AnonymBruker Skrevet i går, 22:41 #1 Del Skrevet i går, 22:41 Er det dumt å tegne forsikring etter at hunden er 4 måneder? Hva dekkes da? Eller ikke? Det er Agria det er snakk om. Anonymkode: 73c20...f8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 23:01 #2 Del Skrevet i går, 23:01 Jeg vet det kun ikke dekker tanntrekking av melketennene, leddskader og korsbåndskader og tannskader Men er det stor sannsynlighet at dette er aktuelt? Noen som vet det her. Dette er trådstarter men hadde mere å tilføre. Anonymkode: 73c20...f8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #3 Del Skrevet 23 timer siden Hvis du har 60 000 å bruke på operasjon av magedreining, livmorbetennelse, dreid testikkel ol. trenger du ikke forsikring. Anonymkode: b203b...8ce 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #4 Del Skrevet 22 timer siden Må det være Agria? Jeg hadde sjekket rundt i tilfelle andre forsikringsselskap har bedre dekning. Den ene hunden her har knekt og operert ut tenner 5 ganger siste 9 år, så for oss hadde tannskade blitt dyrt uten forsikring. Men ang sannsynlighet så kan du forebygge mye selv. Min har det så travelt med å jage å fange ball at hun kan lett slå underkjeven eller tenner i bakken f.eks. Så her har mer og mer «gøy» blitt forbudt oppigjennom så hun ikke skal bli tannløs. Uansett hvis du er uheldig å hunden blir bitt, forgiftet, påkjørt, kutt/sår osv så ville jeg fortsatt hatt en forsikring som dekker så mye som mulig selv etter 4 mnd. Veterinær er dyrt, og hvis noe skjer kveld/helg så er det dumt å ikke ha forsikring. Anonymkode: db331...1e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #5 Del Skrevet 22 timer siden Ja det lønner seg absolutt. Noen ting krever at hunden har vært sammenhengende forsikret fra før en viss tid, men de meste av akutte skader og ting som er ett resultat av ytre vold dekkes uansett. Ganske vanlige og dyre operasjoner som korsbåndskader blir dekket om hunden har vært forsikret i mer enn ett år, slik var vilkårene før. Les vilkårene, agria har ganske oversiktlige dokumenter for dekning og de har direkteoppgjør med de aller fleste klinikker. Er du usikker på om noe dyr behandling dekkes så ring dem eller be om forhåndsgodkjenning av behandling, da sender veterinær inn epikrise, så tar de vurderingen før behandling. Anonymkode: bb022...ae8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis du har 60 000 å bruke på operasjon av magedreining, livmorbetennelse, dreid testikkel ol. trenger du ikke forsikring. Anonymkode: b203b...8ce Jeg havna på langt over 100.000,- da min fikk livmorbetennelse. Anonymkode: d2c26...706 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Del Skrevet 13 timer siden Jeg skal ha forsikring men er det dumt å kjøpe hund over 4 måneder pga. at forsikringa ikke dekker alt? Hva hadde dere gjort? Skal ha Agria. Anonymkode: 73c20...f8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg skal ha forsikring men er det dumt å kjøpe hund over 4 måneder pga. at forsikringa ikke dekker alt? Hva hadde dere gjort? Skal ha Agria. Anonymkode: 73c20...f8e Det er enkelte ting som ikke dekkes etter fylte 4 mnd (tror det gjelder alle, men hvertfall Agria), nøyaktig hva må du lese deg opp på i forskriftene. Hør om valpen ikke er forsikret av tidligere eier/oppdretter, isåfall kan denne overføres. Anonymkode: 861e8...684 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Del Skrevet 13 timer siden Jeg forsikra min når jeg fikk han da han var 14 mnd og opplevde ikke at det var problem med dekning på noe tidspunkt i de 14 åra jeg haddde han etter det. Han hadde aldri tannproblemer eller problem med ledd og korsbånd riktignok men han hadde flere tilfeller av akutt sykdom, skader og fikk en hjertefeil som voksen (ikke medfødt) så totalt sett gikk jeg faktisk i pluss med å han han forsikret. Anonymkode: 3bba1...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #10 Del Skrevet 13 timer siden Kommer jo an på hunden og rasen, og egen økonomi. Har du råd til å betale 50k for en operasjon av knekte ben, eller hoggormbitt feks? Vet at noen setter av en fast sum i mnd på en konto tol hund, istede for forsikring. Jeg har en mellomstor aktiv brukshund. Var en periode jeg kuttet forsikring for å spare penger. Det var tross alt 500kr mnd. Vel, han var i skogen en lørdagskveld, skadet benet og måtte sy.. Dyrlegen med utrykning kostet over 3000kr. Pluss Timer og utstyr. Tror vi endte opp med rundt 9000kr... Forsikringen ble gjennomipptatt dagen etterpå, med en måneds karantene. Noen måneder senere ble han bitt av hoggorm, bare medisinen kostet 5000kr... Regningen kom på godt over 30000, hadde forsikring og betalte rundt 3000kr i egenandel.. Så forsikring kan være gull! Anonymkode: deac2...ee3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Del Skrevet 13 timer siden Jeg skal ha forsikring men er det veldig dumt å velge en hund som har fylt 4 måneder? Anonymkode: 73c20...f8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 13 timer siden #12 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg skal ha forsikring men er det dumt å kjøpe hund over 4 måneder pga. at forsikringa ikke dekker alt? Hva hadde dere gjort? Skal ha Agria. Anonymkode: 73c20...f8e Hva slags idiot-oppdretter er det som selger uforsikrede valper? De skal være forsikret fra fødselen av, om man er noenlunde seriøs oppdretter! Ville aldri kjøpt valp av en oppdretter som ikke har giddet å spandere forsikring på valpekullet fra de ble født. Den valpeforsikringen man får med fra fødselen av, kan ny eier videreføre uten karanteneperiode, og valpen/hunden er da forsikret uten opphold fra den er født. Dette gir best dekning. Hadde jeg vært deg hadde jeg funnet en annen og mer seriøs oppdretter, hvis det faktisk er sånn at valpen du ser på ikke er forsikret fra oppdretters side! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyGrey Skrevet 13 timer siden #13 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skal ha forsikring men er det veldig dumt å velge en hund som har fylt 4 måneder? Anonymkode: 73c20...f8e Jeg ville ringt Agria i morgen å hørt hvilke vilkår som gjelder for valp over 4mnd. Søk på nett ga med dette: Når du forsikrer en valp over 4 måneder hos Agria Dyreforsikring, tilbyr de Agria Rasehundforsikring. Denne forsikringen ligner på Agria Alltid Rasehundforsikring, men det er noen viktige forskjeller: Korsbåndskader: Disse dekkes først etter ett år med sammenhengende forsikring i Agria. Keisersnitt: Dekkes etter ett år med forsikring i Agria eller et annet forsikringsselskap. Visse lidelser: Tilstander som patellaluksasjon, short ulna, Calvé-Legg-Perthes, HD (hofteleddsdysplasi), AD (albueleddsdysplasi) og OCD (osteochondritis dissecans) dekkes hvis hunden har vært forsikret i et annet forsikringsselskap med tilsvarende forsikring før den fylte 4 måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #14 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg havna på langt over 100.000,- da min fikk livmorbetennelse. Anonymkode: d2c26...706 Hvor i all verden behandlet du den? Vi betalte 9500,- for en 30 kilos tispe når hun hadde akutt livmorbetennelse. Anonymkode: d695c...03a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyGrey Skrevet 12 timer siden #15 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor i all verden behandlet du den? Vi betalte 9500,- for en 30 kilos tispe når hun hadde akutt livmorbetennelse. Anonymkode: d695c...03a Er det lenge siden? Det hørtes veldig billig ut. Min tispe ble kastrert for 12 år siden på en privat klinikk som ikke er spesielt dyr i forhold til kjede-klinikkene, det kom seg på 12-13tusen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #16 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvor i all verden behandlet du den? Vi betalte 9500,- for en 30 kilos tispe når hun hadde akutt livmorbetennelse. Anonymkode: d695c...03a Det er overhodet ikke en normal pris i dag, man må regne med minimum 30.000 for en akuttoperasjon som dette, komplikasjoner og utenfor ordinær åpningstid mer. Anonymkode: 861e8...684 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #17 Del Skrevet 12 timer siden Vi hadde Agria, de dekket ikke tannskader på vår type hund, måtte betale alt av egen lomme, skiftet da til if Anonymkode: 93d95...d67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 12 timer siden #18 Del Skrevet 12 timer siden Vi forsikret hunden vår fra han var 8 uker på trygg forsikring. Opptil 60.000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #19 Del Skrevet 12 timer siden Jeg har to hunder som er forsikret i forskjellige forsikringsselskap. Ene er anskaffet som valp og er forsikret hos Agria. Får da full dekning. Den andre er omplasseringshund og forsikret i Gjensidige. Gjensidige kunne tilby veterinær og død til den voksne hunden. Agria kunne tilby meg en liten sum å betale i mnd for å forsikre den voksne hunden for kr 0 ved død og særs få ting dekket ved veterinær. Overhodet ingen sykdom uansett årsak. Valp forsikret før 4 mnd har best dekning hos agria. Eldre hunder begrenses mer jo eldre de blir😅 spesielt om de ikke var forsikret tidligere. Anonymkode: 6f758...924 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyGrey Skrevet 9 timer siden #20 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er overhodet ikke en normal pris i dag, man må regne med minimum 30.000 for en akuttoperasjon som dette, komplikasjoner og utenfor ordinær åpningstid mer. Anonymkode: 861e8...684 Enig. Valpen min måtte hasteopereres en fredagskveld. To veterinærer og en assistent måtte rykke ut. 60000,- ble det 😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå