Gå til innhold

Vurder abort fordi det blir attpåklatt , og det blir trist for hen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er blitt uplanlagt gravid med en attpåklatt. Jeg har flere sønner fra før tett i alder, de har et nært og godt forhold . Yngste storebror vil være 8 år om vi beholder barnetØkonomien og slik tillater et barn til, vi voksne er også friske og 37 år.

Det som får meg til å vurdere abort er kun fordi det blir attpåklatt og jeg var selv supertrist som attpåklatt, alle mine søsken var også gutter. De har et mye tettere forhold enn jeg noensinne har fått med dem. De er jo tett i alder og har delt barndom. Foreldrene mine sine venner hadde heller ikke barn på min alder, det samme gjaldt tanter og onkler . jeg følte meg mye ensom og alene fordi jeg ikke hadde barn på min alder rundt meg

sånn blir det for denne lille også om vi beholder . Våre venner har barn på alder med de vi allerede har , og våre søsken er ferdig med barn . Så denne blir alene slik som jeg ble. Det ønsker jeg ikke for barnet. Vi har heller ikke råd til et barn til etter denne.

jeg trenger innspill hva derw tenker . Er jeg rar som tenker slik? At det blir for trist å bli oppvokst som attpåklatt? Det blir jo som enebarn. De vi har fra før har et super forhold. Vil så gjenre det for neste også.

dere andre attpåklatter, hvordan opplevde dere det? Er dine søsken me eldre enn deg? Samme kjønn ?

Anonymkode: 81cf8...d9f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er litt selv hva du gjør det til tenker jeg, barnet vil jo få venner i bhg og skole. Prøv og sosialiser deg med dem? Om barnet er ønsket og dere har økonomi til det så er jo det kjempe positivt 🩷

gratulerer så mye ☺️

Anonymkode: 22939...b17

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mener motsatt jeg da.

Det bør være noen års forskjell på søsken, for at de skal få ett godt forhold.

Uten det blir det konkurranse og sammenligning.

Og som voksen teller personlighet og interesser og ikke alder uansett.

Anonymkode: 1faa8...123

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Attpåklatt for meg er mye mer enn 8 år og. 

Anonymkode: 1faa8...123

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at dette er P forskjellige...noen søsken får kjempe godt forhold.. andre har noe forhold i heltatt. 

Dette barnet vil jo få venner i barnehagen og på skolen. Du lager jo ok barn for at de skal være venner med brødre og søstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en attpåklatt, og hun er som du sier mye alene. Hun er liksom så mye mindre enn storesøsknene, og har aldri hatt noen å leke med hjemme med unntak av når storesøsknene leker med henne for å være greie.  Det ødela også dynamikken i familien å plutselig skulle ha med en liten på ferie f.eks når alle de andre var blitt så store. Kunne jeg valgt nå, hadde jeg nok faktisk tatt abort😳 Hun er høyt elsket, men jeg var nok litt for gammel til å få en til, så det ble, og er, veldig slitsomt. (Et par år yngre enn deg) 

Du må nesten kjenne på hva du ønsker, om du er lysten på en til nå eller ikke

Anonymkode: f9182...ef3

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barn får jo venner. Det er absolutt ikke sånn at søsken er de som teller mest. Mange søsken vokser opp som hund og katt og bare slåss og krangler uansett. Og mange vokser opp og bare omgås ikke sine søsken mer enn de strengt tatt må fordi foreldrene tvinger dem til det i helger og ferier etc. Familie er man født inn i, men ikke nødvendigvis de man kommer best overens med.

Det virker ærlig talt som en unnskyldning for å ta abort, å argumentere for at søsknene er flere år eldre. Hva så? De kan være barnevakt, leke med yngstemann likevel. Og yngstemann får vel bare ha mer besøk av venner da om han/hun vil leke, og gå på besøk selv? Ikke noe verre enn det, man er da ikke dømt til et liv i ensomhet fordi man har eldre søsken! Hvorfor virker du å tro det?

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis dere har økonomi etc og ønsker barnet tror jeg kanskje du kommer til å angre på det grunnlaget du tar abort på nå. Jeg har hatt 11-20 år opp til mine søsken. Er også attpåklatt. Har et greit forhold til de jeg altså.

Anonymkode: f3a77...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en attpåklatt, 7 år mellom hen og nærmeste søsken. Det er absolutt ikke synd på hen, har det fint som «enebarn» med mye oppmerksomhet, samtidig som hen får mye kos og tid med storesøsken på en helt annen måte. Selv er jeg nærmest mitt søsken som er 9 år år yngre enn meg. Joda, det var en stund jeg hadde nok med mitt, men som voksen (som man er mesteparten av livet) så har vi et fantastisk forhold nå (og også de første årene). 

Anonymkode: ba8be...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er stor søskenflokk med en attpåklatt. Jeg har best forhold med attpåklatten som er 10 år yngre. Vi hadde veldig nært forhold i oppveksten. Den yngste ble liksom den de andre tok ekstra godt vare på. Vi har også fått barn samtidig nå tross aldersforskjell, og veldig god kontakt grunnet dette. 

Hadde definitivt beholdt. 

Anonymkode: 3a305...b5c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vår mellomste var 8, nesten 9, da attpåklatten kom. De elsker hverandre! Koser og klemmer, minste ligger gjerne i armkroken eller sitter på fanget. De ser på TV sammen, spiller sammen og har et veldig tett søskenbånd selv om det er stor aldersforskjell. Er SÅ glad vi fikk minstemann! Nå er mellomste såpass stor at han kan sitte litt barnevakt, hjelpe med lekser eller hente på skolen. Det er helt topp! 😊

Anonymkode: b27db...f65

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er attpåklatt (13 år), så takk for den, du synes ikke livet mitt er verdt noe? 🙄

Jeg har hatt et veldig fint liv jeg, da. 

Anonymkode: 90ab2...9d0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du overfører dine egne erfaringer over på det potensielle barnet. Det trenger ikke bli slik i det hele tatt! Kanskje barnet stortrives med å være yngst og blir et fantastisk tilskudd til familien. 

Anonymkode: 5666b...970

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tror barnet vil syntes det er mer trist å ikke bli født enn å være en attpåklatt.

altså, jeg er for abort til en viss grad, men dette syntes jeg var et særskilt tynt grunnlag. Barnet har ikke nære søsken så derfor må du dø?

makan altså.

jeg har selv en lillebror som er 13 år yngre! Var kjempeglad i han når jeg bodde hjemme, og er jo for såvidt det også nå! Men blir jo ikke samme nære forholdet, jeg ser jo det! Men man skaper jo sitt eget liv, får lekekamerater i nabolaget og på skolen.

Anonymkode: 27a21...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror kanskje det er viktigere å fokusere på hvorvidt dere ønsker flere barn? Er dere klare for en runde til? Er dere forberedt på endringene det medfører for familien? Har dere overskudd til å ivareta ungdommene i familien mens dere sliter med kolikkbaby, ammetåke, våkennetter, økedøgn osv? Mine foreldre var på ingen måte det, med det resultat at atpåklatten har et fantastisk forhold til sine foreldre, mens vi i første kull måtte klare oss selv og forholdet har blitt deretter. Men kjenner jo flere som har fått til dette kjempefint. Så ja, har dere lyst på et barn til?

Anonymkode: 804e7...8e3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min lillesøster er 10 år yngre enn meg, 11 år yngre enn neste søsken og 14 år yngre enn eldste. Vi har et fantastisk forhold og kunne ikke vært nærmere hverandre. Ja, hun ble "alene" noen år da vi andre reiste bort og studerte, men da hadde hun all oppmerksomhet fra foreldrene, venner og voksne søsken hun kunne besøke.

Anonymkode: 429c7...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg er blitt uplanlagt gravid med en attpåklatt. Jeg har flere sønner fra før tett i alder, de har et nært og godt forhold . Yngste storebror vil være 8 år om vi beholder barnetØkonomien og slik tillater et barn til, vi voksne er også friske og 37 år.

Det som får meg til å vurdere abort er kun fordi det blir attpåklatt og jeg var selv supertrist som attpåklatt, alle mine søsken var også gutter. De har et mye tettere forhold enn jeg noensinne har fått med dem. De er jo tett i alder og har delt barndom. Foreldrene mine sine venner hadde heller ikke barn på min alder, det samme gjaldt tanter og onkler . jeg følte meg mye ensom og alene fordi jeg ikke hadde barn på min alder rundt meg

sånn blir det for denne lille også om vi beholder . Våre venner har barn på alder med de vi allerede har , og våre søsken er ferdig med barn . Så denne blir alene slik som jeg ble. Det ønsker jeg ikke for barnet. Vi har heller ikke råd til et barn til etter denne.

jeg trenger innspill hva derw tenker . Er jeg rar som tenker slik? At det blir for trist å bli oppvokst som attpåklatt? Det blir jo som enebarn. De vi har fra før har et super forhold. Vil så gjenre det for neste også.

dere andre attpåklatter, hvordan opplevde dere det? Er dine søsken me eldre enn deg? Samme kjønn ?

Anonymkode: 81cf8...d9f

Altså, jeg synes det er helt sykt at du tenker sånn. Jeg er eldst og det søskenet mitt som er attpåklatt er han jeg har best forhold til. Tretten år mellom oss, ikke samme kjønn. Tror alle vi tre eldste barna har best forhold til minstebror😅

Anonymkode: 91cc8...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er attpåklatt (13 år), så takk for den, du synes ikke livet mitt er verdt noe? 🙄

Jeg har hatt et veldig fint liv jeg, da. 

Anonymkode: 90ab2...9d0

For en merkelig innfallsvinkel. Jeg er første barnet til begge mine foreldre, skal jeg gå til alle som vurderer abort og beskylde dem for å ikke synes livet mitt er noe verdt? Abort er vanskelig nok som det er, vi trenger ikke gjøre det verre.

Anonymkode: 804e7...8e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har 2 attpåklatter. Minste er 6 og 8 de eldste er 18,19 og 22. Det er ingenting negativt med det🥰

Anonymkode: b8a80...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes du tar utrolig lett på en abort. Du vet hva du gjør isåfall?  

Anonymkode: 0233d...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...