AnonymBruker Skrevet 1. mars #1 Del Skrevet 1. mars Når jeg googler etter psykolog i det private ( får ikke tilbud i det offentlige), så dukker det opp utallige klinikker opp. Der kan jeg få samtale med psykologpraktikant, psykolog og psykologspesialist med diverse kvalifikasjoner, for rundt kr 1600 ish Jeg skjønner veldig godt at mange psykologer får nok av det offentlige og velger annerledes for å få en hyggeligere jobbhverdag, men hvor lønnsomt er det alt i alt? Blir de ved å bli ansatt i private firmaer selvstendig næringsdrivende hvor de skatter selv og betaler for kontor, regnskapsfirma, revisor etc? Må de også ha egen sykeforsikring? Tjener de like bra som de ville gjort hvis de jobbet i det offentlige? Anonymkode: e7c1d...320 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #2 Del Skrevet 2. mars Hvor langt er et tau? Det er som med alle private virksomheter/selvstendige næringsdrivende. Det kan gå bra, det kan gå greit, det kan gå dårlig. Det er personavhengig, men avhenger også av andre faktorer - by/område, beliggenhet, markedsføring, tilbud og etterspørsel (konkurranse). De kan med andre ord tjene mer, mindre eller like mye som om de hadde jobbet i det offentlige, variasjonen er stor. Anonymkode: 24ce4...528 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #3 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvor langt er et tau? Det er som med alle private virksomheter/selvstendige næringsdrivende. Det kan gå bra, det kan gå greit, det kan gå dårlig. Det er personavhengig, men avhenger også av andre faktorer - by/område, beliggenhet, markedsføring, tilbud og etterspørsel (konkurranse). De kan med andre ord tjene mer, mindre eller like mye som om de hadde jobbet i det offentlige, variasjonen er stor. Anonymkode: 24ce4...528 jepp, og derfor skulle jeg gjerne sett noen tall/beregninger på dette, men også om risikoen de tar ved å jobbe privat, og hva de ender opp med når de blir pensjonister. jeg er selvstendig næringsdrivende innen annen bransje. Jeg liker friheten som det private gir meg. Samtidig, nå jeg regner på det, så tjener litt under det jeg ville tjent om jeg jobbet i det offentlige. Jeg må selv trekke fra skatt, trygdeavgift, feriepenger, pensjon fra det jeg får utbetalt. i tillegg har jeg diverse andre utgifter til firmaet, og flere arbeidsoppgaver som jeg ikke får betalt for. Jeg har ikke barn, og er lite syk selv. Skulle jeg fått barn og selv fått sykemelding tror jeg at jeg hadde slitt ja, spesielt hvis det ble langvarig. Anonymkode: e7c1d...320 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #4 Del Skrevet 2. mars De som er sykemeldte, har vært sykemeldte eller har risiko for å bli sykemeldte velger ikke å gå privat, de blir i det offentlige. Jeg er lege (liknende, men ikke helt lik bransje) og de som velger å gå helprivat tjener som regel en god del mer enn de som jobber offentlig, men så er det klart det er noe større risiko de tar også. Anonymkode: bff37...558 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #5 Del Skrevet 2. mars Dette er veldig varierende. Noen blir ansatt og får fast lønn. Andre er selvstendig næringsdrivende og leier kontorplass. Selvstendig kan tegne forsikring hos nav. Jeg tror de generelt tjener bedre enn i det offentlige. Anonymkode: 8f8f7...379 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #6 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (36 minutter siden): De som er sykemeldte, har vært sykemeldte eller har risiko for å bli sykemeldte velger ikke å gå privat, de blir i det offentlige. Jeg er lege (liknende, men ikke helt lik bransje) og de som velger å gå helprivat tjener som regel en god del mer enn de som jobber offentlig, men så er det klart det er noe større risiko de tar også. Anonymkode: bff37...558 Hva med de som blir gravide eller planlegger å stifte familie? Er det et risikoprosjekt i det private markedet? Anonymkode: e7c1d...320 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #7 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hva med de som blir gravide eller planlegger å stifte familie? Er det et risikoprosjekt i det private markedet? Anonymkode: e7c1d...320 Det kommer an på. Mange tjener såpass godt at de kan sette av penger til å være borte fra klinikken en periode. For sykefravær skaffer de fleste forsikringer. Og veldig unge kvinner velger nok i mindre grad å gå helprivat Anonymkode: bff37...558 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #8 Del Skrevet 2. mars Det vanligste er å være selvstendig næringsdrivende, veldig få private firmaer som ansetter. De fleste tjener ikke veldig mye mer i det private, for det mye kostnader knyttet til drift, i tillegg til at pensjonssparingen er som natt og dag. Hovedgrunnen er at man ønsker mindre administrasjon, lettere saker og mer fleksibilitet. Det er også mange som jobber offentlig på dagtid og privat en kveld i uken. Anonymkode: 3869b...176 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå