurtig oppgjør, dyrlegen var mektig imponert over det.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
tankebobla skrev (36 minutter siden):

Jeg har valgt IF, vi har hatt de på de siste hundene våre og vi er mer enn godt fornøyd. Det som er fordelen at det er en fast sum i egenandel og ikke en fast + antall prosent som Agria har. Og det er også sånn at dersom vi må ha flere behandlinger på samme skade så er det kun de 2500 vi betalte. Analkjerteloperasjonen  ble faktisk godkjent  før operasjonen var gjort og også før dyrlege hadde sendt inn journal. De hadde hurtig oppgjør, dyrlegen var mektig imponert over det.

Lykke til

Da skal jeg kikke på dem også. Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ulempen med IF er en lav dekning på maks 50.000, det forsvinner svært fort, korsbåndsoperasjonen de utfører på dyresykehuset her er rundt 40.000 (tplo)

I motsetning til tankebobla så har jeg svært god erfaring med Agria, de var så hjelpsomme og støttende når hunden fikk kreft, som betydde mye. 

Livsmorsbetennelse, røket korsbånd m.m... Aldri hatt ett eneste problem. 

Agria, if, Storebrand, tryg og Gjensidige er nok de du burde se på, før hadde noen selskaper svært gunstige dyreforsikringer for totalkunder, så det kan være verdt å sjekke ut. 

Anonymkode: bb022...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ulempen med IF er en lav dekning på maks 50.000, det forsvinner svært fort, korsbåndsoperasjonen de utfører på dyresykehuset her er rundt 40.000 (tplo)

I motsetning til tankebobla så har jeg svært god erfaring med Agria, de var så hjelpsomme og støttende når hunden fikk kreft, som betydde mye. 

Livsmorsbetennelse, røket korsbånd m.m... Aldri hatt ett eneste problem. 

Agria, if, Storebrand, tryg og Gjensidige er nok de du burde se på, før hadde noen selskaper svært gunstige dyreforsikringer for totalkunder, så det kan være verdt å sjekke ut. 

Anonymkode: bb022...ae8

Det er de jeg har på blokken. 50 000 er nok litt lavt med dagens veterinærpriser, ja 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...