AnonymBruker Skrevet i går, 22:25 #1 Del Skrevet i går, 22:25 Etter 20 år sammen og lite sex siste 2-3 år, kanskje 1 gang i måneden innser jeg at jeg stadig mer sliter med tenningen. Jeg er usikker på om det er tenningen generelt eller tenningen på mannen. Jeg har tatt hormonpreparater de siste to årene og er 48 år. Ekteskapet er helt greit, vi er glad i hverandre samtidig som vi krangler endel. Jeg sliter litt med humørsvingninger og han gjør så godt han kan og er veldig snill. Men nå sliter jeg med sexlyst og det er uvant, vanskelig og sårt. Jeg er også redd for at han skal være utro. Noen som har tips til å øke sexlysten eller innspill for å få det bedre etter tørke? Anonymkode: d6df8...a1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:53 #2 Del Skrevet i går, 22:53 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Etter 20 år sammen og lite sex siste 2-3 år, kanskje 1 gang i måneden innser jeg at jeg stadig mer sliter med tenningen. Jeg er usikker på om det er tenningen generelt eller tenningen på mannen. Jeg har tatt hormonpreparater de siste to årene og er 48 år. Ekteskapet er helt greit, vi er glad i hverandre samtidig som vi krangler endel. Jeg sliter litt med humørsvingninger og han gjør så godt han kan og er veldig snill. Men nå sliter jeg med sexlyst og det er uvant, vanskelig og sårt. Jeg er også redd for at han skal være utro. Noen som har tips til å øke sexlysten eller innspill for å få det bedre etter tørke? Anonymkode: d6df8...a1e Hadde snakket med mannen din om akkurat de tingene du skriver. Dere er et team. Så dette finner dere ut av 🙂 Overgangsalderen kan være brutal den. Høres ikke ut som hormonbehandlingen treffer spesielt godt. Ville ha begynt der. I tillegg til å snakke med mannen din selvfølgelig. Anonymkode: 14c0b...e88 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamseklemmer Skrevet 23 timer siden #3 Del Skrevet 23 timer siden Hormonpreparater, krangling, humørsvingninger og grubling om utroskap.. Uten tvil er det bivirkningene av hormonpreparater som skaper størst problem.. Da "blir du ikke deg selv".. du får humørsvingninger, som igjen gjør at du krangler oftere. I tillegg grubler du på at mannen er utro, og frustrert over manglende sexlyst. Alt dette gir negativ sexlyst.. Sexlyst = Balansert nivå av testosteron og østrogen.. Så det er helt klart at hormonprepater forstyrrer balansen til sexlysten din.. Jeg er brennsikker på at du er ei hærlig god og snill kone, så jeg vil legge skylden på legen og hormonpreparatet.. det er de to som har skapt det "monsteret" du har blitt.. Synes det er ufattelig at ikke leger forteller om bivirkninger, og dette med ubalanse🤔 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #4 Del Skrevet 23 timer siden Bamseklemmer skrev (8 minutter siden): Hormonpreparater, krangling, humørsvingninger og grubling om utroskap.. Uten tvil er det bivirkningene av hormonpreparater som skaper størst problem.. Da "blir du ikke deg selv".. du får humørsvingninger, som igjen gjør at du krangler oftere. I tillegg grubler du på at mannen er utro, og frustrert over manglende sexlyst. Alt dette gir negativ sexlyst.. Sexlyst = Balansert nivå av testosteron og østrogen.. Så det er helt klart at hormonprepater forstyrrer balansen til sexlysten din.. Jeg er brennsikker på at du er ei hærlig god og snill kone, så jeg vil legge skylden på legen og hormonpreparatet.. det er de to som har skapt det "monsteret" du har blitt.. Synes det er ufattelig at ikke leger forteller om bivirkninger, og dette med ubalanse🤔 Du avslører grunnleggende mangel på kunnskap om kvinner og overgangsalder. Slutt å gi råd! TS: Snakk med gynekolog. Det finnes ulike medikamenter med ulike styrker. Lykke til❤️ Anonymkode: 099a3...3d7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamseklemmer Skrevet 21 timer siden #5 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Du avslører grunnleggende mangel på kunnskap om kvinner og overgangsalder. Slutt å gi råd! TS: Snakk med gynekolog. Det finnes ulike medikamenter med ulike styrker. Lykke til❤️ Anonymkode: 099a3...3d7 Gynekolog faktisk! overgangsalderen er ikke deres felt, så det var et dårlig råd! Btw.. all henvisning går gjennom fastlegen.. og ikke gjennom anomyme på KG.. husk det TS🤭 Sexlysten er biologisk forklart.. den påvirkes av ubalanse i hormoner, ikke av et ukjent "medikament"..😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden Takk for alle innspill. Jeg får høre inn med fastlegen. TS. Anonymkode: d6df8...a1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden Bamseklemmer skrev (12 timer siden): Gynekolog faktisk! overgangsalderen er ikke deres felt, så det var et dårlig råd! Btw.. all henvisning går gjennom fastlegen.. og ikke gjennom anomyme på KG.. husk det TS🤭 Sexlysten er biologisk forklart.. den påvirkes av ubalanse i hormoner, ikke av et ukjent "medikament"..😅 Overgangsalderen er det gynekologer som er ekspert i, hvem ellers? Medikamenter hjelper på ubalanse i hormoner. Går man privat trengs ikke henvisning. Dette har du virkelig ikke greie på. Anonymkode: 099a3...3d7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamseklemmer Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Overgangsalderen er det gynekologer som er ekspert i, hvem ellers? Medikamenter hjelper på ubalanse i hormoner. Går man privat trengs ikke henvisning. Dette har du virkelig ikke greie på. Anonymkode: 099a3...3d7 Feil igjen, hun trenger ingen GU.. heldigvis ser det ut som at TS har funnet et fornuftig svar.. saken er biff👏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Del Skrevet 8 timer siden Bamseklemmer skrev (12 minutter siden): Feil igjen, hun trenger ingen GU.. heldigvis ser det ut som at TS har funnet et fornuftig svar.. saken er biff👏 Hvem har sagt hun trenger GU? Merkelig og foruroligende at en mann holder på sånn som du gjør. Anonymkode: 099a3...3d7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Del Skrevet 8 timer siden Bamseklemmer skrev (13 timer siden): Sexlysten er biologisk forklart.. den påvirkes av ubalanse i hormoner, ikke av et ukjent "medikament"..😅 «Biologi» og hormoner er 1 av ca 1 million bestanddeler i det som påvirker seksuell lyst. Hadde selvfølgelig vært veldig mye enklere om svaret på seksuell lyst bare lå i «hormoner». Anonymkode: d7609...3b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 8 timer siden #11 Del Skrevet 8 timer siden Hvis du ikke stoler på han, så er det bedre å gå ut av forholdet med en gang. Hvis det er kroppslig, hormonelt så kan du jo gjøre endringer på dette. Og begge må tåle at den andre ikke kjenner lyst. Lyst dabber av om man føler seg presset til å ha lyst, enten av sine egne forventninger eller av partner. Det som ofte ødelegger for folk er at dette blir gjort om til et problem som det i utgangspunktet ikke trenger å være. Det finnes løsninger på dette. Det eneste jeg reagerer på er din usikkerhet i forhold til utroskap. Projiserer du dette fordi du hadde vært utro om mannen hadde mistet lysten på deg? Ofte er det sånn. Gå litt inn i deg selv og tenk deg om. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soft mann Skrevet 8 timer siden #12 Del Skrevet 8 timer siden Hei😊. Ja det er veldig trist når en slutter å virke der nede. Var ting blitt rutine? Eg levde jo mange år med onani da eg og x ikke hadde noe intimitet. Det medførte st eg ikke klarte å få reisning lenger, selv om eg var kåt. Dette er jo tabubelagt så ikke så enkelt å finne løsningen. Håper dere prater og han har forståelse for din problemer. Tenker han og savner intimitet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamseklemmer Skrevet 7 timer siden #13 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): «Biologi» og hormoner er 1 av ca 1 million bestanddeler i det som påvirker seksuell lyst. Hadde selvfølgelig vært veldig mye enklere om svaret på seksuell lyst bare lå i «hormoner». Anonymkode: d7609...3b0 Ok.. inn med spiseskjea: Kvinner har rundt 50 forskjellige hormoner som til enhver tid sirkulerer i blodet og regulerer ulike kroppslige prosesser. Blant dem er kjønnshormonene østrogen og testosteron, hvor sistnevnte er en særlig medvirker til kvinnens sexlyst. Hvis du mener jeg tar feil, må du sende inn klage til volvat.no🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå