Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjører fra Drammen til Kristiansand i morgen, kunne tenkt meg et måltid kjøttkaker eller lignende langs veien. Noen tips til gode steder ? 

Anonymkode: bd1fe...b61

AnonymBruker
Skrevet
Gogglebox skrev (9 timer siden):

Enten Furulund (https://furulundkro.no/) ved Stokke i Sandefjord eller Torp Hotel (https://torphotel.no/kategori/restaurantmeny/). Begge selger god husmannskost. Riktignok ikke så langt fra Drammen, men bør holde deg mett på resten av turen i hvert fall

Der var det mye halvfabrikata/ferdigmat fra Stabburet/Orkla, presentert som «hjemmelaget» … Ikke noe jeg ville brukt hundrevis av kroner på. Lag heller kjøttkaker en dag du har tid hjemme. Smaker 100 ganger bedre, og 8 ganger rimeligere pr porsjon… Kjøttkaker er alltid det siste jeg kjøper på slike steder, det smaker mildt sagt så langt fra hjemmelaget som det er mulig. 

Anonymkode: c25b0...9b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I tillegg til Furulund kro, og Torp Hotel kan Lasses Veikro (Stathelle) være et alternativ.

Anonymkode: 0d996...918

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

I tillegg til Furulund kro, og Torp Hotel kan Lasses Veikro (Stathelle) være et alternativ.

Lasses veikro er stengt, snart på andre året. Men rett over veien på Telemarks svingen har de vanligvis bra mat. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Den er stengt.

dnig i hun over der som skriver om Telemarksvingen over veien for Lasses. Spist der mange ganger, alltid bra mat.

Anonymkode: bc092...fe7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Og Lasses er ikke på Stathelle. Det er på rugtvedt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Der var det mye halvfabrikata/ferdigmat fra Stabburet/Orkla, presentert som «hjemmelaget» … Ikke noe jeg ville brukt hundrevis av kroner på. Lag heller kjøttkaker en dag du har tid hjemme. Smaker 100 ganger bedre, og 8 ganger rimeligere pr porsjon… Kjøttkaker er alltid det siste jeg kjøper på slike steder, det smaker mildt sagt så langt fra hjemmelaget som det er mulig. 

Anonymkode: c25b0...9b7

Det hjelper da ikke ts å lage kjøttkaker hjemme, når han/hun skal kjøre den strekningen i morgen, og har lyst på et måltid på veien. Svar på spørsmålet, heller. 

Anonymkode: 19b55...124

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Og Lasses er ikke på Stathelle. Det er på rugtvedt.

Tross alt. Viktig å plassere på rett siden av tunnelen. 😆

AnonymBruker
Skrevet

Kjøttkaker på veikro er sjeldent bra. Du har sikkert fortært maten for lengst, men jeg ville heller kjøpt en babb på veien og spist kjøttkaker på en ordentlig restaurant ved en annen anledning. Eller laget selv hjemme. Veikromat er overpriset Fjordland og first price 

Anonymkode: bf6b6...5d2

AnonymBruker
Skrevet

Endte opp med kjøttkaker på Sørlandsporten. Helt grei mat, raus porsjon som holdt meg mett resten av dagen. 

Anonymkode: bd1fe...b61

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...