Gå til innhold

Kollegier velger en annen strategi enn planlagt og avtalt

Gjest Paradisetmitt

Anbefalte innlegg

Gjest Paradisetmitt

Jeg har av og til oppdrag for en bedrift, ca 2-4 dager i mnd og jeg har også 3 stykk som jeg samarbeider med, hvor det er en som er litt endre enn meg og så er det 2 unge jenter, og det er disse 2 som er blitt et irritasjons punkt.

Jeg er da satt som leder på disse prosjektene og jeg følger da avtaler som bedrifts eier bestemmer seg for, dvs vi jobber sammen om å nå målet. Og alt virker så greit, de får sine oppgaver  i forbindelse med prosjektet og de er ok for (dem sier de)

Så kan jeg komme tilbake til kontoret dagen etter og da har de da kommet god tid før meg, jeg begynner kl 0700 på kontoret for å ha tid til å gjøre klart før , og når jeg kommer dit så har de 2 unge jentene gjort om på nesten alle oppgavene og dette skjer gang på gang, eier av bedriften blir irritert og jeg har ikke hatt lyst til å gi de trøbbel så jeg har da sagt at jeg skal fikse det og så blir jeg jo da sittende med mer jobb.

Og de er mer eller mindre konstant trøtte så det er enormt mye fnising og lite seriøst. 

Jeg blir da sittende å jobbe med oppgavene og irritere meg, og jeg har som sagt ikke lyst til å frata de motet men føler vel at arbeidsmoralen deres er så som så.  Noen tips, for nå må jeg sette beinet ned ned, for jeg har jo ikke timebetalt men oppdrags betalt og med dette blir det jo som om jeg jobber dobbelt for enkelt lønn om dere skjønner . Disse er jenter som jeg leier inn for å hjelpe til og har vært fornøyd frem til de siste 2 oppdragene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det høres jo ikke ut som om de har dårlig arbeidsmoral hvis de stiller på jobb tidlig.

Det kan jo også være lurt å se om det de foreslår kan være bedre enn å være låst fast i at «sånn skal det være, basta»

Skjer få forbedringer uten endring.

Prøv å slutte å irritere deg, og prat med dem på en ordentlig (ikke iretttesettende) måte.

Anonymkode: 28ec7...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det høres jo ikke ut som om de har dårlig arbeidsmoral hvis de stiller på jobb tidlig.

Det kan jo også være lurt å se om det de foreslår kan være bedre enn å være låst fast i at «sånn skal det være, basta»

Prøv å slutte å irritere deg, og prat med dem på en ordentlig (ikke iretttesettende) måte.

Ville satt meg ned i forkant og skissert oppdraget skriftlig , hvem gjør hva og hvordan . 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paradisetmitt
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Okay jeg skal prøve å forklare, fordi jeg så at det kom litt feil ut. Tja okay de kommer tidlig men det er kun de dagen etter at vi har planlagt slik at de har tid til å endre planen.

De endrer bare sine arbeidsoppgaver, ikke opplegget og eier av bedriften blir også irritert fordi han har godkjent opplegget 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paradisetmitt
NiceOrNothing skrev (9 minutter siden):

Ville satt meg ned i forkant og skissert oppdraget skriftlig , hvem gjør hva og hvordan . 

Det er jo det som de endrer ikke oppdragets sitt opplegg men mer hva de selv skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paradisetmitt skrev (19 minutter siden):

"Jeg er da satt som leder på disse prosjektene og jeg følger da avtaler som bedrifts eier bestemmer seg for, dvs vi jobber sammen om å nå målet. Og alt virker så greit, de får sine oppgaver i forbindelse med prosjektet og de er ok for (dem sier de)"

Kanskje du MÅ gå inn for å sende hele teamet en mail ang dette og helt konkret hva avtalen består i(bestillingen dere må svare på), hvilke oppgaver dere har og hvilke oppgaver de forskjellige i teamet har. På denne måten kan dere forbedre kommunikasjonen alle i mellom og det blir mindre utydelig hva dere faktisk skal gjøre. Skjer det noe feil som at noen avviker fra denne skisseringen så blir det lettere å ta det opp og få en avklaring ang hva dette handler om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må huske på å evaluere arbeidet etter hvert oppdrag med alle på teamet👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paradisetmitt skrev (24 minutter siden):

Det er jo det som de endrer ikke oppdragets sitt opplegg men mer hva de selv skal gjøre.

Men med klare arbeidsoppgaver skriftlig avtalt  i forkant , kan du referere til den, og be de gjøre ting iht avtale . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...