jfkdkdod Skrevet 1. mars #1 Skrevet 1. mars Har for et halvt år siden flyttet fra et relativt sentralt (og dyrt) nabolag hvor vi stortrivdes, i en altfor trang leilighet til vår familie på 4, til distriktet i et hus med hage. Fått meg ny jobb hvor jeg tjener mye bedre, men veldig krevende og mye ansvar - sliter med å legge vekk stress og tanker om jobb på fritiden (i psykisk helsevern). Flyttet en 1 times kjøretur unna venner og familie. Jeg mistrives veldig sterkt med både bosted og jobb, føler jeg holder på å bli utbrent/deprimert. Føler ikke større bolig og høy lønn har gjort meg mer fornøyd.. Samtidig kjennes det som om barna trenger og trivdes i større bolig, og jeg trenger lønnen for å finansiere det.. Hva opplever dere andre at har mest å si for egen og barnas trivsel? Nærhet til venner/familie? At barna trives? Ok økonomi og passe boligstørrelse? Her trives begge barn (6 og 4 år) + mannen, så føler vi må bli boende.. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars #2 Skrevet 1. mars Det kan hend at dette går seg til over tid, kanskje trenger du å bo der ett år til for å finne plassen din. Samtidig, trives du ikke på jobb eller der dere bor så blir jo alt feil. Det er ikke sånn at fordi dere har to barn så må dere ha hus med hage. Det går an å bo i leilighet, det går an at barna deler rom osv. Trives du ikke så flytt for Guds skyld asap. Vi har flyttet fra ok hus til et større hus i et finere strøk og for meg personlig er det å bo et sted jeg trives utrolig viktig Anonymkode: df324...692 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars #3 Skrevet 1. mars Du må Gi det mer enn et halvt år. Det tar tid å bli kjent på nytt sted, bli kjent med nye venner, ny arbeidsplass etc. Anonymkode: 76b49...050
AnonymBruker Skrevet 1. mars #4 Skrevet 1. mars Jeg er 100% alene med et barn, og her henger trivsel og tid sammen. At jeg bare jobber 85% gjør at vi sjelden trenger å stresse til eller fra bhg. At vi har naboer rundt som jeg kan stole på å spørre om hjelp gir trygghet. Samt at jeg får barnevakt sånn at jeg får henta meg inn gjør at jeg blir en bedre mor, og jeg er også avhengig av å få trent litt for å ha nok energi for barnet. Men TID er definitivt den viktigste faktoren. Jeg har vurdert å bytte til 100% jobb for å få bedre lønn (har ca 470 000 i årslønn nå). Men nå i småbarnsårene ville jeg aldri bytta ut vår stressfrie hverdag for å ha råd til litt mer enn jeg har råd til nå (jeg kommer aldri til å ha råd til å flytte fra vår 2-roms leilighet, så det trenger jeg ikke tenke på en gang😂) Anonymkode: f301c...f50 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars #5 Skrevet 1. mars Tid og tilstedeværelse for barna! Anonymkode: d0bd8...bc8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå